072-3300504

אהבה, מה היא רוצה

היה מי שאמר אם זו אהבה, אז למה היא לא טובה. אבי יופה מהרהר בחשיבותה של האהבה

אבי יופה | 14-09-2006 19:40:00

למה אנחנו צריכים את זה? משהו ישב פעם וחשב למה אנחנו, בני האדם הנזקקים יתר על המידה גם ככה, צריכים גם את זה על הראש שלנו? הרי יש לנו שכר דירה לשלם, לימודים אקדמיים לסיים, למצוא עבודה זמנית לא רצינית ועל הדרך גם למצוא איזה נושא לכתיבה. אז למה אנחנו צריכים את זה, ולמה כשאין לנו את זה, אנחנו רוצים את זה עוד יותר...?

זה מיותר, זה מכניס אותנו לסרטים לא סרטים, זה מכביד עלינו. זה גורם לכאבי לב עזים, לבעיות במשפחה, לחיכוכים בעבודה, לקרעים עם החברים. אנחנו קמים בשביל זה בשעה שתיים בלילה מסיבה לא סיבה, חווים פרפרים בבטן שגורמים לך לחשוב אולי אכלת משהו לא טוב בלילה לפני. זה גוזל מאיתנו שעות שינה, מפריע לנו לפעמים להתרכז בדברים החשובים באמת בחיים, בדברים ה"רציניים" בחיים, בדברים שאמורים לקדם אותנו. זה פשוט מיותר, אז למה? למה אנחנו רוצים את זה כל כך?

זה גורם לנו לקנא באחרים שלנו אין את זה, זה גורם לנו לבכות לכרית בכל לילה על משהו טוב שהיה לנו וסיימנו איתו במחי יד,זה מעלה בנו נשכחות מדברים שהיו וכבר אינם. זה מעלה בנו רגשות של כעס וחמה, תסכול ואכזבה, עלבון וזעקה. אנחנו לפעמים בוחרים ללכת על גחלים בשבילה, בלי לדעת למה. אנחנו נלך בוויה דה לה רוסה ונחקה את ישו, העיקר שנגיע למחוז חפצינו ונשיג את שרצינו. אנחנו נסבול ונבכה, נצחק ונקווה עד שנשיג אותה. את האהבה. למה?

כי האהבה מעלה בנו רגשות שחשבנו, כי אינם כבר קיימים. האהבה גורמת לנו לריטוטים, לריגושים, להנאות. וכולנו יודעים, שהכי נהנים מההנאות הקטנות של החיים. כי אין כיף גדול יותר מלקום בשתיים בלילה וללכת לחפש יחד מקום לאכול, סתם כי רעבים.

ברגע שאתם יודעים שט"ו באב בדרך, אתם כולכם הולכים מאושרים בחוצות עירכם, רק כי לכם יש ולאחרים אין. האהבה היא משהו שעוזר לנו להתמודד עם הדברים ה"רציניים" בחיים, זה הדבר שמחזיק אותנו, הדבר שמעניק לנו כוח בתקופות קשות, הדבר שעוזר לנו כשכסף לשכר דירה אין בנמצא. היא גורמת לנו ללכת לישון בכל לילה עם ציפייה ליום שאחרי, היא גורמת לנו להעריך כל דקה ודקה מחיינו עד הטלפון המיוחל הבא שיגיע, היא מעבירה לנו את היום בצורה כזו שמגיע הלילה ואנחנו עדיין בשיא כוחנו. האהבה היא הדבר שמאגד את כל נפשות העולם במעין קשר קוסמי בלתי נראה, כי הרי כולנו רוצים את אותו הדבר. כולנו רוצים אהבה.

אהבה זה להכיר אנשים חדשים, לחוות עולמות שונים, לפנות למחוזות אחרים. אהבה זו המילה, שאנשים רבים חיים למענה. "זה כל הקסם" שר פעם יוצר אחד בשירו. אני לא יודע אם הביטוי התכוון למילה אהבה, אבל הוא פשוט מתאים בצורה הנכונה. אין הסבר ואין תשובה לשאלה למה אנחנו צריכים את האהבה? זה פשוט כל הקסם.








אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד