072-3300504

האח הגדול ארה"ב

ארה"ב של אחרי ה-11 בספטמבר לא נרתעת מחוקי צנעת הפרט. הפעם נחשף כי ה-FBI עקב אחרי מיליוני סטודנטים מבלי שידעו

רוי רגב | 05-09-2006 17:36:00

בימים אלה התגלתה לה עוד עובדה אשר מוכיחה לנו כי העולם השתנה מאוד אחרי אירועי ה-11 בספטמבר, בו הופלו מגדלי התאומים. רשת CNN מפרסמת היום כי סטודנטים לעיתונאות בארה"ב חשפו שה-FBI השתמש בנתוניהם של מיליוני סטודנטים בארה"ב כדי לנסות לחשוף טרוריסטים. זאת בעקבות מידע שקיבל ה-FBI בו נטען כי הטרוריסטים שחטפו את המטוסים, זכו לעזרה במימון הפעילות מסטודנטים. בעקבות זאת החליטו ב-FBI כי יש לעקוב אחרי נתוניהם של סטודנטים הלומדים בארה"ב ולבדוק באופן מדוקדק לא פחות מ-1000 שמות של סטודנטים חשודים בעזרת המאגר.

ה-FBI נעזרו במאגר שיצרו הקולג'ים והמכללות בארה"ב הכולל את כל מבקשי המלגות והעזרה הפיננסית במוסדותיהם בעבר ובהווה. כך למעשה הפכו מיליונים שלמדו או לומדים בארה"ב לחשודים בטרור. יש לציין כי בארה"ב נהוג לבקש הלוואה ללימודים המוחזרת כאשר הסטודנט מתחיל לעבוד, כך שהבקשה לעזרה פיננסית בזמן הלימודים היא נפוצה מאוד.

מיליוני סטודנטים אמריקנים הפכו לחשודים.
מיליוני סטודנטים אמריקנים הפכו לחשודים.

רק העניים חשודים
סטודנטים אמריקנים שביקשו הלוואת ובעקבות כך הפכו מיידית לחשודים, טוענים כי למעשה רק סטודנטים עשירים, שלא היו צריכים לבקש הלוואה כלל לא נחשדו בטרור. לטענתם מעבר לכך שמדובר בחציית קו אדום בנושא צנעת הפרט, נעשתה גם אפליה קשה בה הסטודנטים העניים שוב קופחו. הסטודנטים שפנו לבקשת עזרה נבדקו בעזרת התוכנה ועל ידי ה-FBI, שם עברו על פרטיהם, פרטי הוריהם, כתובתם, מספרי הטלפון שלהם ואפילו גילו את מספר הביטוח הלאומי שלהם.

ה-FBI: יש להקים מאגר גדול יותר
ראש משרד החקירות של ה-FBI אשר טיפל בפרויקט במשך 5 השנים האחרונות עד לחשיפתה, טוען כי הדבר היה הכרחי וכי לדעתו יש צורך הכרחי להקים מאגר גדול יותר של כל הסטודנטים בארה"ב. לטענתו, המאגר צריך לכלול בנוסף לכל הפרטים האישיים גם תמונות אישיות. זאת כדי שהארגון יוכל לעקוב אחרי כל ההיסטוריה של הסטודנטים גם אחרי שסיימו את לימודיהם. בכך הוא מאמין יהיה ניתן לסכל ביתר קלות פעילות טרור ופשע. מצד שני לא הסכים ראש משרד החקירות לפרט אם המעקב שביצעו הוביל לסיכול פעולות טרור.

ארגון הקולג'ים והאוניברסיטאות העצמאיים בארה"ב יצא נחרצות נגד הרעיון הזה. "זה מפחיד לחשוב על עולם אורוולייני שכזה בו העין הפקוחה של המשטר עוקבת אחרי כל צעד שאתה עושה", אומר בתגובה לרעיון המאגר דיוויד וורן, נשיא מועצת הלימודים הגבוהים באמריקה.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד