072-3300504

תואר ראשון - חינוך מיוחד והוראה רב-גילי ( א'-י"ב)

סמינר הקיבוצים

תנאי קבלה
- תעודת בגרות
- ועדת קבלה
- ניסיון חינוכי קודם והיכרות עם אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, מהווים יתרון
- מועמדים בני 30+ ללא תעודת בגרות, מוצעת מכינה ייעודית אשר בסיומה יוכלו להמשיך ללימודי תואר ראשון בסמינר הקיבוצים.
- סטודנטים בעלי נתונים גבוהים יכולים להיות מועמדים לתוכנית רג"ב למצטיינים של משרד החינוך ולזכות במלגת לימודים מלאה ובונוסים.
כמה זמן לומדים
- 4 שנים
מה מקבלים בסיום הלימודים
- תואר ראשון B.Ed.
- תעודת הוראה בין מסלולית בחינוך מיוחד לכיתות א'-יב' ובחוג שנלמד
פרטים על תואר ראשון - חינוך מיוחד והוראה רב-גילי ( א'-י"ב)

הצטרפו לתוכנית לימודים מקיפה וחווייתית המכשירה לעבודה עם תלמידים עם צרכים מיוחדים בכיתות א' עד י"ב.  

במהלך הלימודים במסלול תתנסו במגוון דרכי הוראה, אסטרטגיות הוראה-למידה וכן תרכשו כלים להעשרת ההוראה ויישום ההוראה המותאמת. בעתיד, כמורים ומחנכים במערכת החינוך המיוחד, כלים אלו יסייעו לכם להבין טוב יותר את צורכי התלמידים ולתרום להשתלבותם של ילדים ובוגרים עם מוגבלויות במערכת החינוך ובחברה.

נוסף להתמחות בהוראה לחינוך המיוחד לומד כל סטודנט חוג אחד נוסף בהוראה בחינוך הרגיל לבית הספר היסודי או העל-יסודי. הלימודים בחוג מרחיבים את אופקיו המקצועיים של כל סטודנט ואת אפשרויות התעסוקה בעתיד

* חוגי הלימוד לבית הספר היסודי:

- ספרות

- מקרא ותרבות ישראל

- מדעים

- מתמטיקה

* חוגי הלימוד לבית הספר העל-יסודי:

- היסטוריה

- ספרות

התנסות מעשית – בארבעת שנות הלימוד, לצד הלימודים העיוניים, תצאו מכיתות הלימוד בקמפוס אל בתי ספר לחינוך מיוחד, ושם תיפגשו עם תלמידים ותלמידות ועם צוות מורים ומורות. המדריכות הפדגוגיות שלנו ילוו אתכם לכל אורכה של ההתנסות המעשית.

בשנה האחרונה ללימודים יום בשבוע יוקדש לסטאז'. בשנה זו תעבדו כמורים בפועל בבתי הספר, והיא תיחשב כשנת ותק ראשונה עבורכם במערכת החינוך.

 
מידע נוסף

חדש במחלקת חינוך מיוחד- אשכול כבדי שמיעה וחירשים

בתוכנית לימודים זו תעמיקו את הידע על המאפיינים התקשורתיים שפתיים, קוגניטיביים, אקדמיים, רגשיים וחברתיים של אוכלוסיית כבדי השמיעה והחירשים מהילדות ועד לבגרות. הלימודים יקנו לכם התמחויות תאורטיות ויישומיות תוך התייחסות לקשר בין הפרט לסביבתו. במהלך הלימודים תיחשפו למסגרות חינוכיות שונות, תלמדו את דרכי הערכה ודרכי התערבות ייחודית וכן גם, תהליכי התערבות מערכתית ועבודה בצוות רב תחומי. הלימודים משלבים קורסים מגוונים כמו: מבוא לחינוך כ"ח + אנטומיה של מערכת השמיעה, תרבות חרשים שפת סימנים (בחירה), פיזיולוגיה של מערכת הדיבור + תפיסה והפקה ועוד

התוכנית נותנת מענה אקדמאי והתמחות בתחום הנדרש ובכך עוזרת הן לאוכלוסיית כבדי השמיעה והחירשים להשתלב בחברה ובמערכת החינוך והן לצמצום המחסור המתמשך בצוותי חינוך מומחים להוראה וטיפול באוכלוסייה זו.

כבוגרי התוכנית תוכלו להשתלב ולמלא תפקידים מגוונים בתחום החינוך והשיקום של תלמידים כבדי השמיעה והחירשים כגון הוראה, הדרכה וניהול.

 

מקצועות שניתן לעבוד בהם בסיום התואר
בוגרי המחלקה משתלבים בהוראה בבתי ספר של החינוך המיוחד, במסגרות חינוכיות רגילות המשלבות תלמידים עם צרכים מיוחדים, במוסדות חסות לנוער, בבתי כלא, בבתי חולים לילדים, בבתי חולים של בריאות הנפש, בעמותות ובמסגרות החינוך הבלתי פורמאליות.

עוד מסלולי לימוד – סמינר הקיבוצים

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
כתובת
דרך נמיר 149, תל אביב
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד