072-3300504

השותף שלך

כך תתהו על קנקנו של השותף הפוטנציאלי, האדם הראשון שתראו על הבוקר והאחרון שתראו לפני השינה

| 16-05-2006 08:52:00

ראיתם כבר שותפים שמסתדרים יפה: אוזה ובץ, רגע ודודלי, אריק ובנץ. גם אתם רוצים למצוא שותפות שכזו. אך אל לכם לשקוע בחלומות, המציאות עלולה לטפוח על פניכם.

על אף שאין מדובר במחויבות ארוכת טווח, כדאי לזכור שהשותף הוא האדם הראשון שתראו מדי בוקר. אשר על כן, השפעתו על מצב רוחכם עלולה להיות קטלנית. על כן, כאשר אתם מחפשים את השותף המושלם, כדאי לבוא עם רגליים על הקרקע ולזכור כי אין כזה דבר שותף מושלם, ואם יש הוא כבר בטח גר בשותפות עם מישהו אחר.

מי הוא השותף הטוב ביותר עבורכם? השאלה קשה בערך כמו השאלה מיהו בן הזוג המתאים לכם. האם עדיף להיות עם מישהו שדומה לך, או שונה ממך בתכלית? רק אתם יכולים לדעת.

האם היית רוצה לגור עם אדם זה?
האם היית רוצה לגור עם אדם זה?

הנקודות העדינות
בסקר שנערך באחרונה על ידי חברת מד"ס טענו 45 אחוזים מכלל הסטודנטים הנבדקים כי הסיבה המרכזית למריבותיהם עם השותפים לדירה היא נושא הניקיון. 30 אחוזים מהסטודנטים ציינו כי הרעש הוא הסיבה למריבות ואילו 25 האחוזים הנותרים, ציינו דווקא את נושא הכסף.

כדאי לשים את הקלפים על השולחן ולשאול את השותף הפוטנציאלי, גם על הדברים הלא נעימים, על מנת למנוע אי נעימויות בעתיד. שאלו אותו על ההרגלים שלו, למשל בצפייה בטלוויזיה, האזנה למוזיקה, ועוד.

ניקיון
כדי להימנע ממריבות מיותרות, כדאי לקבוע מראש תחומי אחריות בכל הנוגע לניקיון של האזורים המשותפים בבית: הסלון (אם יש), המטבח, חדרי השירותים והאמבטיה. אפשר להחליט על תורנות ניקיונות (שבוע אני, שבוע אתה) או לחלופין על אזורי אחריות נפרדים (אני בשירותים ובאמבטיה, אתה במטבח ובסלון).

חשבונות
אף אחד לא אוהב לשלם כסף. אבל יותר מזה, אף אחד לא ממש אוהב להתווכח על כסף. קבעו נהלי אחריות לתשלום החשבונות השונים, ועמדו בהם. אם החלטתם שאחד מכם משלם את החשבון, והשני מחזיר לו חצי, כבדו את ההתחייבות שלכם והחזירו לו בזמן.

שימוש באזורים משותפים
לכל אחד תהיה מיטה משלו, וחדר משלו. אבל מה דינם של האזורים המשותפים? ייתכן שיהיה עדיף לקבוע מראש תורנות טלוויזיה, ולהחליט מי שולט על השלט. אולי תרצו גם לחלק את ארונות המטבח ומדפי המקרר כדי לשמור על האינטרסים הקולינריים הפרטיים שלכם, אבל אולי תעדיפו את המצב ההפוך: מה ששלי-שלך, ומה ששלך-שלי. לא עם כולם אפשר ליצור שותפות כזו, אבל אם זה קורה - זו כנראה המודל המנצח.

חברים יש רק באגד
חשבתם לעבור לגור עם חברים? זה יכול להיות נחמד ומוצלח, אבל זכרו שתכונותיו של שותף טוב לדירה אינן בהכרח דומות לאלה שאנו מחפשים בחבר טוב. לגור ביחד זה לא מפגש לפרק זמן קצר בבית קפה וזה אפילו לא דומה לטיול משותף בדרום-אמריקה. לכל אדם יש את ההרגלים שלו, כל אחד צריך את מרווח הנשימה. אומנם ישנם הרבה חברים שיחסיהם התהדקו, אבל יש גם הרבה יחסים שנחרבו. האם אתם רוצים להמר?

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד