072-3300504

הפיקדון האישי

הפיקדון הוא צ'ופר כספי, אבל לא תוכלו לעשות איתו כל מה שתרצו. איפה אפשר להשתמש בכספי הפיקדון ואיך מקבלים את הכסף שמגיע לכם?

18-05-2006 12:06:00

מזל טוב, קיבלתם בחזרה את חייכם האזרחיים. רק שהפעם, אתם צריכים לדאוג לכל כך הרבה דברים: להחליט מה ללמוד, במה לעבוד ואיך לשלם שכר דירה. בלי לחץ, הכל בשליטה, צה"ל לא שחרר אתכם ממנו בידיים ריקות ונותן לכם גם מענק שחרור וגם את הפיקדון לחיילים משוחררים, כדי שתוכלו להתחיל ברגל ימין.

את הפיקדון מקבלים עד חודש מיום השחרור, הוא יישמר עבורכם בקרן מיוחדת (כמו קופת חיסכון) ותוכלו לנצל אותו במיוחד בשביל הדברים החשובים והמדאיגים באמת.

בדיוק כמו במקרה של המענק האישי, גם בפיקדון כל אחד מקבל סכום אחר - לפי משך השירות ואופי התפקיד.

סוג השירות: לוחמים/לוחמות
סה"כ פיקדון ל-24 חודשים: 18,878 ש"ח
סה"כ פיקדון ל-36 חודשים: 28,872 ש"ח

סוג השירות: תומכי/ות לחימה
סה"כ פיקדון ל-24 חודשים: 16,379 ש"ח
סה"כ פיקדון ל-36 חודשים: 24,708 ש"ח

סוג השירות: אחר
סה"כ פיקדון ל-24 חודשים: 13,325 ש"ח
סה"כ פיקדון ל-36 חודשים: 19,988 ש"ח

מענק השחרור יסייע לכם להתחיל
מענק השחרור יסייע לכם להתחיל

מה מותר לעשות עם הכסף?
במהלך 5 שנים מיום השחרור יעמוד הכסף לרשותכם ותוכלו לנצלו עבור מטרות מסוימות. במידה ותחליטו לנצל את הכסף, עליכם לגשת לאחד מסניפי בנק לאומי או בנק הפועלים. חשוב לציין, כי בפעם הבאה שבה תרצו למשוך שוב מכספכם עליכם לשוב לאחד מן הסניפים של אותו הבנק בלבד (אין צורך לפתוח חשבון בנק בבנקים האלו כדי לממש את כספי הפיקדון).

לימודים – תוכלו להשתמש בכספי הפיקדון בכדי להשלים תעודת בגרות, ללמוד במסגרת מכינה קדם אקדמית, לקחת קורס הכנה לפסיכומטרי וכמובן, ללימודים אקדמיים.

שימו לב, את כספי הפיקדון תוכלו לנצל רק במוסדות המוכרים על ידי משרד החינוך. הרשימה עוברת שינויים מפעם לפעם כך שברגע שתקבלו החלטה איפה ללמוד, כדאי שתבדקו האם מוסד הלימודים מופיע ברשימה.

אופן מימוש הפיקדון עבור לימודים: עליכם להביא עמכם אישור קבלה ללימודים, העתק אישור מוסד לימודים מוכר לשנת הלימודים הנדרשת ושוברי תשלום.

הכשרה מקצועית – תוכלו להשתמש בכספי הפיקדון כדי לממן קורסים מקצועיים שונים המוכרים על ידי משרד הכלכלה והמסחר, התיירות, הבריאות או ביטחון פנים.

הקמת עסק – תוכלו להשתמש בכספי הפיקדון בכדי לפתוח עסק חדש באופן עצמאי או על ידי הצטרפות לשותפות או על ידי הקמת חברה בע"מ.

אופן מימוש הפיקדון עבור הקמת עסק: תעודת עוסק משלטונות מע"מ, אישור פתיחת תיק במס הכנסה, חוזה או מסמך משפטי המעיד על המעורבות, תעודות עוסק מורשה, פלט מרשם החברות או אישור רואה חשבון/עו"ד על בעלי המניות בחברה, אישור רואה חשבון על השקעה בהון עצמי של החברה בציון הסכום המושקע.

דיור – תוכלו להשתמש בכספי הפיקדון בכדי לרכוש דירת מגורים שתהיה על שמכם לאחר תום השירות.

אופן מימוש הפיקדון עבור דיור: חוזה לרכישה או בניית דירת מגורים שנחתם ממועד הגיוס ומאושר על ידי עורכי דין, נוסח מלשכת רישום המקרקעין המוכיח בעלות על הדירה.

נישואין – תוכלו להשתמש בכספי הפיקדון בכדי לממן הוצאות נלוות לתהליך החתונה.

אופן מימוש הפיקדון עבור נישואין: תעודת זהות כולל הספח בו מצוין המצב האישי, תמצית רישום ממשרד האוכלוסין המציין את המצב האישי ותאריך השינוי.

איפה משתמשים בפיקדון?
איפה משתמשים בפיקדון?

אופן המימוש של כספי הפיקדון
כדי לנצל את הכסום הלא רע של הפקדון אתם צריכים לגשת לסניף הבנק. אם התחלתם להוציא את הכסף מבנק X ואחר כך העברתם את החשבון שלכם לבנק Y, צריך לזכור שכדי לנצל את מה שנשאר מהכסף (אם נשאר), אתם עדיין צריכים לעשות את זה דרך הבנק הראשון שהיה לכם בו חשבון, בנק X.

כשאתם מגיעים לבנק אתם צריכים להציג תעודת זהות, ומסמכים התומכים בבקשתכם. המסמכים תלויים במטרה שבגללה אתם רוצים להוציא את הכסף. למשל:

- לצורך מימון לימודים: אישור קבלה ללימודים, העתק אישור מוסד לימודים מוכר לשנת הלימודים הנדרשת, שוברי תשלום או חשבונית מס או חשבון עסקה (לימודים במסלול אקדמי באחת מהאוניברסיטאות פוטרים מהצגת אישור מוסד לימודי).

- לצורך מימון רכישת דירה: חוזה לרכישה או בניית דירת מגורים שנחתם ממועד הגיוס ומאושר על ידי עו"ד, נסח מלשכת רישום המקרקעין המוכיח בעלות על הדירה.

- לצורך מימון הקמת עסק חדש, הצטרפות לעסק קיים או לחברה בע"מ: תעודת עוסק משלטונות מע"מ, אישור פתיחת תיק במס הכנסה, חוזה או מסמך משפטי המעיד על המעורבות, תעודות עוסק מורשה, פלט מרשם החברות או אישור רואה חשבון/עו"ד על בעלי המניות בחברה, אישור רואה חשבון על השקעה בהון עצמי של החברה בציון הסכום המושקע.

- לצורך נישואין: תעודת זהות כולל הספח בו מצוין המצב האישי, תמצית רישום ממשרד האוכלוסין המציין את המצב האישי ותאריך השינוי.

אילוסטרציות כסף

סיום תקופת הפיקדון
בוודאי תהיתם מה יקרה לכספי הפיקדון במידה ולא תנצלו אותם לחלוטין תוך חמש שנים. אז ככה, כעבור חמש שנים ישתחרר הכסף שאינו נוצל ותוכלו לקבל אותו לחשבון הבנק האישי שלכם ומאותו הרגע, לעשות בו כרצונכם.

במידה והגעתם לרגע הזה כל שעליכם לעשות הוא למלא את הטופס בקשה למשיכת כספים מפיקדון אישי ולהביא עמכם תעודת זהות + ספח זהות ולשוב בחזרה אל אחד מן הסניפים של בנק לאומי או פועלים.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד