072-3300504

שנה"ל תיפתח ב-22 באוקטובר

האוצר נענה לדרישת ור"ה להימנע מהמשך הקיצוצים. יו"ר אגודת הסטודנטים של אוני' ת"א: "מוכרים את ההשכלה בנזיד עדשים"

סיגל זוהר | 16-10-2006 15:22:00

שנת הלימודים תשס"ז תיפתח כסדרה לאחר שהאוצר נענה לדרישת ועד ראשי האוניברסיטאות להימנע מהמשך הקיצוצים, כך אמר פרופ' משה קוה, נשיא אוניברסיטת בר אילן ויו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות בתום פגישה שהתקיימה אמש, יום א', במשרד ראש הממשלה בירושלים.

על פי הסיכומים שהושגו בפגישה, מתחייבת הממשלה להעביר באופן מיידי 140 מיליון לתקציב 2006 במקביל, תוקם ועדה ציבורית להכנת מתווה לרפורמה בתקצוב ההשכלה הגבוהה, הכוללת את נציג ות"ת, נציג מל"ג, נציג משרד ראש הממשלה, נציג האוצר וכן 2 אנשי ציבור שאחד מהם יעמוד בראשה.

עד ל 1 בינואר 2007 תשלים הועדה את עבודתה בהכנת הרפורמה לתקצוב ההשכלה הגבוהה לחומש הקרוב במרכזה החזרת 1.2 מיליארד שקל שקוצצו בבסיס תקציב ההשכלה הגבוהה ב 5 השנים האחרונות.

בפגישה השתתפו שר האוצר אברהם הירשזון, שרת החינוך פרופ' יולי תמיר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מר רענן דינור מנכ"ל האוצר, ד"ר יוסי בכר הממונה על התקציבים באוצר, קובי הבר, יו"ר ות"ת, פרופ' שלמה גרוסמן ומנכ"ל ות"ת מר סטיבן סתיו.

30 מיליון השקלים הנותרים להשלמת בקשתו הראשונית של ועד ראשי האוניברסיטאות לאפשר את פתיחת שנת הלימודים 170 מיליון שקלים יושלמו, עד לקבלת המתווה, על ידי ות"ת וינוכו עם התחלת הרפורמה.

יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, בועז טופורובסקי אמר כי המדינה קונה את ראשי האוניברסיטאות בנזיד עדשים. קיצצו כמיליארד וחצי שקלים והסכום שקיבלו שהוא פחות מ 10 אחוזים מזה השתיק את פיותיהם של אלה האמורים על עתיד ההשכלה הגבוהה במדינת ישראל. תוספת זו לא תפתור את התדרדרות ההשכלה הגבוהה וכי כל וועדה שתוקם ללא הסכמת הסטודנטים וללא קיום הבטחות של וועדות קודמות הינה בזבוז זמן של כספי הציבור.

בצפון שנת הלימודים תיפתח ב-5 לנובמבר לאחר שארבע מכללות מהצפון: המכללה האקדמית גליל מערבי, המכללה האקדמית כנרת בעמק הירדן, מכללת עמק יזרעאל ומכללת תל חי החליטו לאפשר לסטודנטים שנפגעו מהמלחמה להיערך ללימודים כראוי.

הממשלה תעביר 140 מיליון לתקציב 2006
הממשלה תעביר 140 מיליון לתקציב 2006
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד