תנאי קבלה
- תואר ראשון ותעודת הוראה בציון ממוצע של 80 ומעלה בתואר. בוגרי B.Sc יכולים להתקבל בממוצע 70
- ראיון מקדים להרשמה.
* במקרים ייחודיים תישקל מועמדותם של בעלי תואר ראשון שאינם גננות או מורים אך בעלי ניסיון חינוכי אחר
תנאי קבלה למסלול מחקרי עם תזה
- סיום שנה א' ללימודים בממוצע שנתי 85 ומעלה (בהיקף של לפחות מחצית משעות לימודיו לתואר)
- ציון של 85 לפחות בקורסים המחקריים
- הגשת עבודה סמינריונית וקבלת ציון 90 לפחות
- המלצה ממנחה הסמינריון לגבי יכולת כתיבה ומחקר
- הגשת הצהרת כוונות/מתווה כללי ביחס לנושא המחקר
- אישורה של ועדת ההיגוי של התכנית בדבר התאמתו של הסטודנט להמשיך במסלול המחקרי בהתאם לציוניו ולראיון אישי.
- ראיון מקדים להרשמה.
* במקרים ייחודיים תישקל מועמדותם של בעלי תואר ראשון שאינם גננות או מורים אך בעלי ניסיון חינוכי אחר
תנאי קבלה למסלול מחקרי עם תזה
- סיום שנה א' ללימודים בממוצע שנתי 85 ומעלה (בהיקף של לפחות מחצית משעות לימודיו לתואר)
- ציון של 85 לפחות בקורסים המחקריים
- הגשת עבודה סמינריונית וקבלת ציון 90 לפחות
- המלצה ממנחה הסמינריון לגבי יכולת כתיבה ומחקר
- הגשת הצהרת כוונות/מתווה כללי ביחס לנושא המחקר
- אישורה של ועדת ההיגוי של התכנית בדבר התאמתו של הסטודנט להמשיך במסלול המחקרי בהתאם לציוניו ולראיון אישי.
כמה זמן לומדים
כשנתיים – יום לימודים אחד בשבוע.
רוב שעות הלימוד מרוכזות בשלושת הסמסטרים הראשונים; הסמסטר האחרון מוקדש לכתיבת פרויקט גמר או תזה.
רוב שעות הלימוד מרוכזות בשלושת הסמסטרים הראשונים; הסמסטר האחרון מוקדש לכתיבת פרויקט גמר או תזה.
תאור התעודה
*תואר מוסמך בהערכה בחינוך (.M.Ed)
*תעודת רכז הערכה בית־ספרי, המוכרת על ידי ראמ"ה – תפקיד המזכה בגמול תפקיד
*תעודה בניהול פרויקטים והערכתם (מטעם סמינר הקיבוצים) כוללת ידע אקדמי, כלים לניהול והובלת שינוי, ופרקטיקות מעשיות לעבודה בשדה, תוך התייחסות להקשרים אישיים, חינוכיים, חברתיים ועירוניים
*אפשרות למסלול עם תזה: מסלול מיוחד לסטודנטים מצטיינים המעוניינים להמשיך ללימודי דוקטורט ולהשתלב במחקר ובהוראה אקדמית
*תעודת רכז הערכה בית־ספרי, המוכרת על ידי ראמ"ה – תפקיד המזכה בגמול תפקיד
*תעודה בניהול פרויקטים והערכתם (מטעם סמינר הקיבוצים) כוללת ידע אקדמי, כלים לניהול והובלת שינוי, ופרקטיקות מעשיות לעבודה בשדה, תוך התייחסות להקשרים אישיים, חינוכיים, חברתיים ועירוניים
*אפשרות למסלול עם תזה: מסלול מיוחד לסטודנטים מצטיינים המעוניינים להמשיך ללימודי דוקטורט ולהשתלב במחקר ובהוראה אקדמית
פרטים על תואר שני בהערכה בחינוך
כניסת הבינה המלאכותית למערכת החינוך משנה את אופן החשיבה על הערכה: היא מזמינה אותנו להעריך לא רק ידע, אלא גם יצירתיות, שיתוף פעולה ומיומנויות רגשיות־חברתיות.
תוכנית "הערכה בחינוך" נועדה להכשיר אנשי ונשות חינוך ובעלי תפקידים במערכות החינוך הפורמליות והבלתי־פורמליות לחשיבה מחודשת על עולם ההערכה בכלל ובעידן הבינה המלאכותית בפרט.
בוגרי התוכנית יהפכו למובילי תחום ההערכה במוסדות חינוך, בבתי ספר ובגנים, ברשויות מקומיות ובארגונים חינוכיים וחברתיים.
מעבר לידע מקצועי, כלים ופרקטיקות עבודה, התוכנית מטפחת יכולות אישיות וניתוחיות, חשיבה ביקורתית ויכולת להפיק תובנות משמעותיות מתוך נתונים מיומנויות חיוניות בעולם החינוך של המאה ה־21.
למי מתאימה התוכנית?
לאנשי ונשות חינוך ובעלי תפקידים במערכת החינוך הפורמלית והבלתי־פורמלית, וכן לעוסקים בחינוך בארגונים חברתיים ובמגזר השלישי.
מה לומדים?
התוכנית משלבת בין תכנים תאורטיים ליישום מעשי, ומקנה מגוון כלים ומיומנויות, ביניהם:
*יצירת תרבות של למידה מתמשכת ושיפור מתמיד, והובלת בתי ספר כארגונים לומדים המבססים החלטות על נתונים
*כלים להערכת פרויקטים, תוכניות ומיזמים חדשניים
*שימוש בבינה מלאכותית לתכנון והובלת תהליכי הערכה מסורתיים וחלופיים:
יצירת מבחנים, ניתוח אוטומטי של עבודות, זיהוי פערי למידה בזמן אמת, הפקת נתוני עומק והמלצות מותאמות אישית
*הערכת מיומנויות חיים ומיומנויות בין־אישיות ותוך־אישיות — קריטיות במאה ה־21