האיזור האישי שלי
כאן נרכז עבורך באופן אוטומטי את כל תחומי הלימוד שהתעניינת בהם בעת ביקורך באתר
הבחירות שלי
להכוונה מקצועית חינם השאר פרטים ונציגנו יחזרו אליך
ייעוץ אישי חינם
//
מתעניין בלימודי חינוך והוראה
מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם

לימודי חינוך והוראה

מידע כללי על לימודי חינוך

 
 
אחת מהשפעותיה הניכרות ביותר של המהפכה הטכנולוגית אותה אנו חווים בעידן הנוכחי, היא הגלובליזציה המתאפיינת בזמינות המידע, השתנות והתפתחות שלו בקצב מהיר.
 
התפתחויות והשינויים הרבים אותם אנו חווים במאה ה-21 המאופיין במהפכה הטכנולוגי, גלובליזציה, זמינות הידע, השתנות והתפתחות שלו בקצב מהיר, מאתגרים את כל מערכות חיינו ובכלל זה את מערכות החינוך. מערכת החינוך צריכה להתאים את עצמה לשינויים ולא להישאר מאחור, עליה להדגיש מיומנויות של ניהול עצמי ופתרון בעיות ושימת דגש רב יותר על כישורים ומיומנויות הכוללים בין השאר חדשנות, יצירתיות, יכולת המשגה, תקשורת, שיתוף פעולה, מיומנויות טכנולוגיות וחשיבה ביקורתית.
 
"לא קל להיות מורה בעידן הזה, אבל כדי להיות כזה צריך להיות עם ראש פתוח, הרבה גמישות, יצירתיות, הבנה של העולם בעידן הנוכחי ורצון להיות מנטור לתלמידים ולכוון אותם בלמידה" - אירית לוי-פלדמן, דיקנית הפקולטה לחינוך במכללת סמינר הקיבוצים.
 
לימודי חינוךתואר בחינוך מעניק לבוגרים מגוון אפשרויות תעסוקה | תמונה: shutterstock
 
 

תנאי קבלה לתואר ראשון בחינוך והוראה

תנאי הקבלה ללימודי חינוך הינם זהים כמעט לגמרי בין כל המוסדות האקדמיים וכוללים:
  1. תעודת בגרות
  2. ציון פסיכומטרי
  3. ציון התאמה (משתנה משנה לשנה).
ברוב המקרים מי שרוצה ללכת ללימודי חינוך יוכל להתקבל ללא קשיים מיוחדים עם ציוני פסיכומטרי של בין 500 ל-600 וממוצע בגרות של 85 ומעלה. בנוסף קיימת האפשרות לבצע הסבת אקדמאים להוראה ואז תנאי הקבלה מתבססים על ממוצע הציונים מהתואר הראשון. במקומות בהם יש תכניות מצטיינים בתחום החינוך תנאי הקבלה מעט נוקשים יותר.
ישנם מספר מוסדות לימוד שיש להם תכנית מצטיינים בתחום החינוך שהתנאי הקבלה אליהם גבוהים ומצריכים ראיון קבלה, מכתבי המלצה, ציוני פסיכומטרי ובגרות עם ציונים גבוהים באנגלית, מתמטיקה ועוד. לרוב בונוסים בתכניות של מצטיינים הם מלגות לימוד ולעיתים גם מלגות מחיה ממשרד החינוך.
 
 

מה לומדים בתואר בחינוך?

מתוך התכנית בחוג לחינוך של מכללת סמינר הקיבוצים
 

מטרתה של הכשרת אנשי החינוך במכללת סמינר הקיבוצים ובתוך כך של החוג ללימודי חינוך היא לפתח ולטפח אנשי חינוך מנהיגים, בעלי זהות הומניסטית, הלומדים ומתפתחים לאורך כל חייהם האישיים והמקצועיים.

 

בתכנית החוג נלמדים נושאים משלוש מגמות שונות השזורות זו בזו: מגמה העוסקת בחינוך לחברה ותרבות המדגישה את ההיבטים העיוניים- והערכיים של החשיבה ההומניסטית, מגמה המדגישה היבטים יזמיים ומעורבות חברתית בתחום החינוך ומגמה המדגישה היבטים פדגוגיים ועוסקת גם בהוראה והערכה חדשנית בעידן הדיגיטלי.
 
 
חווית לימודים מגוונת ומעשירה מאפשרת התנסויות רבות ומעשיות לסטודנטים. כך למשל הלימודים מתנהלים במכללה וגם בבתי הספר על מנת להפגיש את הסטודנטים עם סיטואציות אותנטיות.
כך למשל מלבד ההתנסות בשטח, הסטודנטים מתנסים גם במסגרת הלימודים במכללה ביחידת הסימולציה בסיטואציות אמיתיות המאפשרות להם הצצה ואימון באתגרים מעשיים מחיי המורה בכיתה. 
 

