072-3300504

שיקולי מיקום

מומלץ להקדיש מחשבה מעמיקה, וגם קצת תחקיר, על סוגיית מיקום הדירה. במקרים מסוימים, שווה אפילו לשלם טיפה יותר על דירה במיקום יותר טוב.

| 16-05-2006 07:53:00

דירה במיקום בעייתי עשויה להסתבר כעיסקה לא מוצלחת במיוחד, אפילו אם היא עצמה חדשה, או משופצת, או מאובזרת במיטב הרהיטים ומכשירי החשמל. שלא כמו ריהוט, מצב הקירות או תשתית החשמל - מיקום הדירה הוא האלמנט העיקרי שאי אפשר לשנות או לתקן אחרי החתימה על החוזה. לכן, חשוב מאוד להקדיש תשומת לב מיוחדת לשיקולי מיקום.

נסו להיוועץ בחברים שמכירים את המקום
נסו להיוועץ בחברים שמכירים את המקום

ריחוק מהמרכז
עד כמה הדירה קרובה למרכז העיר? עד כמה הייתם בעצמכם רוצים לגור במרכז העיר? בדרך כלל קירבה למרכז מבטיחה גישה נוחה יותר, במיוחד לחסרי כלי-רכב, אל כל מה שיש למרכז להציע: מקומות בילוי, חנויות, מסעדות וכו'. מצד שני, היא גם מבטיחה מצוקת חנייה גדולה יותר, מחיר גבוה יותר (לעיתים משלמים אפילו יותר על דירה עם חנייה), ובדרך כלל גם רעש.

תחבורה ציבורית
אם אין לכם רכב, גישה נוחה לתחבורה ציבורית היא שיקול חשוב ביותר. בררו היכן עוברים הקווים לאוניברסיטה, לעבודה שלכם, לתחנה המרכזית או לתחנת הרכבת. בררו מה תדירות הקווים הללו לאורך שעות היממה.

ביטחון אישי
קצת לא נעים להודות, אבל כולנו יודעים שיש מקומות שבהם לא מומלץ, או לא נעים, להסתובב לבד בלילה - במיוחד לנשים. אם אינכם מכירים את האזור נסו להיוועץ בחברים מקומיים, או פשוט להרים טלפון או לקפוץ לבית עסק או חנות מקומיים ולשאול.

עורפית או חזיתית
לגור על ציר תנועה ראשי יכול, כאמור, להוות יתרון בתחומים מסויימים, כגון הקירבה לחנויות ולתחבורה הציבורית. אבל במקומות כאלה אלמנט הרעש עלול להשפיע בצורה חזקה. ברחובות ראשיים גם בערב ובלילה יש לעיתים תנועה ערה של מכוניות, אוטובוסים, משאיות ואמבולנסים. מי שנרדם כמו תינוק גם לצליליו של מנוע טרקטור יכול אולי ליהנות ממחירה הנמוך יותר של דירה חזיתית, אבל צריך לקחת בחשבון גם את הלכלוך. חלון מעל כביש ראשי הוא פתח כמעט בטוח לאבק, פיח, ועשן מכוניות.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד