072-3300504

קלגסים בעזה

כמי שמבלה לפחות חודש בשנה במדים, לרוב בשטחים, גלעד נתן מכיר בהיותו מטרה לגיטימית, כשם שהוא מכיר בנזקי העישון שלו.

גלעד נתן, מערכת "דורבן" | 01-07-2006 22:40:00

כמו קוזאקים נגזלים רבים בהיסטוריה האנושית, לא חדלה ישראל לאיים בהיסטריה מאז ה"תקרית" באזור רפיח על ממשלת פלסטין. חייל ישראלי נחטף וצה"ל, אשר כשלון הכוננות שלו הנובע מהיהירות הצה"לית המוכרת לכל איש מילואים, חייב לכסות את ערוותו בעזרת הסחת הדעת החביבה עליו, דם ואש ותמרות עשן. עד אז התקשורת המגויסת, הכלב הנאמן של שלטון ההון והגנרלים, לא תחדל מלחמם את האווירה, כמו הפרו פתאום הפלסטינים את שלום גן העדן האזורי ונשכו בכפיות טובה את יד האדון הפיאודלי המיטיב. מצפייה במהדורות החדשות עולה תמונתם ההמומה של הדוד הטוב אולמרט, מחליפו ויורשו של הסבא הטוב שרון, וציפי לבני, ה"גולדה" החדשה ממשרד החוץ, מפריחים איומים ומנסים להראות כאילו הם באמת מופתעים שיש בעם הפלסטיני ש?בע ההפצצות, כאלו שלא מחכים בהכנעה לסיום הכיבוש הישראלי אלא לוקחים את גורלם לידיהם.

חייל הוא מטרה לגיטימית. לחייל המצולם אין קשר לכתבה
חייל הוא מטרה לגיטימית. לחייל המצולם אין קשר לכתבה

מאבק סטייל גנדי זה לא הקטע שלנו
השרה לבני יכולה ללמוד מאביה, טרוריסט יהודי ידוע בפני עצמו (ר' קישור), על יכולתם של בודדים בני עם כבוש לצאת, בניגוד לכל היגיון, למאבק מזוין. מאבק לא-אלים בסגנון גנדי בהודו, או ניסיון להגיע להישגים מדיניים כהנהגת הישוב בשנים 42-48', מעולם לא הלמו את אבותיהם הרוחניים (והביולוגיים) של אולמרט ולבני. אחרים, כ??ש??ר?ים דיכטר ומופז, נהנו פשוט מן היכולת להפעיל טרור ממוסד של צבא ושירות חשאי, כנגד עם כבוש שלא נאות להפגין את ההכנעה לה מצפה האדם הלבן מתושבי הקולוניות. אבל המציאות לא הפריעה מעולם לאף ממשלה ישראלית להפעיל במלוא עוצמתה מסכת תעמולה ולזרות ענני תודעה כוזבת להמון אשר בשערי העיר. העיתונות והתקשורת בישראל, שכאמור רק האינטרסים של הימין הכלכלי-לאומני לנגד עיניהן, לא חדלו לשרת את הממשלה באופן ששום משרד הסברה במדינה טוטאליטרית לא הצליח לעשות מעולם.

מתים מיותרים בעוד תקרית מיותרת
במלחמה חיילים הם מטרה לגיטימית, ואני, שמבלה לפחות חודש מדי שנה במדים, לרוב בשטחים, מכיר בהיותי מטרה כזו, כשם שאני מכיר בנזק שאני גורם לעצמי כמעשן. לצד הזכות הבזויה להטיל מרות על כל תושב פלסטיני במחסומים, בביקורות ובביקורי לילה בכפרים, כחייל אני מהווה מטרה לגיטימית להתנגדות לכיבוש. בניגוד לפשעי המלחמה השפלים של פגיעה באזרחים באמצעות מתאבדים, מטענים, או כנהוג לאחרונה קסאמים, המאבק של עם כבוש כנגד צבא כובש הוא לגיטימי. כפי שישראל לוקחת לעצמה את הזכות לשים פלסטינים רבים מאחורי סורג ובריח, רובם על שהשתתפו באופן אקטיבי במאבק אלים נגד ישראל וחלקם כמי שלכובש יש אינטרס לראותו נמק במאסר, כך גם לעם הפלסטיני שמורה הזכות להלחם. כמו צבאות יהירים אחרים במאה ה-20 מגלה ישראל כעת כי גם בלי טנקים ומטוסים, מסוגלים אפילו רובים ומטענים פשוטים (החוסכים למשלם המיסים מיליארדים של דולרים) לגרום נזק כבד.

פעולת החמאס ושאר הארגונים בעזה היא לא יותר מאשר פעולת התנגדות לצבא הכיבוש - צבאה של מדינה שמתעמרת בעם הפלסטינאי כבר קרוב ל-40 שנה בצורה המביישת כל יהודי - היא מוסרית לאין ערוך מכל התקפה בזויה על אזרחים בקסאמים, טילי שיוט, תותחי טנקים או מתאבדים. בכל הסיפור הזה צר לי על המתים המיותרים בעוד תקרית מיותרת במלחמה מיותרת. צר לי על החייל הנעדר שהגנרלים מהקריה שלחו למשימה מיותרת במלחמה הארורה שהלאומנות הישראלית כופה עלינו.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד