072-3300504

תואר שני טיפול באמנויות

סמינר הקיבוצים

תנאי קבלה
- תואר ראשון בכל תחום, בציון 85 ומעלה
- עם ההרשמה יש להשלים לפחות 4 קורסים במבואות פסיכולוגיה ומתודולוגיה, בציון 80 ומעלה. מתוכם סטטיסטיקה ושיטות מחקר הם חובה.
- פירוט הקורסים: מבוא לפסיכולוגיה – 2 ש"ס, פסיכולוגיה התפתחותית – 4 ש"ס, תאוריות אישיות – 2 ש"ס, פסיכופתולוגיה – 4 ש"ס, פסיכופיזיולוגיה – 2 ש"ס, סטטיסטיקה – 2 ש"ס, שיטות מחקר – 2 ש"ס. את יתרת הקורסים יש להשלים עד תחילת השנה השניה וניתן ללמוד את כולן במכללה
- ראיון קבלה
- 500 שעות לימוד בתחום האמנות המתאים,250 מתוכן עם ההרשמה ואת השאר ניתן להשלים עד תחילת השנה השניה.
כמה זמן לומדים
שנתיים
מה מקבלים בסיום הלימודים
- תואר שני בטיפול באמנויות M.A.AT
פרטים על תואר שני טיפול באמנויות

הטיפול באמנויות מציע גישה עקיפה ובלתי מאיימת לעולמו הפנימי של המטופל כמו גם יצירת תקשורת וביטוי עצמי. השימוש במרחב ביניים של האמנויות מאפשר למטופל ולמטפל שהייה בתוך החוויה הרגשית והתבוננות בה. השפה האמנותית והמטפורית, מזמינה מגע עם "אזורים" של הווייה שאינם ניתנים לביטוי מילולי. כך מתאפשרים בין השאר גם קשר עם תכנים לא מודעים, תוך הסרה או עקיפה של הגנות ומחסומי תקשורת.

 

*התכנית לתואר שני בטיפול באמנויות פותחת בפניכם אפשרויות שונות של התנסות באמנויות: תנועה, קריאה וכתיבה, שימוש בצבעים ובחומרי יצירה, חילופי תפקידים ועוד. במהלך התכנית תכירו גישות וזרמים שונים של הפסיכולוגיה והפסיכותרפיה, תלמדו להתאים את סוג הטיפול למטופלים בגילאים שונים ותוכלו להעמיק בשיטות מחקר כמותיות ואיכותניות. באספקט הטיפולי, התכנית תכשיר אתכם כמטפלים בעלי יכולת יצירת שיתוף פעולה עם מטופלים מתרבויות ושכבות שונות, בגישה ישירה ולא מאיימת. התכנית תצייד אתכם בכלים לאבחון קשיים רגשיים, קוגניטיביים וחברתיים, באמצעים בלתי מילוליים ותתרום לפיתוח האישי שלכם כמטפלים תוך התנסות ופיתוח כישורים חברתיים ויצירתיים.
 

*הלימודים לתואר שני טיפול באמצעות אמנויות מוצעים בארבע התמחויות שונות:

- טיפול באמצעות אמנות חזותית - טיפול באמנות מתבסס על הבעה ויצירה באמצעות עשייה אמנותית מוחשית, בעזרת חומרים, צבעים, ופענוח סמלים ודימויים המאפשרים גישה אל עולמו הפנימי של האדם.

- טיפול באמצעות תנועה - הטיפול בתנועה מתייחס לגופו, תנועתו ונפשו של האדם. הוא מאפשר בדיקה ואבחון של תהליכים אישיים ובין-אישיים, ושל הקשר ביניהם לבין הגוף והתנועה. הטיפול מגביר את המודעות לגוף וליכולות התנועתיות, ועוזר לשחרר חסימות נפשיות המתבטאות בגוף ובדימוי הגוף.

- טיפול באמצעות פסיכודרמה - הטיפול הפסיכודרמטי מתקיים בקבוצה ועוסק בבעיות נפשיות והתנהגותיות, אישיות ובין אישיות. מטרתו לסייע בשיפור מצבו הנפשי של האדם ומהלך חייו התקין, באמצעות שימוש בפעולה יצירתית, בביטוי ספונטני ובמשחקי תפקידים.

- טיפול באמצעות ביבליותרפיה - ביבליותרפיה הינה גישה טיפולית העושה שימוש בטקסט כמרחב לדיאלוג הטיפולי. המפגש עם היצירה הכתובה או המסופרת מאפשר גישה עקיפה ובלתי מאיימת אל העולם הפנימי ואל המרחב הבין-אישי.

עוד מסלולי לימוד – סמינר הקיבוצים

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
כתובת
דרך נמיר 149, תל אביב
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד