072-3300504

ניו-יורק: דירה במנהטן ושייקספיר בפארק

עדי מייטין לומדת עיצוב אופנה ב-FIT , וממליצה להבין כמה שיותר מהר את הרוח האמריקאית. בין השיעורים היא מצליחה לא רע לספוג קצת את סצינת התרבות המקומית

עדי מייטין, ניו-יורק | 16-07-2006 16:22:00

להיות סטודנט בניו-יורק זו חוויה מדהימה. הדרך להשגת המטרה הזאת, רצופה בהפתעות נעימות יותר או פחות. אחת ההמלצות הראשונות והחשובות לכל סטודנט זר בניו-יורק, היא להגיע מצוידים מראש בויזת סטודנט, מהלך אותו ניתן לעשות רק אחרי שהתקבלתם למוסד בו אתם מעונינים ללמוד. התוצאות של שהות ללא הויזה יכולות להיות בעייתיות מאוד.

רוב האוניברסיטאות ערוכות לקליטת סטודנטים זרים מכל העולם, את תהליכי ההרשמה ניתן לעשות בלי לעזוב את הארץ (למרות שיש יוצאים מן הכלל), כולל בחינות כניסה והגשות של תיקי עבודות. ניתן להגיע לניו-יורק עם ויזת תייר ולנהל את תהליך ההרשמה משם. במקרה הזה חשוב לשים לב לא לעבור את פרק זמן השהייה שהוקצב לכם עם הכניסה לארה"ב (מקסימום של חצי שנה), ברגע שעברתם את פרק הזמן הזה לא תוכלו לשהות בניו-יורק. למעשה, מאז אירועי האחת עשרה בספטמבר, קשה מאוד לקבל ויזות. פרקי זמן השהייה הפכו קצרים יותר וגם סלחנות המשטר על שהייה בלתי חוקית מעבר לזמן שהוקצב. האמריקאים הם עם שהולך "לפי הספר". חשוב ללמוד להבין את צורת המחשבה האמריקאית ולא לנסות להלחם בה.

הלימודים בניו יורק אינם זולים, אך ניתן למצוא גם מוסדות פחות יקרים. ה-FIT (ר"ת של Fashion Institute of Technology), בו אני לומדת, הוא חלק מ-SUNY (בשם המלא: State University New-York), מוסד השייך למדינת ניו-יורק והלימודים בו לא עולים על 5,000 דולר לסמסטר. לעומת זאת, ישנם בתי-ספר בהם הלימודים עולים גם 25,000 דולר לשנה ומעלה.

עדי מייטין. אוהבת את הסצינה המוזיקלית של ניו-יורק
עדי מייטין. אוהבת את הסצינה המוזיקלית של ניו-יורק

היזהרו מאנשים מוזרים, ויש הרבה מאלה
למצוא דירה בעיר למרבה ההפתעה זה לא דבר מסובך במיוחד, אם אתם מכירים את האתר המופלא של "קרייג ליסט" (ראו קישור). הפרסום באתר והכניסה אליו הם בחינם. יש באתר בין השאר מידע על דירות להשכרה, שותפים וכל מה שקשור לפתרונות דיור. האתר מאוד ידידותי ודי סביר שתמצאו שם את דירתכם. אני ממליצה להיזהר מאנשים מוזרים (בניו-יורק לא חסרים כאלה). למי שמעדיף לגור עם ישראלים, ניתן להיעזר במעריב או ידיעות אחרונות המקומיים, אותם אפשר למצוא בחנויות עיתונים בכל ניו-יורק. ישראלים מפרסמים שם דירות, שותפויות ואפילו הצעות עבודה.

לגבי עבודה במהלך הלימודים, ויזת הסטודנט מקנה אישור עבודה מצומצם ביותר. עם זאת, הרבה מקומות יתנו לכם יותר שעות עבודה ממה שקבוע בחוק לסטודנטים זרים (לרוב מדובר במלצרות או מכירה בחנויות ולא רשתות שיווק גדולות). מומלץ מאוד להגיע עם כספים לפחות לתקופה הראשונה, ניו-יורק היא מאוד יקרה ואתם לא רוצים להיתקע בלי כסף.

תרשו לעצמכם ליהנות
ברגע שהסתדרתם עם לימודים, דירה ועבודה, אפשר ליהנות ממה שיש לעיר המדהימה הזאת להציע. לא משנה מה תחומי העניין שלך, תמצא הכל בניו-יורק המתפקדת כבירת אמנות עולמית. בתחום המוזיקלי לא חסרות הופעות כל ערב, כל אמן שנמצא במסע הופעות מגיע גם לניו-יורק. הקיץ בעיר נהדר, יש המון הופעות חינם ופסטיבלים, כמו לדוגמא בימת הקיץ ב"סנטרל-פארק". לחובבי מוזיקה אני ממליצה לבדוק את הסצינה המקומית בעיר. יש המון להקות מקומיות בעיקר באיסט וילג', ווסט וילג' ובוויליאמסבורג.

אם אתם מתעניינים באמנות פלסטית, לא תהיה לכם בעיה למצוא עשרות מוזיאונים וגלריות הפזורות לכל אורכה של מנהטן, חלקם אפילו בחינם. אני אישית מאוד אוהבת את מוזיאון ה-Metropolitan, על הגבול המזרחי של הסנטרל פארק, ואת המוזיאון לאמנות מודרנית (MoMA). הגלריות בסוהו נהדרות ומומלץ פשוט להסתובב ברחובות הקטנים יותר של הרובע, ולהיכנס לגלריות הפזורות ברחוב. גם הצגות תיאטרון לא חסר ויש המון מה לראות, אם זה המופעים בברודווי ואם באולמות קטנים וצנועים יותר. בקיץ מומלץ לקפוץ לראות את שייקספיר בפארק. מדי קיץ מועלות הצגה או שתיים של שייקספיר באמפי בסנטרל פארק עם הפקות מצוינות ובחינם.

ניו יורק היא עיר מדהימה, יש לה אופי מיוחד והיא לוכדת אותך באווירה המיוחדת שלה מיד. חשוב להגיע עם מטרה (לימודים מוגדרים) מראש, כי קל מאוד ללכת לאיבוד עם כל מה שקורה מסביב. במידה ומגיעים עם מטרה, העיר מציעה אפשרויות בלתי מוגבלות.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד