072-3300504

חיות לילה

הרעב תוקף, אין דבר במקרר חוץ מלחם יבש אך כל מה שרוצים זה משהו בשרני וטעים. ענבל קליין מביאה לכם על מגש מסעדות ומתכון.

ענבל קליין | 19-10-2006 13:01:00

כמה כיף להיות סטודנט! בבוקר ישנים עד מאוחר, בצהריים לומדים קצת ובערב יוצאים לבלות כאילו אין מחר. ויש גם המון חופשות, ומעט מבחנים ואין ילדים ובעיות פרנסה – אח, חיים טובים יש לסטודנטים...

טוב, לא צריך להגזים. חיי הסטודנט הם לא רק שושנים וממתקים, ולא כל הסטודנטים מבלים כאילו אין מחר, חלקם אפילו לומדים. ברצינות.

אבל אנחנו כאן בענייני אוכל והחיים הטובים – ויש נישה אחת שבה הסטודנטים שולטים ביד רמה – אוכל לילי. אוכל שטורפים בלילה, כזה שנובע ממנצ'יז מטורף, אוכל של בליינים או של חרשנים, לא משנה, העיקר שאוכלים אותו אחרי 12 בלילה. מין ארוחת לילה-בוקר שכזאת.

אני? בלילה?
ארוחות הלילה מתחלקות לשנים: זלילה חסרת מעצורים בבית והילולת שומנים ופחמימות בחוץ. בבית כל אחד נתון לחסדי המקרר שלו ולמה שהוא מסוגל להפיק בהתקף של רעב לילי (ברוב המקרים נסתפק בפיתה עם חומוס...) אבל בחוץ, בחוץ זה כבר סיפור אחר.

עכשיו רגע רציני: בשנים האחרונות כל חווית הבילוי שלנו עברה מהפכה מטורפת. האוכל הפך רק לחלק מהחוויה, הוא התירוץ ליציאה ולא בהכרח העיקר. מסעדות וברים הפסיקו להגיש לנו רק אוכל והם מגישים עכשיו חוויות, הם מגישים עיצוב, מוסיקה, אווירה, אנשים יפים ושירותים במיליון דולר. האוכל הוא רק חלק מהענין הזה.

במסגרת הפיכת המסעדה למקום בילוי, גם שעות הפעילות של בתי האוכל השתנו. עכשיו כבר לא מגישים סתם "ארוחת ערב" אלא מציעים לכל אחד את הבילוי המתאים לו ביותר. בערב, בערב המאוחר, בלילה וגם בשעות הממש מוקדמות של הבוקר.

הרבה מסעדות, ברים ובתי קפה מציעים "ארוחות לילה" שמיועדות לבליינים הצעירים. סטודנטים בגופם או ברוחם שנתקפים רעב פתאום, באמצע הלילה (למה הם לא הולכים לישון?)

לטרוף את הלילה עם המבורגר עסיסי
לטרוף את הלילה עם המבורגר עסיסי

מה אוכלים בלילה?
אוכל לילי הוא האוכל הכי סליזי שיש. דמיינו לעצמכם שקית של חטיף מלוח. משהו מהזן השמנוני, והמתובל, עם הרבה סוכר, הרבה מלח והרבה שומן. ככה נראות רוב ארוחות הלילה שממתינות לכם במסעדות – וזה כיף חיים משוגעים.

בדרך כלל הלילה מתאפיין במנות קטנות אבל לא קטנות מדי. איפשהו בין מנה ראשונה טיפוסית לעיקרית. יהיה שם בשר, אבל הוא יהיה חתוך לנתחים קטנים או קצוץ בצורת המבורגר או "קבבון". כנפי עוף הן להיט לילי, במיוחד אם אוכלים אותן בידיים, יחד עם הר קטן של צ'יפס. צ'יפס זה טוב באופן כללי. כמעט תמיד אפשר למצוא מקום שיהיה מוכן לזרוק בשבילנו כמה תפוחי אדמה לשמן רותח ולקחת בשביל זה מחיר מופרז.

השלב הבא הן ארוחות לילה שמוגשות כ"כ מאוחר עד שנדמה להן שהן הפכו לארוחת בוקר – אגס בנדיקט או ביצים בנוסח בנדיקט, היא מנה שמייצגת את העולם ההזוי שבין 3 ל-4 לפנות בוקר... במקור מדובר בביצה עלומה (כלומר ביצה ללא קליפה, שלוקה במים רותחים), המונח על לחמניית בריוש (שזאת לחמניה מבצק עשיר בביצים וחמאה), מעליה פרוסה של בייקון קריספי ועל הכל יוצקים בנדיבות רבה (!) רוטב הולנדייז (שזה רוטב עשיר על בסיס חמאה). ניתוח מעקפים דחוף.

את הפצצה הזאת נוהגים לאכול לארוחת בוקר, כדי שתהייה לנו אנרגיה להתחיל את היום. אני לא בטוחה שמומלץ ללכת לישון איתה בבטן.

פתחתי ואמרתי שטוב להית סטודנט. קודם כל כיף לסטודנטים שהם יכולים ללכת לאכול בחוץ בארבע לפנות בוקר. פייר, אני מקנאה. אחר כך מגיעים גם הפינוקים: המסעדנים קלטו שכדאי להם לתפוס את הסטודנטים בעודם קטנים, רזים ומלאי אנרגיה. עכשיו מציעים להם הנחות: המבורגרים בחצי חינם, אלכוהול שילווה את המנה בחצי מחיר – כשהם יהיו שמנים, עשירים ומפוטמים הם בוודאי יחזרו לאכול במחיר מלא...

פרקטיקה לילית
שתי המלצות לי בעניין אוכל לילי (וגם פסטיבל בסוף)
האחת היא "מוזס" – הארטבורגר של "מוזס" (בשני הסניפים, ת"א והרצליה ובקרוב בגם ברמת החייל) עולה בלילה רק 29 שקלים כולל תוספת, יש עוד כל מני דילים אחרים לארוחת ושתיה, אבל זה באמת הכי שווה. במיוחד בגלל שמדובר בהמבורגר הכי טוב בארץ. (מוזס, מטבח אמריקאי עדכני. רוטשילד 35 תל אביב 5664949 03, שנקר 14 הרצליה פיתוח 09-9566628).

ההמלצה השניה היא לקפץ בלילה ל"דיטה" מעוז וותיק של בליינות תל אביבית. דיטה פתוחה 24 שעות ובכל לילה בין 24 ל-7 בבוקר מגישים שם מנות לילה מיוחדות שהן ווריאציה על ארוחת הבוקר ועוד כל מני נספחים שחייבים ייצוג בתפריט. (דיטה, שדרות רוטשילד 45, ת"א, טלפון: 03-5604222). כולסטרול לוורידים.

בתחילת חודש נובמבר (1-10) יערך פסטיבל לילי בהשתתפות מספר מסעדות באזור גוש דן. במסגרתו יגישו מנות לילה ב-25 שקלים בלבד וגם אלכוהול ב-14שקלים.
בין המסעדות המשתתפות בפסטיבל: אודאון (תל אביב, הרצליה), אוונגרד, אוקינאווה (תל אביב, הרצליה), אינגריד, אל בריו, ברוהאוס, דיטה, דים סאם, l'entrecote , מצדה (תל אביב, הרצליה), מקס ברנר (רמת החייל), מרתה, sergos, paco, פביאנה פסטה (דויד המלך, גרוזנברג), Frame, קולומבוס, קזנקי (תל אביב, הרצליה), רוסטיקו, רנינג סושי ותהל.
הלילה מתחיל בשעה 22:30 וכל מסעדה תציע מנות מיוחדות וקוקטיילים ספיישל לאירוע.

המבורגר- דיטה
מתכון ל-4 מנות.

1 קילו בשר אנטריקוט טחון
חצי קילו שומן סינטה
1 כף קטשופ
1 כף חרדל
1 כפית פלפל שחור
1 כפית מלח ים
חצי אגוז מוסקט (טרי)
חצי בצל לבן

אופן ההכנה:

חותכים את הבצל לקוביות, מטגנים בשמן עד להזהבה. מניחים בצד עד שהוא מגיע לטמפ' החדר.
טוחנים את בשר האנטריקוט עם שומן הסינטה, מתבלים.
מאחדים את הבשר והבצל, נותנים לתערובת לנוח שעה במקרר.
מחלקים את המסה ל-300 גר' כל כדור, ומכדרים עד שהבשר מתקשה (כלמר הופך לצפוף וכדורי), מניחים במקרר (מומלץ עוד 24 שעות).

אופן ההגשה:
בתוספת לחמניה, רוטב, וירקות טריים- חסה, עגבנייה, בצל סגול, מלפפון חמוץ.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד