072-3300504

איך מרכיבים ארגז כלים

כל בית צריך ארגז כלי עבודה. אילו כלים חיוניים חשוב שיהיו בו, ומתי תשתמשו בהם. עשה זאת בעצמך, הגירסה הסטודנטיאלית

איתי בנר | 20-09-2006 10:41:00

ארגז כלי עבודה הוא אביזר חיוני בכל בית, אפילו בדירה שכורה של 2.5 חדרים שתשמש אתכם רק עד סוף שנת הלימודים. ארגז כזה, צריך שיהיה בו כל מה שנחוץ כדי לבצע בבית תיקונים קטנים, התקנות שונות, ועוד. ענף העשה-זאת-בעצמך התפתח בשנים האחרונות עד ללא הכר, ושפע המוצרים בתחום יכול בהחלט לסנוור. אין סיבה להתחיל להוציא מאות שקלים כדי להרכיב ארגז כלי עבודה בסיסי – ניתן להסתפק בכמה כלים פשוטים ולא יקרים, שניתן להשיג בכל חנות לחומרי בניין.

אין סיבה להוציא מאות שקלים כדי להרכיב ארגז כלים בסיסי
אין סיבה להוציא מאות שקלים כדי להרכיב ארגז כלים בסיסי

פטיש
כלי העבודה הבסיסי ביותר, וככל הנראה גם העתיק ביותר. מיום שעמד ההומו-ספיינס על דעתו הוא השתמש בחומרים קשים כדי לדפוק על חומרים קלים יותר. מאז תקופת האבן, הפרינציפ נשאר, רק החומרים השתנו. יש פטישי ברזל עם ידיות מעץ, ויש פטישים עם ברזל מצופה וידיות מחומר פלסטי. שניהם עושים את העבודה כמו שצריך, הראשונים מעט יותר זולים.

מתקופת האבן הפרינציפ נשאר, רק החומרים השתנו. פטישים
מתקופת האבן הפרינציפ נשאר, רק החומרים השתנו. פטישים

מברג
כלי העבודה השני בחשיבותו, למרות שברוב המקרים הוא יהיה זה שיצא בתדירות הגבוהה ביותר מן הארגז שלכם. עם המברג אתם תתקינו מדפים, תתקנו את דלתות הארון שהחלו לרקוד, תתלו מראות ותמונות, תרכיבו את הרהיטים שתקנו באיקאה, ועוד. לרוב המשימות הללו תשתמשו במברג פיליפס (המיועד לברגים עם חריץ צולב), אבל ראוי שיהיה בבית גם מברג רגיל (המשמש בעת האחרונה בעיקר לפתיחה של קופסאות צבע), וכן טסטר – מברג קטן עם נורה קטנה בתוכו, הנועד לבדוק את קיומו של זרם חשמלי בשקע או בחוט חשמל. המשקפופרים ביניכם יעשו בחוכמה (והרי משקפופרים הם חכמים) אם יקנו סט של מברגים קטנים, לתיקון משקפיהם.

מסמרים, ברגים, דיבלים
אם הפטיש והמברג הם הרובה, המסמרים והברגים הם הכדורים. אין לנו מטאפורה בשביל הדיבלים, שהם מעין שרוולי פלסטיק הנדפקים בפטיש אל החור שנקדח בקיר, והבורג מוברג לתוכם. המחיר ליחידה של מוצרים כגון אלה הוא נמוך ביותר, אבל בין כה וכה קונים אותם בכמויות, ולא בדיוק. מסמרים מתכופפים, דיבלים נשברים – וחשוב שתהיה רזרבה. חשוב גם לדעת מה מגבלות הקירות והתקרות שלכם לפני שתקנו את המסמרים, הברגים ובעיקר הדיבלים. למשל – קירות גבס (שזה כנראה מה שיש לכם אם אתם גרים בדירה גדולה שחולקה למספר דירות קטנות – טרנד נדל"ני נפוץ) לא מחזיקים דיבלים רגילים ובשבילם צריך לקנות דיבל "פרפר", שהוא בעל זרועות שתופסות את הקיר מאחור. בנוסף, בבתים ישנים הבלוקים נוטים להיות רכים כחמאה כאשר קודחים בהם – ועל כן מומלץ לרכוש דיבל רחב במילימטר ואף שניים מקוטר המקדח.

פלייר וקאטר
בעברית קוראים להם "מלקחת" ו"מחתך" בהתאמה, אבל אפילו דודו מהום סנטר לא שמע על זה. שני אלה, ההנזל וגרטל של תחום ה"עשה זאת בעצמך", נראים יותר כמו כלי עבודה של רופא שיניים מימי הביניים. בראשון תשתמשו בעיקר לשלוף מהקיר מסמרים שהתכופפו במהלך הדפיקה, ודיבלים סרבניים שנתקעו בחורם. השני ישמש לחיתוך של כל דבר שמספריים עדינות מדי בשבילו – למשל, חוטי חשמל. אם אתם ממש בקטע, תוכלו לקנות גם פלייר-פטנט (המוכר גם בשם העממי "ג'בקה") – גם הוא עשוי להיות יעיל מאוד לפעמים, אבל את הכלי המסיבי והמכובד הזה קונים בעיקר בשביל הרושם.

נראה כמו כלי עבודה של רופא שיניים מימי הביניים. מחתך
נראה כמו כלי עבודה של רופא שיניים מימי הביניים. מחתך

דבקים
דברים שונים, כמו לבבות צעירים השוגים באהבה, נוטים להישבר. במיוחד אם הם צריכים לעבור מדירה לדירה בתדירות גבוהה. הידית של ספל הקפה האהוב עליכם נשברה? סופר-גלו. מיכל הזכוכית של הנרגילה נשבר (לא ליותר מדי חלקים)? סופר-גלו. אבל גם דבק מגע יכול להיות יעיל: למשל אם השטיח מקיר-לקיר שלכם מתחיל להיפרד מאחד הקירות. פריט נוסף בקטגוריה הזו נקרא אמנם "דבק שפכטל" אבל השימוש העיקרי שלו אינו בהדבקה: כשמוציאים מהקיר מסמרים או ברגים – נשאר חור מכוער שצריך לסתום. וכאן בדיוק דבק השפכטל נכנס לתמונה.

קטנים
יש עוד מספר פריטים חשובים שעשויים להיות לכם לעזר: סנטימטר, למשל. כי כבר לא נהוג למדוד רהיטים ב"אמה"; איזולירבנד (כולל זה עם השפם); סליל של סרט טפלון לאיטום ברזים וצינורות; תרסיס שימון (למשל WD40) למנעולים תקועים וצירים חורקים ולהיפך; פנס קטן – תמיד טוב שיהיה; סרט דבק דו-צדדי (אידיאלי להדבקות ארעיות, כמו שלט לדלת, שצריך להסיר בתום תקופת השכירות), סליל חוט שמשון, סקוטש-טייפ, ועוד.

ארגז כלים
הרי צריך ארגז מסודר כדי לשים את כל הכלים הללו. הארגז הראשון שלכם לא צריך להיות ענק, אבל גם לא גמדי – בכל זאת הוא ישמש אתכם במשך מספר שנים, וארסנל הכלים שלכם עשוי לגדול. יש מבחר ארגזים בכל מיני גדלים ובכל מיני עיצובים שאינם שונים מאוד אלה מאלה. אין כאן המלצות מיוחדות – תקנו את הארגז שמסתכל עליכם בחזרה. זו תחילתה של ידידות מופלאה.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד