072-3300504

נדחתה הצבעה על הקמת מכללה ערבית בנצרת

בתום דיון סוער בוועדת החינוך של הכנסת נדחתה אמש ההצבעה לבקשת ח"כ יואל חסון, שכיהן כיו"ר הקואליציה בפועל

| 28-06-2006 09:53:00

הצבעה בוועדת החינוך של הכנסת בנושא הקמת מכללה ערבית בנצרת נדחתה אמש, בעקבות בקשתו של יו"ר הקואליציה בפועל, ח"כ יואל חסון (קדימה). חסון ביקש את הדחיה בטענה כי קואליציה טרם גיבשה עמדה בנושא.

בוועדה היה רוב לאישור הקמת המכללה אך יו"ר הועדה, ח"כ מיכאל מלכיאור (עבודה-מימד), שתמך בהצעה, קיבל את בקשתו של חסון. "חובתה של ישראל להקים מכללה אקדמית ערבית ואני בטוח שהממשלה תעשה כן ותחזק את הדו קיום אמר מלכיאור והוסיף כי תהליך האישור להקמת המכללה החל עוד ב-1994, בתמיכתה של המועצה להשכלה גבוהה וההצעה אף זכתה לתמיכה בממשלה ב-2001."לשמחתי, השרה הנוכחית תומכת בהצעה אך לצערי, בקדנציה הקודמת היתה לנו שרת חינוך שלא ששה לקדם את הדו קיום. עכשיו נדאג שדעת הממשלה תהיה הדעה הנכונה".

בין המתנגדים להקמת המכללה בלטו חסון עצמו וח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו). חסון ציין כי "הקמת מכללה ערבית עצמאית בנצרת עלולה להיות קן של קיצוניות". מילר אמר כי "הקמת מוסד בנצרת שבו ילמדו בערבית - זו טעות. לא חסרות מכללות באזור, ואין צורך במכללה נוספת."

עו"ד יעל טור-כספא מהמועצה להשכלה גבוהה אמרה כי יש מספיק מוסדות להשכלה גובהה בצפון ובגלל הקיצוץ התקציבי, אין להקים מוסדות חדשים בחמש השנים הקרובות. "אם תוגש תוכנית מפורטת להקמת מוסד ערבי בנצרת, נבדוק אותה כשם שאנו בודקים כל תוכנית".


ח"כ מוחמד ברכה (חד"ש) אמר כי "חברי כנסת שהתנגדו להקמת המכללה הגיעו לדיון בשליחות גופים אינטרסנטים. הקואליציה בראשות ח"כ חסון עושה הכל כדי להכשיל את המהלך" והוסיף "אנחנו רוצים הכרה של המל"ג (מועצה להשכלה גבוהה) במכללה. אולי הם יגידו שרצונם להוציא את הערבים מכל האוניברסיטאות בארץ?".

מיכאל מלכיאור
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד