072-3300504

מחפשים דירה

אז החלטתם לעזוב את הבית ולחיות ברשות עצמכם. איך מתחילים לחפש דירה, ואיפה עושים את זה? מורה נבוכים

| 16-05-2006 07:52:00

עבור מרבית הצעירים, לעבור לגור לבד הוא חלום שנרקם עוד בעיצומו של מרד גיל ההתבגרות. אך כמו חלומות רבים מן הסוג הזה, ההגשמה היא בעייתית. הניסיון מוכיח כי לפעמים תשלום שכר הדירה לכשעצמו הוא החלק הקל ואילו מציאת דירת החלומות, היא החלק הקשה.

לפני שפותחים את העיתונים או את אתרי המודעות באינטרנט, צריך לחשוב ברצינות ולהגיע להחלטות חשובות: מה פחות או יותר התקציב העומד לרשותכם, איזה סוג דיור מחפשים (שותפים, דירה לבד, יחידת דיור) ועל אילו היבטי נוחות מוכנים לוותר. אין מנוס: יציאה למגורים עצמאיים מהווה ירידה ברמת החיים עבור מרבית הסטודנטים היוצאים מבית הוריהם.

מגורים לבד הוא חלום מסובך להגשמה
מגורים לבד הוא חלום מסובך להגשמה

מה התקציב שלנו?
כמו בתכנון חופשות בחו"ל, כמו בקניית רכב, תמיד צריך לזכור שאלוהים נמצא בפרטים הקטנים: עלויות המשנה. כמו מחיר הטיסה או הרכב, גם גובה שכר הדירה - הוא רק ההתחלה. צריך להוסיף לו את הארנונה, תשלומי חשמל, מים וגז, תשלומים לועד הבית - וזה עוד בלי הוצאות על "מותרות" כביכול, כמו טלפון וטלוויזיה (כבלים, לוויין, אגרת רשות השידור).

לבד או עם שותף?
כל אחד וטעמו: יש אנשים שמסתדרים נפלא עם שותפים לדירה, ויש אנשים שלא. מגורים בשותפות הם פתרון כלכלי נפלא למגורים עצמאיים במחיר יחסית נמוך, אבל מצד שני, אם לא מסתדרים עם השותף או השותפה - אתם עלולים למצוא את עצמכם משכימים מוקדם לעבודה, וחוזרים באישון ליל - רק כדי להתחמק מלראות אותם.

יש אנשים שמסתדרים נפלא עם שותפים
יש אנשים שמסתדרים נפלא עם שותפים

העיתוי
מתי לחפש דירה? אם יש לכם חופש בחירה, נסו להימנע ממעבר דירה בתקופת השיא של חודש ספטמבר, ברגע האחרון לפני תחילת שנת הלימודים באוניברסיטאות. כמה חודשים קודם, או אפילו חודש אחר כך (אם יש לכם סידור זמני) יכולים לאפשר לכם למצוא דירות בשכר דירה (קצת) נמוך יותר. בנוסף, לא חייבים לעבור דירה בדיוק ב-1 בחודש, או ב-15. בימים אלה אתם עלולים להיתקל בקשיים לתאם הובלות, או בעלייה של מחירי ההובלה.

דירות טובות נחטפות מהר
היה יכול להיות נחמד אם היה לכם את כל הזמן שבעולם להחליט על בחירת הדירה המתאימה לכם. המציאות המרה היא, ששוק השכרת הדירות, במיוחד בערים הגדולות, הוא שוק תוסס וחסר רחמים. דירות טובות נחטפות מהר, אין פה הקלות והנחות. באזור תל-אביב, למשל, כדי להבטיח את סיכוייכם רצוי לעקוב אחר אתרי האינטרנט מספר פעמים ביום, ואם מתפרסמת מודעה חדשה על דירה שנשמעת לכם - התקשרו מיד ותאמו ביקור.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד