072-3300504

סיור בדירה

במבט ראשון הדירה אולי נראית מושלמת, אך כדאי לבדוק בציציות ולוודא שאין בדירה מומים נסתרים מן העין.

| 16-05-2006 08:50:00

הסיטואציה היא כמעט בלתי אפשרית: בסיור של כמה דקות ספורות, עליכם להתרשם מדירה שאינכם מכירים, כדי לנסות ולגלות בה את כל החסרונות; לאחר מכן כל שיוותר הוא לשקול עד כמה החסרונות הללו משפיעים על רצונכם לשכור את הדירה. בדרך כלל בעל הבית או הדייר ייקחו אתכם לסיור מודרך ברחבי הדירה, ויהללו את יתרונותיה באוזניכם. חשוב לשמור על הריכוז, ובמקביל להאזנה לדברי המארח, לתת תשומת לב לפרטים חשובים.

אל תסתכלו בדירה, אלא במה שיש בה
אל תסתכלו בדירה, אלא במה שיש בה

צנרת מים וביוב
בדירות ישנות, הסיכויים לנזקי צנרת גבוהים יותר בעיקר בחדרים עם נקודות מים רבות כמו: חדרי הרחצה, השירותים והמטבח. בבתים ישנים, רצוי אף לשאול את בעל הבית מתי הוחלפה לאחרונה הצנרת, או אילו תיקונים כבר בוצעו? לפעמים ניתן לקבל רמז על מצב הצנרת, על ידי בדיקת מצב הצינור החשוף, היוצא משעון המים.

איך ניתן לזהות נזילות מים? כתמי רטיבות ועובש בקירות מעידים על נזקי צנרת בקירות הדירה. "קצף סיד" בבסיס הקירות, ספיחת המים מחול המילוי מתחת לריצוף, יוצר קצף של סיד לבן סמוך לפנלים. דרך נוספת, היא "מרצפות טלוויזיה" - כאשר המרצפות מקבלות גוון שונה בחלקן הפנימי. תופעה זו מעידה על נזילה ממושכת מתחת לריצוף.

כדאי להסתכל על האמבטיה, הכיור, והאסלה. האם יש סדקים בכיור, האם האמבטיה מתקלפת, האם יש חלודה בפתח הניקוז? כדאי ומותר לפתוח את המים באמבטיה ובכיורים, להוריד מים בשירותים ולבדוק שהם אכן יורדים, שאין נזילות מהברזים ושאין למים צבע של חלודה.

דוודי מים, חשוב לבדוק האם הדוד הוא דוד חשמלי או דוד שמש. בדוד חשמלי צריכת החשמל גבוהה גם בקיץ, קרי חשבונות מנופחים עד מאוד. כדאי לבדוק האם יש מים חמים בברזים. בחלק מהדירות הישנות, הדוד החשמלי נמצא בבויידם. כדאי לבחון את מצב הדוד והצנרת: חלודה, רטיבות. בדוד שמש המצוי על גג, יש לבדוק גם את מצב הקולט, אם שמשותיו מנופצות.

נזילות
נזילה מהגג: בדירות הנמצאות בקומה האחרונה, לעיתים יש רטיבות וכתמים בתקרת הדירה, המעידה על חדירה של מי גשם מבעד לגג. ברוב המקרים הדבר נגרם כתוצאה מאיטום לקוי של הגג. ניתן לאבחן חדירה של מי גשם באמצעות מבט לתקרה ובדיקה האם יש כתמי רטיבות ועובש. זכרו, שסיוד הכתמים בלבד אינו פותר את הבעיה.

נזילה במטבח: במטבח קיימת סבירות גבוהה לנזילות, לכן יש לפתוח את ארונות המטבח, במיוחד את הארונות התחתונים והארון שמתחת לכיור, ולראות שאין נזילה. הרחה של הארונות יכולה לעשות את העבודה, בגילוי של עובש.

תשתית החשמל
בבתים ישנים ובדירות שנמצאות בשכירות תקופה ארוכה, תשתית החשמל היא לא אחת מקור לבעיות: ארונות חשמל ישנים שאינם עומדים בתקן, או במקרה הגרוע ליקויים העלולים לגרום לשריפה והתחשמלות. ניתן לאבחן ליקויים אלה על ידי פתיחת ארון החשמל ובדיקת מצבו: האם הקופסה מסודרת, ויש בה מפסק פחת? האם ישנם חוטים חשופים ללא צורך?

רצוי לוודא שיש בחדרים מספר מספק של שקעים והם פזורים באופן הגיוני. אם אין כמות מספקת של שקעים, נסו לבקש מבעל הבית להזמין טכנאי שיוסיף נקודות חשמל נוספות.

צרות אחרות
נקודות נוספות שמומלץ לשים אליהם לב במהלך הסיור בדירה:

- חלונות ותריסים: בדירות רבות חסרים שלבי תריסים או שהתריסים לא נסגרים. חשוב לבדוק בכל אחד מחלונות הבית, אם התריסים והזכוכיות תקינים.

- מקומות אחסון: האם יש מספיק, או שיהיה עליכם לדאוג לפתרונות אחסון על חשבונכם?

- שירותים ומקלחת: אם אתם גבוהים או רחבים מהממוצע, נסו - פיזית - להיכנס לשירותים ולמקלחת כדי לראות אם הם מתאימים לכם. חבל להיתקע - תרתי משמע - עם חדר שירותים צפוף.

- סדקים בקירות: כדאי לסרוק את הקירות ברחבי הבית, התקרה, ואת השיש במטבח כדי לבדוק שאין בהם סדקים קטנים או שברים. במידה וראיתם סדק או שבר, התריעו בפני בעל הבית, על מנת שלא תואשמו בגרימת נזק.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד