072-3300504

איך צובעים קיר

צביעת הקירות מאפשרת לתת פירוש אישי לקירות העירומים של החדר. איך עושים זאת נכון? עשה זאת בעצמך, הגרסה הסטודנטיאלית

איתי בנר | 20-09-2006 18:06:00

אחת הדרכים הפופולריות ביותר לגרום לעצמך להרגיש בבית בחדר החדש או בדירה החדשה שנכנסת אליה, היא לצבוע את הקירות בצבעים נעימים לעין, שישרו את האווירה המתאימה. לפני שנכנסים לשלב הביצוע חשוב לבדוק בחוזה אם מותר לכם בכלל לצבוע את החדר. גם אם כן, כדאי שתדעו מראש אם אתם נדרשים להחזיר את הקיר לצבעו המקורי לאחר תום תקופת השכירות שלכם. אחרי שביררתם את הנקודה המשפטית, כל שנשאר הוא להחליט על הצבע, וללכת על זה.

לפני שבוחרים צבע, חשוב לבדוק בחוזה אם מותר בכלל לצבוע
לפני שבוחרים צבע, חשוב לבדוק בחוזה אם מותר בכלל לצבוע

סוג הצבע נקבע לפי סוג הקיר
בתחילה יש לבדוק אם הקיר צבוע בסיד או בצבע פלסטי (אקרילי). בעקרון, צובעים בסיד על סיד ובצבע פלסטי על פלסטי. אם רוצים לצבוע בצבע פלסטי על בסיס סיד, למשל כי אימצתם חתול ואתם רוצים לנקות את טביעות רגליו מתחת לחלון ביתר קלות, יש להשתמש בצבע מקשר ולהמתין 4 שעות עד שצובעים בצבע הפלסטי.

כדי לדעת באיזה סוג צבע צבוע הקיר המדובר, שפשפו אותו באחת הפינות בעזרת מטלית רטובה. אם הצבע יורד על המטלית – סימן שהקיר צבוע בסיד. אם המטלית נשארת נקייה – הקיר צבוע בצבע פלסטי.

מכינים את הקירות
לפני הצביעה מומלץ לסתום חורים בקיר. למשל, חורים של מסמרים שנפלו, ברגים שנשלפו, או, לא עלינו, סדקים בקיר. חשוב לנקות את סביבת החור (ואת הקיר כולו) מאבק מיותר, שכבות צבע ישן שמתפוררות, ועוד. את הצבע הישן מורידים בעזרת שפכטל (מגרדת) רחב ואבק ניתן פשוט לשאוב.

לאחר מכן לוקחים "דבק שפכטל" (ניתן לקנות אותו מוכן לשימוש, או להכין אותו מאבקה) עם הפינה של השפכטל, כל פעם קצת, ומכניסים לתוך החור, תוך דחיסה פנימה ככל הניתן. כאן רצוי לעשות שימוש בשפכטל צר יותר, על מנת להפחית את הסרבול של הפעולה. כאשר מילאתם את החור ככל שניתן, שימו עוד מעט חומר כך שיבלוט קצת אל מחוץ למישור הקיר, ו"גרדו" את החור בקצה השפכטל בתנועה מהירה. תוכלו לחזור על הפעולה הזו מספר פעמים כדי לסתום את החור בצורה ישרה וחלקה, המקבילה לקיר עצמו. חשוב: לאחר סתימת החורים יש להמתין לפחות שעתיים לייבוש מלא של החומר, לפני שמתחילים לצבוע.

מקדימים תרופה למכה: מכסים הכל
צביעת קירות היא עבודה מלכלכת ביותר, אך עם מעט הכנה מראש, אפשר לצמצם עד למינימום את עבודות הניקיון שלאחר הצביעה.

מתחילים בבגדים: כדי לא לבכות על חלב שנשפך, בוחרים מראש בבגדים שלא יגרמו לכם לבכות על צבע שנשפך. חוכמולוגים שיחשבו לרגע שאפשר לבצע את הפעולה בלבוש מינימלי או לא עלינו בעירום, מוזמנים לדמיין כמה נחמד לקרצף כתם צבע שהתיישב לו על החזה השעיר שלהם.

תמונות שהיו על הקיר – מורידים. ריהוט וכל ציוד נייד אחר מעבירים לחדר הסמוך, או מכסים היטב ביריעת ניילון או בסדין שאין לגביו סנטימנטים. את שקעי החשמל והמתגים מכסים במשבצת של נייר עיתון המודבק בעזרת סקוטש-טייפ ששוליו נושקים לשולי מסגרת הפלסטיק של נקודת החשמל, אך לא חורגים ממנה. כך אפשר לצבוע בקלות בסמוך לשקעים ולמתגים – אם המברשת עולה על פני שולי המסגרת – הצבע נשאר על הסקוטש-טייפ. בטכניקה זו יש להשתמש גם במפגש בין שטח הקיר למשקופי הדלתות והחלונות, ולפנלים של הרצפה.

אם כבר מדברים על הרצפה – מומלץ לשפוך עליה מים בזמן הצביעה. המים מונעים מצבע שמטפטף על הרצפה להתייבש ולהכתים. פרסו עיתונים ישנים על הרצפה בצמוד לקירות. אם יש לכם שטיח מקיר לקיר – כסו אותו ביריעת ניילון גדולה.

מומלץ לשפוך מים על הרצפה, כדי למנוע מצבע שמטפטף להתייבש
מומלץ לשפוך מים על הרצפה, כדי למנוע מצבע שמטפטף להתייבש

מתחילים לצבוע
מעבירים את הצבע לכלי שבו תטבלו את המברשת או הרולר. מומלץ לדלל את הצבע במים, פעלו על פי הוראות היצרן בעניין זה. את הקירות צובעים מכיוון התקרה לכיוון הרצפה, בעזרת מברשת גדולה או רולר. את האזורים שליד הפאנלים וליד התקרה צובעים בעזרת מברשת דקה ועדינה יותר.

ניתן ליצור עיטורים על גבי הקיר באמצעות שבלונה. את השבלונה אפשר לקנות או לעשות לבד. מדביקים את השבלונה לקיר באמצעות סלוטייפ לבן שאינו משאיר סימן על הקיר ואינו מקלף בעת ההורדה, טופחים עם מברשת עדינה טפיחות קלות עם מעט מאד צבע בתוך גבולות השבלונה. כשמסיימים לצבוע, מסירים את נייר הדבק, מורידים את השבלונה ומניחים להתייבש.

אחרי הצביעה
אחרי הצביעה, כדאי לשמור את הצבע שנשאר לתיקונים קלים במהלך הזמן. הדרך הטובה ביותר לאחסן את הפחיות הוא להעמיד אותן הפוך על המכסה, כך לא יווצר קרום על גבי הצבע.

על מנת לחדש מברשת צבע שהתייבשה, כדאי לטבול את המברשת בחומץ חם למשך 5 דקות והמברשת תצא נקייה ורכה. רולר שהתייבש משרים במרכך כביסה על מנת להחזירו לשימוש.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד