תנאי קבלה
- מועמדים בעלי תואר ראשון שסיימו את לימודיהם בציון גמר של 80 ומעלה שהם בעלי תעודת הוראה.
- ראיון קבלה (תישקל מועמדותם של בעלי תואר ראשון שאינם מורים והם בעלי ניסיון בהדרכה במערכות גדולות.(
- ראיון קבלה (תישקל מועמדותם של בעלי תואר ראשון שאינם מורים והם בעלי ניסיון בהדרכה במערכות גדולות.(
כמה זמן לומדים
- 18 ש״ש )או 15 ש״ש במסלול התזה)
- משך הלימודים: שלושה סמסטרים, ובנוסף סמסטר המוקדש לפרויקט הגמר או לכתיבת תזה
- משך הלימודים: שלושה סמסטרים, ובנוסף סמסטר המוקדש לפרויקט הגמר או לכתיבת תזה
מה מקבלים בסיום הלימודים
- תואר שני M.Ed - טכנולוגיה בחינוך
פרטים על תואר שני - טכנולוגיה בחינוך
הצטרפו לתוכנית שמעניקה כלים עדכניים בעולם הטכנולוגיה והפדגוגיה, ומאפשרת להשתלב בתפקידים מובילים במערכת החינוך ובארגונים שונים. תוכנית M.Ed בטכנולוגיה בחינוך של סמינר הקיבוצים משלבת בין ניסיון רחב שנים לבין תפיסות חדשניות, ומכשירה אנשי חינוך, יזמים ומפתחי למידה להיות גורמי שינוי בחינוך הפורמלי, הבלתי־פורמלי ובעולם הארגוני.
מה מייחד את הלימודים אצלנו?
קידום מקצועי והרחבת אפשרויות התעסוקה-
בוגרי התוכנית משתלבים כרכזי טכנולוגיה בבתי ספר, מדריכים בפסג"ה, מרצים, מפתחי הדרכה בארגונים וביזמות עצמאית בתחום ה־EdTech. התוכנית שמה דגש על פיתוח החזון האישי של כל לומד, ומאפשרת לתרגם אותו לפרויקטים ולבחירת קורסים מותאמים.
מתאים במיוחד למורים ולאנשי הדרכה-
לימודים פעם בשבוע במתכונת גמישה המשלבת מפגשים פרונטליים עם לימודים מקוונים — כך שניתן ללמוד תוך כדי עבודה מלאה. את התואר מסיימים בשלושה סמסטרים ובהמשך סמסטר נוסף להשלמת פרויקט או עבודה מסכמת.
התמקדות במיומנויות העתיד-
מעבר לטכנולוגיות חינוכיות, שמים דגש על פיתוח יכולות כגון: חשיבה יצירתית ופתוחה, פתרון בעיות מורכבות, קבלת החלטות במצבי אי־ודאות, חוסן אישי ותקשורת בין־אישית — תוך שימוש בכלים דיגיטליים ובבינה מלאכותית.
מסלולי בחירה מגוונים-
הסטודנטים יכולים להתמקד בתחומים כגון:
* פיתוח ועיצוב תהליכי למידה (Learning Design)
* טכנולוגיות מותאמות ללומדים עם צרכים ייחודיים
* מציאות מדומה, חלל ורובוטיקה
* יישומים מתקדמים של AI בהוראה, בלמידה ובהערכה
* אפשרות למסלול מחקרי המיועד למעוניינים להתקדם ללימודי דוקטורט
למידה מעשית וחווייתית-
* השתתפות בסדנאות גמר ובסמינריונים שבהם בונים פרויקט אמיתי משלב הרעיון ועד למימוש
* שיתופי פעולה בינלאומיים עם סטודנטים ממוסדות אקדמיים ברחבי העולם
* שימוש בטכנולוגיות מתקדמות במרכז החדשנות: מציאות מדומה, רובוטיקה, הדפסות תלת־ממד, AI ועוד
מסלול תזה למי שרוצה להעמיק
אפשרות להשתלב במסלול מחקרי המעניק כלים להמשך לימודים לתואר שלישי, בליווי אישי של חוקרים מובילים.
למי מיועדת התוכנית?
*מורים המעוניינים להוביל חדשנות דיגיטלית ולפתח פתרונות למידה בבתי הספר, בפסג״ות ובמערכת החינוך
* אנשי הדרכה ומפתחי למידה שמבקשים להעמיק בתחום טכנולוגיות החינוך בארגונים
* אנשי חינוך בתחום הצרכים הייחודיים, המעוניינים לשלב טכנולוגיות מתקדמות בעבודתם
* מורים ומדריכי מייקרס, המעוניינים להרחיב ידע בפרויקטים טכנולוגיים ובפתרונות יצירתיים
* בעלי תואר ראשון מתחומים קרובים, שמעוניינים בהסבה מקצועית או בהרחבת הידע, כולל אפשרות למסלול מחקרי
מקצועות שניתן לעבוד בהם בסיום התואר
בפני בוגרי התכנית, מגוון אפשרויות צמיחה ותעסוקה בתפקידים מגוונים:
- הוראה והדרכה בתחומים הדיסציפלינאריים אליהם הוכשרתם, תוך שילוב טכנולוגיות חדישות ופדגוגיה דיגיטלית בתכנון הלמידה וההוראה.
- הובלת חדשנות דיגיטלית במערכות חינוך והדרכה, ובתפקידים האחראים לשימוש מושכל בטכנולוגיות מתקדמות והטמעתן בתכנון וביישום ההוראה והלמידה הן בהיבט הפדגוגי-מתודי והן בהיבט הניהולי ארגוני.
- ייעוץ למערכת החינוך ולמערכות פיתוח והדרכה בתחומי תכנון, פיתוח ועיצוב תכניות לימודים והדרכה, במסגרות כגון צה"ל, משרד החינוך, רשויות מקומיות, ארגונים פרטיים ועוד.
- הוראה והדרכה בתחומים הדיסציפלינאריים אליהם הוכשרתם, תוך שילוב טכנולוגיות חדישות ופדגוגיה דיגיטלית בתכנון הלמידה וההוראה.
- הובלת חדשנות דיגיטלית במערכות חינוך והדרכה, ובתפקידים האחראים לשימוש מושכל בטכנולוגיות מתקדמות והטמעתן בתכנון וביישום ההוראה והלמידה הן בהיבט הפדגוגי-מתודי והן בהיבט הניהולי ארגוני.
- ייעוץ למערכת החינוך ולמערכות פיתוח והדרכה בתחומי תכנון, פיתוח ועיצוב תכניות לימודים והדרכה, במסגרות כגון צה"ל, משרד החינוך, רשויות מקומיות, ארגונים פרטיים ועוד.