מסלולי הלימוד הנפוצים בתואר:

 
  • חינוך מיוחד - לימודים אלו עוסקים בחינוך לתלמידים שיש להם לקויות לימודיות מסוימות או מוגבלויות אשר פוגעת ביכולת שלהם ללמוד במסגרת הפורמלית. 

  • חינוך סביבתי - מסלול זה משלב בין החינוך לבין הסביבה ומקשר ביניהם. מטרתו להגביר את המודעות לסביבה ואת הקשר הישיר שיש לה על חיינו.

  • חינוך לבעלי מוגבלויות - מסלול זה עוסק במתן חינוך לאנשים בעלי מוגבלויות פיזיות כמו נכים, עיוורים, חירשים ועוד.

  • חינוך דמוקרטי - שיטה זו דוגלת במתן אפשרות בחירה לתלמיד. הוא בוחר מה ללמוד ויש בידיו הכח לבחור ולהחליט איך יראו לימודיו.

  • חינוך גופני - עוסק בחינוך דרך ספורט, תזונה וכושר. מחנך את התלמידים לדעת איך לדאוג לגוף מבחינה בריאותית.

  • חינוך לגיל הרך - מסלול זה עוסק בחינוך לילדים בגילאי גן. מתאים למי שחושב/ת להיות גננ/ת.

 

 

אפשרויות תעסוקה לבוגרי תואר בחינוך

תואר ראשון בחינוך והוראה מעניק לבוגרים מגוון אפשרויות תעסוקה, האפשרות המרכזית והידועה לכל היא להיות מורה בבית ספר תיכון, חטיבה או יסודי בהתאם למה שלמדו, אך אין זו האופציה היחידה. מי שרוצה יכול ללכת גם לכיוון של חינוך בלתי פורמלי או להמשיך לתואר שני. בוגרי הלימודים יכולים לעבוד במגוון מוסדות כמו בתי ספר, עמותות, מוסדות פרטיים, גנים, פנימיות ועוד. כל אחד לפי התחום אותו הוא למד והמקום בו הוא מעוניין לעבוד.

 

סטודנטים ממליצים על חינוך והוראה

  • 07.08.2017
    רונן דביר
    זה היה השילוב הכי טוב בין מה שאני יודע ומה שאני אוהב – אני יודע מספרים וטוב בזה, ומשם הגיעה הבחירה במתמטיקה ופיזיקה. מצד שני אני מאוד אוהב גם לעבוד עם אנשים ובני נוער, וזה מה שדירבן אותי להוציא תעודת הוראה
    דירוג
  • 31.07.2017
    מיקי פיינשטיין
    בחרתי ללמוד לימודי חינוך כי ידעתי שאני רוצה להביא שינוי, לתת מעצמי ולעבוד עם ילדים. את המכללה האקדמית תל חי בחרתי אחרי שהגעתי ליום הפתוח והייתה שם הרגשה אחרת מכל הימים הפתוחים, בגלל הנוף והרוגע. הכל היה באווירה קסומה
    דירוג
  • 26.07.2017
    גיא ברק
    רציתי לשלב את האהבה שלי לספרים עם יכולות חברתיות ועבודה עם אנשים, והמקצוע שמחבר בין כל אלה הוא חינוך. תכנית מצוינים, שנפתחה באותה תקופה בבית ברל, הייתה מיועדת לאנשים שהולכים לחינוך לא מתוך כניעה לפסיכומטרי נמוך, אלא למרות שיש להם נתונים גבוהים. זה מאוד משך אותי והחלטתי שאני רוצה להשתייך לקבוצה הזאת. אז נרשמתי ללימודי חינוך על יסודי שכוללים שתי דיסציפלינות של הוראה בתיכון – ספרות והיסטוריה
    דירוג
בואו להמליץ >
המידע בעמוד עזר לכם? דרגו אותנו
391 גולשים דירגו אותנו בציון ממוצע 4.49 מתוך 5
רוצים לדעת האם אתם מתקבלים לחינוך והוראה?
בידקו כאן את סיכויי הקבלה שלכם במוסדות הלימוד השונים

לימודי תואר ראשון בחינוך והוראה בכל האזורים

סינון מתקדם - בחר את האיזור או אזורים שלך
כלים שיעזרו לך לבחור מה ללמוד
המבדק
מחשבן סיכויי קבלה
מחשבון בגרויות
X
שירות אישי חינם
מחפש את מוסד הלימודים שהכי מתאים לך? השאר פרטים
באנר פירסומי