תנאי קבלה
- תואר ראשון בממוצע 80 ומעלה
- תעודת הוראה (במקרים שונים כדוגמת השתייכות לארגוני חינוך בלתי פורמאליים, יתקבלו מועמדים ללא ת. הוראה)
- שלוש שנים (לפחות) של ניסיון מוכח בהוראה או בעבודה במסגרת חינוכית
- ריאיון אישי
* אפשרות להכרה בלימודים קודמים
תיתכן אקרדיטציה (עד 8 ש"ס) לקורסים שיש להם זיקה לתכנית ושנלמדו לתואר שני במוסדות להשכלה גבוהה. ההכרה בקורסים מלימודים קודמים אינה מעניקה פטור משכר לימוד מלא, והיא כפופה להחלטת ראש התכנית
- תעודת הוראה (במקרים שונים כדוגמת השתייכות לארגוני חינוך בלתי פורמאליים, יתקבלו מועמדים ללא ת. הוראה)
- שלוש שנים (לפחות) של ניסיון מוכח בהוראה או בעבודה במסגרת חינוכית
- ריאיון אישי
* אפשרות להכרה בלימודים קודמים
תיתכן אקרדיטציה (עד 8 ש"ס) לקורסים שיש להם זיקה לתכנית ושנלמדו לתואר שני במוסדות להשכלה גבוהה. ההכרה בקורסים מלימודים קודמים אינה מעניקה פטור משכר לימוד מלא, והיא כפופה להחלטת ראש התכנית
כמה זמן לומדים
18 ש"ש לאורך ארבעה סמסטרים
תאור התעודה
תואר: M.Ed בניהול ובארגון מערכות חינוך
*סטודנטים במגמות ההתמחות יקבלו גם תעודה יישומית נוספת מטעם המכללה ולפי צורך בשיתוף הרשות המקומית.
*סטודנטים במגמות ההתמחות יקבלו גם תעודה יישומית נוספת מטעם המכללה ולפי צורך בשיתוף הרשות המקומית.
פרטים על תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך
בעולם חינוכי המשתנה ללא הרף, אנו מטפחים מנהיגות חינוכית רחבה, ערכית ובעלת מצפן מוסרי ברור- מנהיגות שפועלת ביושרה, באחריות חברתית וביכולת לחצות גבולות מוסדיים, מקצועיים ותרבותיים. מטרתנו היא להכשיר מנהיגים ומנהיגות בעלי תפיסה מגובשת, המסוגלים להוביל תהליכי שינוי, לחזק צוותים, ליצור שותפויות ולהשפיע על המערכת החינוכית והקהילה.
התוכנית לניהול ולארגון מערכות חינוך מעניקה בסיס תיאורטי רחב לצד כלים יישומיים, ומחברת בין ראייה מקומית וגלובלית, בין מחקר לעשייה ובין מערכת לקהילה — מתוך מחויבות לעיצוב חינוך צודק, שוויוני ורלוונטי
קהל היעד-
-מורים מובילים בעלי תואר ראשון ותעודת הוראה ששואפים להשתלב בתפקידים בתחומי הניהול החינוכי.
-מנהלים מכהנים שאין בידם תואר שני במנהיגות או בניהול בית ספרי.
-מועסקים במגזרים מקצועיים שונים בעלי תואר ראשון, תעודת הוראה וניסיון בעבודה חינוכית במסגרות א-פורמליות.
-עובדי המגזר השלישי העוסקים בעבודה חינוכית, ובעלי תואר ראשון ותעודת הוראה.
קידום אישי-
תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך פותח בפני בוגריו מגוון אפשרויות לצמיחה אישית ולקידום מקצועי בהתאם לעיסוק:
-למורים פותחת התכנית מסלול ניעות לקידום, לשדרוג ולהרחבה של העיסוק המקצועי.
-למנהלים מכהנים מרחיבה התכנית את הבסיס האקדמי ונותנת בידיהם כלים לשדרוג מקצועי הנדרש כל כך בתפקידי ניהול.
-למועסקים במגזרים מקצועיים ולעובדי המגזר השלישי מספקת התכנית הכשרה מקיפה בתחומי הניהול החינוכי.
-למנהלים מכהנים מרחיבה התכנית את הבסיס האקדמי ונותנת בידיהם כלים לשדרוג מקצועי הנדרש כל כך בתפקידי ניהול.
-למועסקים במגזרים מקצועיים ולעובדי המגזר השלישי מספקת התכנית הכשרה מקיפה בתחומי הניהול החינוכי.
מטרות התוכנית-
*לפתח מנהיגות חינוכית מקצועית, חדשנית וביקורתית, המשלבת חשיבה תאורטית עם יכולת יישומית.
* להעניק כלים מבוססי מחקר לניהול, קבלת החלטות ועיצוב מדיניות.
* לקדם יכולות הובלת צוותים, ייזום שותפויות ופיתוח פרויקטים חינוכיים משמעותיים.
* לחזק את תחושת המסוגלות והאומץ של אנשי החינוך להוביל שינוי חינוכי וחברתי בפועל.
בנוסף להתמחות המרכזית בתחומי ניהול, מנהיגות ומדיניות חינוכית, ניתן לבחור באחת משתי מגמות:
1.הובלת תהליכי שינוי מקומיים
2. מנהיגות חינוכית מחוללת שינוי בגיל הרך
מה כוללת התוכנית?
*ניהול וארגון חינוכי
*מדיניות חינוך.
*מנהיגות חינוכית.
*שיטות מחקר
*לימודי בחירה
*סדנת גמר
חוויית הלימוד
הסטודנטים מתנסים בייזום, הובלת שינוי ופעילות בשטח, לצד דיון ערכי בנושאים של שוויון, רב־תרבותיות ותפקידי מנהיגות במערכת. במהלך השנה יתקיימו סיורים בבתי ספר, ברשויות ובמוסדות חינוך חדשניים.
קריירה ופיתוח מקצועי
בוגרי התוכנית משתלבים בתפקידי הובלה וניהול במערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית, ניגשים למכרזי ניהול, מרחיבים את פעילותם המקצועית ומשתלבים ברשת חברתית־מקצועית של בוגרים הפועלים בתפקידי הנהגה.