072-3300504

תואר שני באוריינות חזותית

סמינר הקיבוצים

תנאי קבלה
- תואר ראשון בממוצע 80 לפחות, בתחומיי היצירה החזותית: אמנות, עיצוב, קולנוע ותקשורת, צילום, בימוי, תיאטרון ומחול
- ראיון קבלה
כמה זמן לומדים
- שנתיים
מה מקבלים בסיום הלימודים
- תואר שני M.Ed. באוריינות חזותית - עם או בלי תזה
פרטים על תואר שני באוריינות חזותית

התוכנית לתואר שני באוריינות חזותית היא חדשנית וייחודית. התכנית עוסקת בהבנת העולם החזותי שסביבנו – מפיענוח קודים של מסרים חזותיים בטלוויזיה ובאינטרנט ועד אלו שמופיעים במרחבים הציבוריים, בקולנוע, באמנות הפלסטית ועוד.

היכולת לפענח ביטויים חזותיים ולחשוב עליהם באופן ביקורתי היא מיומנות חיונית היום, יותר מאי פעם. אם אתם עוסקים בהוראה וחינוך, פעילים חברתיים, אמנים ואמניות, מנהלי מוסדות בעלי אוריינטציה חברתית-ביקורתית, תכנית זו תיתן לכם את הכלים לפתח את עצמכם, לשלב אמנות בעשייה שלכם תוך כדי חשיבה ביקורתית מושכלת.

התוכנית רב-תחומית ומציעה תובנות תאורטיות והתנסויות יצירתיות על חברה ותרבות בשדות של התיאטרון,קולנוע,אומנות פלסטית, מחול, ובהקשר לסביבות ממשיות ווירטואליות. ייחודה בכך שהיא מקבצת יחדיו את עיקרי התכנים, התיאוריות והסוגיות של שדה האוריינות החזותית לכדי תכנית שלמה ומעמיקה ורותמת אותם לצרכים של הוראה וחינוך בתחומי היצירה החזותית מתוך תפיסות חינוכיות להעצמה חברתית וסביבתית.

לאורך התכנית ילווה אתכם הסגל שלנו הכולל מומחים ומומחיות בתחום התרבות החזותית לסוגיה, ובהם נשות ואנשי אמנות ומחקר מהמובילים בישראל.

מטרות התכנית: התכנית נועדה להשכיל אתכם בתחום האוריינות החזותית ברמת העמקה תיאורטית ומעשית ובאמצעות התנסות מקצועית מעמיקה במחקר יישומי בהוראה וביצירה החזותית, כאמצעים לפיתוח רמת ההוראה וקידום החינוך החברתי סביבתי בישראל. התכנית תאפשר לכם לשדרג את רמת ההוראה הפרטית שלכם ושל המוסד החינוכי בו אתם פועלים.

כמו כן תוכלו לשדרג את דרגות הקידום המקצועי שלכם במסגרות חינוכיות על יסודיות, בלתי פורמליות ואקדמיות בהשתלבות בתפקידי ייעוץ הוראתי ובתפקידי ריכוז המקצועות החזותיים והדידקטיים במסגרות אלה.

 במסגרת התכנית ניתן לבחור בין מספר התמחויות:

  •  ABR באמנות – יצירה ומחקר  (Art Based Research)- דגש על קידום המקצועיות של האמנים והאמנויות ואנשי החינוך כיוצרים, חוקרים ואנשי הוראה  הומניסטיים.
  • אנתרופולוגיה חזותית –המשגה שיטתית של מחקרים אתנוגרפיים באמצעים ויזואליים, ולהבינם בהקשריהם החברתיים והתרבותיים. כלים אלה מאפשרים יצירת מתודות הוראה וחינוך, יצירה ומחקר עדכניים.
  • התמחות בעיצוב SED- התמחות המיועדת למורים-מעצבים בה יוכשרו כיזמים בעיצוב חברתי. הלימודים מתקיימים על בסיס פרויקטים, תוך רכישת כלים להשפעה חברתית באמצעים ויזואליים.
מידע נוסף
* קיימת תכנית עם תזה.
 
 

עוד מסלולי לימוד – סמינר הקיבוצים

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
כתובת
דרך נמיר 149, תל אביב
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד