072-3300504

גם הסטודנטים האמריקאים סובלים

הסטודנט האמריקאי מסיים את לימודיו ונכנס לשוק עבודה קטן ולא מתגמל. לא מומלץ להיות צעיר אמריקאי ב-2006

רוי רגב | 21-09-2006 17:52:00

לאחר שדיווחנו השבוע כי מצבו של הסטודנט האוסטרלי קשה למדי, מתברר כי גם בארה"ב המצב לא פשוט בשנים האחרונות. ה"ניו-יורק טיימס" מפרסם כי בעשור האחרון חלה עלייה של למעלה מ-50% בסכום ההלוואות ללימודים. נוסף על כך חלה ירידה של 5.9% בהכנסתן של משפחות צעירות וירידה של-7% במספר העובדים הצעירים הזכאים לביטוח בריאות במשרתם הראשונה.

כל אלה מצביעים על בעיה קשה בשוק העבודה האמריקאי, גם לאלו שסיימו את לימודיהם האקדמיים. הסטודנט האמריקאי גורר (כמו חבריהם מאוסטרליה) את נטל ההלוואות הגדולות שלקחו בזמן הלימודים. כאשר למעשה, הסטודנט האמריקאי לא מרוויח מספיק בעבודתו הראשונה כדי להחזיר את החוב. העיתון מגדיל ומספר כי הסכום שמרוויחים הסטודנטים הצעירים לא מספיק להם כדי לכסות את ההוצאות החודשיות שלהם.

סטודנטים אמריקאים. רגע לפני חיפוש העבודה.
סטודנטים אמריקאים. רגע לפני חיפוש העבודה.

פגיעה בהכנסתם של הצעירים
בין 2001 ל-2005 ירד שכרם של צעירים בעלי תואר ב-7.3% ל-19.82 דולרים, שכרן של הנשים ירד ב-3.5% ל-17.08 דולרים בשעה. מומחי כלכלה אמריקאים טוענים כי בשעת משבר בשוק העבודה, הראשונים לסבול אלו מחפשי עבודה צעירים. רבים מאותם צעירים המחפשים עבודה התייאשו ופשוט הפסיקו לחפש, כך שנתוני מספר המובטלים לא השתנו יתר על המידה בתקופה האחרונה, בגלל שהנתונים מתייחסים רק לאלו שמחפשים עבודה.

עוד מדווח העיתון כי שיעור החיסכון האישי בארה"ב ירד לראשונה מאז "המשבר הגדול" אל מתחת לאפס. כלומר, משפחות מוציאות יותר ממה שהן מרוויחות באופן קבוע. נוסף לכך רבים מהאוכלוסייה האמריקאית לא מקבלים ביטוח בריאות, דבר שגורם להם להוציא כספים רבים על טיפול רפואי או לא לקבל טיפול כלל.

קייטי ריץ', סטודנטית לשעבר באוניברסיטת וסליאן שבקונטיקט, מצאה עבודה לאחר חיפושים רבים כעוזרת עורכת מגזין במשרה חלקית בלבד. נוסף על זה, היא מקבלת 14 דולרים לשעה בלבד, זאת כאשר דירת שני חדרים מושכרת באזור בו היא גרה בסכום של 2000 דולרים לחודש. היא גרה בינתיים אצל הורי ידיד ולמרות שהיא מתרגשת מהתפקיד היא מודאגת מכך שאין לה ביטוח בריאות. "אני אצטרך לדאוג לטיפולים רפואיים בעצמי ובמקרה הצורך אקבל סיוע מהורי", מספרת ריץ'.

משרד העבודה האמריקני: המצב ישתפר
כלכלנים אמריקנים מספרים כי הסטודנטים שוקעים בחובות ענקיים בניסיונם לשמור על רמת חיים נאותה. הסיבה לכך היא ששכרם מפגר הרבה אחרי האינפלציה. כך שלמרות שהכלכלה האמריקנית צמחה בשנים האחרונות, בוגרי האוניברסיטאות נפגעים. הסיבות למצב המוזר הן התפוצצות בועת הטכנולוגיה והעברת עבודה למשקים זרים.

משרד העבודה האמריקני טוען כי המצב עומד להשתפר מאוד בשנים הקרובות, הם צופים כי 18.9 מליון משרות חדשות צפויות להיווצר עד 2014. מייסון בישופ, סגן עוזר לשר העבודה האמריקאי בתחום ההכשרה, טוען כי הסטודנט המריקאי לא צריך לדאוג מכיוון שעומדות להיווצר משרות חדשות רבות בשנים הקרובות.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד