072-3300504

מי צריך חופשת לימודים?

קשה להיות סטודנט ויותר קשה להיות סטודנט בחופשת הקיץ. עבודות זמניות, עבודות מינימום, עבודות במשמרות. יש הרבה עבודות אבל מעט כסף.

יואב כהן | 13-08-2006 14:47:00

שניה לפני שהטוקבקים שלכם יתנפלו עלי בשאגות רמות שרק חופשה תביא שלווה, תנו לי להבהיר לכם שגם אני מהמחנה למען השלום הנפשי.

הגדרת החופש ע"פ חברינו אבן שושן, גורסת כי הוא נועד לספק לנו שחרור מסוים מעבודה או כל מחויבות אחרת. בהקשר שלנו מדובר בעיקר מלימודים. א-מה-מה, הסטודנט הממוצע בארץ ישראל אינו יודע חופשה אמיתית מהי.

שופינג בלונדון, פאריז, או ניו-יורק? תשכחו מהשאלה. מהיום אימרו, עגלות בקניונים. זו החופשה שלכם במקרה הטוב. חו"ל בצורת משחקים לילדים או ערכות קוסמטיקה לנשים והכל במחיר זר, קשה ולא תמיד חסכוני לכיס.

חודשיים עבודה בערך, ואתם יכולים להגיד לחבר'ה בשנה ב', כי ראיתם את המונה ליזה ועליתם על ה-London eye. אבל אל תשקרו ותשמיטו כי זה היה בדיוק לחצי שעה, כי המשמרת שלכם בקניון עמדה להתחיל.

מי שנשאר בארץ בלי חוויות מהדיוטי, נותר לחפש חוויות במודעות הדרושים, הגבול המלבני הקטן ששם קץ לכל חופשה. ההיצע רחב אבל דורש ניסיון שאין לכם, חיוך רחב שלא בא לכם טבעי לאור השכר המאוד לא רחב, ובעיקר אתם נתקלים בתשובות של "לא מעסיקים סטודנטים"- אתם זמניים מידי.

מה שנמצא עבורכם בד"כ זה לענות לטלפונים של לקוחות בחברה סלולרית, או מלצרות במשמרות מבאסות בסופ"ש,שלא מותירות לכם לשים ראש על הכרית, או לצאת עם החבר'ה ליום טיול ביום המלח.

החופשה האולטימטיבית של הסטודנט הישראלי, נחשבת ארוכה ומספיקה להרבה דברים חדשים שוברי שיגרה וניקוי ראש, אבל מה הצער כשמתברר שבעצם אתם נאלצים להרוויח כסף. מה שאתם לא עושים בתקופת הלימודים, בה אתם מרוויחים בעיקר ידע. אבל לא נורא. תמיד יש את קורסי הקיץ להשלמת חוסרים של נקודות זכות (מה הזכות פה בדיוק???) וגם שיפור ציונים למי שנכשל, או נתפס מעתיק בתקופת המבחנים. לא נעים אבל עובר.

ההורים שלי מעקמים את הפרצוף בכל פעם שאני מבקש כסף, אבל זה כי הם פולנים וזו חובתם התרבותית. אז ספרו לי מה אתם עושים הקיץ הזה, כי אני עוד לא מצאתי ותיכף חוזרים ללמוד. אגב, מלצרות זה לא אני. תחסכו ממני מידע שכזה.


אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד