072-3300504

תואר ראשון באמנות

סמינר הקיבוצים

תנאי קבלה
- תעודת בגרות.
- ריאיון אישי.
- תיק עבודות ותרגיל בית
- סטודנטים בעלי נתונים גבוהים יכולים להיות מועמדים לתוכנית רג"ב למצטיינים של משרד החינוך ולזכות במלגת לימודים מלאה ובונוסים.
- מועמדים בני 30+ ללא תעודת בגרות, מוצעת מכינה ייעודית אשר בסיומה יוכלו להמשיך ללימודי תואר ראשון בסמינר הקיבוצים.
כמה זמן לומדים
- 4 שנים
מה מקבלים בסיום הלימודים
- תואר ראשון באמנות וחינוך – B.Ed.F.A.
- תעודת הוראה באמנות לבתי הספר העל יסודיים
פרטים על תואר ראשון באמנות

אנחנו מאמינים שהאמן של היום חייב להיות מעורה בחברה ובקהילה שבה הוא פועל. על כן תוכנית הלימודים מגוונת ועשירה ומורכבת משלושה תחומי ליבה: סדנאות מעשיות באמנות, לימודי היסטוריה ותאוריה ולימודי חינוך. האווירה אצלנו אינטימית ועוטפת, קצת כמו משפחה – אנחנו מכירים לעומק, משוחחים על הכול ודואגים זה לזה.

סגל בית הספר אשר ילווה אתכם במהלך ארבעת שנות הלימוד  מונה אמנים ואמניות, אנשי ונשות חינוך מובילים, חוקרים וכותבים מן השורה הראשונה.

אנחנו רואים באפשרות של יצירה אמנותית חובה אזרחית של חברה דמוקרטית וחושבים על אמנים ואמניות שהם מחנכים ומחנכות - כדמויות מפתח בביסוסה.

במהלך הלימודים בתואר תכירו ותתמקצעו במדיה אמנותית רחבת היקף, כגון: רישום וציור, פיסול, צילום, וידאו, מיצב, פרפורמנס, סאונד, אינטראקטיב וגרפיקה. כמו כן, משולבות הרחבות לתחומים משיקים כגון עיצוב ותקשורת.

את הלימודים המעשיים תלמדו בסדנאות לימוד מגוונות: סדנת פיסול, סטודיו לצילום, סטודיו לציור, מעבדת מחשבים, סדנת כלים ומכשירים, אולפן טלוויזיה מקצועי, עמדות לעריכת וידאו וסדנת סאונד.

התוכנית מציעה שלושה נתיבים ייחודיים של קורסי בחירה בשלושה תחומים מקצועיים (להרחבת ארגז הכלים המקצועי) :

 טיפול  באמנות – אם אתם מתעניינים בשילוב בין אמנות לטיפול, תוכלו לבחור באפיק מקצועי המאפשר המשך לימודים ישיר לתואר שני בטיפול באמנות.

באפיק זה תלמדו: שיעורי פסיכולוגיה הנדרשים כתנאי קדם לתואר השני וכל מכסת השעות המעשיות הדרושות לקבלה לתואר השני.

אוצרות-  נוסף ללימודי אמנות תוכלו להרחיב את ההכשרה המקצועית שלכם בכיוונים של אוצרות ותצוגה במרחב. לימודי האוצרות נלמדים בשנים ב'–ד' כחלק מקורסי הבחירה או כפרויקטים מיוחדים כגון סטאז' במוזיאונים. העיקרון המנחה של אפיק מקצועי זה הוא כפול: הרחבה טבעית של תחום האמנות ל"אמן־אוצר" וכן הרחבת התפקוד והאחריות שלכם כמורים לאמנות לתחום האוצרות במרחב החינוכי, הציבורי והקהילתי.

קורסים בתחום לקויות למידה וצרכים מיוחדים - הרחבת ההכשרה תעניק לכם אפשרות ללמד בכיתה משולבת והטרוגנית, להכיר את המאפיינים הייחודיים של תלמידים עם לקויות שכיחות המשתלבים בכיתה מתוקף חוק החינוך המיוחד.

למה לשמור את האמנות שלכם לעצמכם?

במהלך התואר תשתתפו בתערוכות אישיות וקבוצתיות אשר מתקיימות בחללי הקמפוס וגם בגלריות ובחללים אלטרנטיביים מחוץ לכותלי המכללה.

בשנה הרביעית תתמקדו בעבודה על פרויקט הגמר שלכם – השיא בתהליך הלמידה. העבודה מלווה בהנחיה אישית תיאורטית ומעשית.

*דגשים מיוחדים

אמנות עכשווית – כל הקורסים שתלמדו נבנו תוך שימת דגש מיוחד על הכשרתכם בכל התחומים המקצועיים הרלוונטיים לאמן עכשווי, החל בכלים לעבודת סטודיו ידנית ובלימודי מדיה דיגיטלית וכלה בלימודי תרבות, היסטוריה וביקורת.

*הדרכה פדגוגית ועבודה מעשית

לימודי החינוך וההכשרה להוראה קשורים בלימודי האמנות והם חלק בלתי נפרד מהם, ולכן כבר בשנת הלימודים השנייה, תיכנסו למסגרת של התנסות בהוראת אמנות בבתי ספר תיכוניים, תשתתפו בסדנאות ייחודיות בתחומי האמנות השונים, תבקרו בגלריות ובמוזיאונים, תצטרפו למשלחות סטודנטים למוסדות מקבילים בחו״ל ותצאו לתוכנית חילופי סטודנטים באירופה.

החוויה הלימודית

הלימודים אצלנו באווירה קצת אחרת, המדגישה שוויוניות, שיתופיות, יחס אישי ואינדיווידואלי, תמיכה מקצועית ורגשית.

לכל אחד ואחת יש מקום לביטוי אישי ומעורבות בתהליך הלמידה, תוך שימוש בפעולות של חשיבה יצירתית ויזמית, מעורבות חברתית ותרבותית, כדרך לצמיחה בעולם האמנות והחינוך ובתחומים נוספים.

 

 

 

מקצועות שניתן לעבוד בהם בסיום התואר
בעתיד, כבוגרי בית הספר לאמנות, תוכלו לפנות למסלול של עשייה אמנותית, להציג בתערוכות, לאצור, להפיק אירועי אמנות ולהפוך לשחקנים בולטים בעולם התרבות בישראל.
אם הפן החינוכי מעניין אתכם, תוכלו להיקלט במערכת החינוך כמורים ומורות לאמנות, כמרכזי מגמות וכמחנכים.

עוד מסלולי לימוד – סמינר הקיבוצים

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
כתובת
דרך נמיר 149, תל אביב
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד