072-3300504

הסטודנטים ביוון לא מוכנים לשלם

הסטודנטים היווניים לא מוכנים לקבל תוכנית רפורמית חדשה של הממשלה שבין היתר תחייב אותם לשלם לראשונה שכר לימוד

רוי רגב | 11-07-2006 14:58:00

אתונה כמרקחה, עשרות אלפי סטודנטים מוחים על כוונת ממשלת יוון לגבות כסף עבור לימודים באוניברסיטאות ובמכללות המקומיות. כיום, הסטודנטים ביוון לא משלמים כלל עבור לימודיהם ולפי ההפגנות האלימות של הסטודנטים בשבועות האחרונים הם אינם מתכוונים גם לשלם.

ה"אקונומיסט" פרסם כי ההפגנות האלימות שהתחוללו ברחבי יוון, וכללו השלכת אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות השיטור וריסוס כתובות גרפיטי, החלו לאחר שמשרד החינוך היווני ביקש לעשות רפורמה במערכת ההשכלה הגבוהה הכושלת של יוון. התוכנית המרכזית שנדונה לצורך ביצוע הרפורמה היא העברת המכללות היווניות לידיים פרטיות שישדרגו את רמת הלימודים ואת איכות המרצים. לסטודנטים היווניים אין בעיה עם שדרוג הלימודים, אך כן יש להם בעיה עם התוצאה של מהלך זה, מהלך שיחייב את הסטודנטים לשלם שכר לימוד. דבר שנראה לסטודנטים היוונים בלתי מתקבל על הדעת.

נושא החינוך ביוון מקבל חשיבות גבוהה למדי בבדר היום היווני, עם זאת ביוון פועלות כיום כמה מהאוניברסיטאות הגרועות באירופה. שרת החינוך של יוון, מריאטה ג'יאונקו, מנסה להציל במהלך זה את ההשכלה הגבוהה היוונית. היא מקווה שמהלך זה יוביל לחזרתם של כ-5,000 מדענים ופרופסורים ממוצא הלני מרחבי העולם, בזכות הכסף שיוכלו לקבל לאחר הפרטת האוניברסיטאות ובזכות כך שמעורבות המדינה במערכת החינוך תפחת בצורה משמעותית.

בינתיים הסטודנטים מסרבים כאמור לקבל את רוע הגזירה והם שוברים את הכלים תוך שהם משבשים את החיים התקינים של יוון. מעניין מה הם היו חושבים אותם סטודנטים על הסכומים אותם משלמים הסטודנטים בישראל בשנים האחרונות, במכללות ובאוניברסיטאות.

הפגנת סטודנטים. לא מוכנים לשלם.
הפגנת סטודנטים. לא מוכנים לשלם.
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד