072-3300504

מקלחת, קרמיקה ומכחול

גם כשעושים מקלחת ביחד הכל תלוי בפרטים. על עיצוב חדר אמבטיה שהתקלקל בגלל פריט אחד מיותר.

המעצב שירד מהקווים | 27-03-2006 12:58:00

אסנת רצתה לקנות את הפריטים האחרונים לבד. העיצוב מושפע מאד מפריטים אז חששתי מזה קצת. אמרתי לה לקנות מגבות צהובות, גוף תאורה חדש, ולהחליף את המתקן שמחזיק את מברשת השיניים. במקרים האלה ובכלל, צריך להיזהר מלעשות יותר מדי, "אובר דיזיין". לפעמים אתה מוסיף פריט אחד מיותר, וכל העיצוב מתקלקל.

פגשתי אותה רק חודש קודם, אחרי שנרשמתי לאתר היכרויות. 'מה כבר יכול להיות?' חשבתי. מילאתי את הטפסים, הוספתי תמונות ו... עד הערב פנו אלי עשר נשים. מה אני אגיד לכם, הלחיצו אותי. כדי להתחמק, שיניתי את הכרטיס. כתבתי את מה שאסור - את האמת. כתבתי שרק נפרדתי מאשתי ושאני לא חושב שאני מוכן לקשר משמעותי. כתבתי שבטלוויזיה אני רואה כדורגל, מפצח גרעינים ומקלל את השופט.

הייתי די המום כשארבע החליטו להמשיך. סירבתי בנימוס לשלוש ושלחתי את מספר הטלפון שלי לאסנת שנראתה הכי חמודה. אני לא בנוי למערכות יחסים מקבילות. אפילו אחת זה לפעמים יותר מדי בשבילי.

נפגשנו במועדון הסלסה. מצד אחד אסנת לא התאימה לי ומצד שני היא פשוט "העיפה לי את המכסה". בבוקר, כשנכנסתי להתרחץ גיליתי שיש לה מקלחת עם קרמיקה בגוון אפור עכבר, מכוערת ועצובה למדי.
"מה אתה אומר?" היא נשענה על המשקוף, "אולי תעצב לי אותה? תעבוד קצת תמורת מה שעשיתי לך."

"ומה את תתני לי תמורת מה שאני עשיתי לך?" הקנטתי בחזרה, אבל המוח שלי כבר התחיל לעבוד. עיצוב זה הדבר השני שאני עושה אינסטנקטיבית.

אז הנה הטיפ השבועי לעיצוב חדר רחצה עצוב : לכו על שילוב של שני צבעים בהירים. יש מדבקות טפט שניתן להדביק על קרמיקה ולא יורדות במים. את הקיר הגלוי אפשר לצבוע בגוון מנוגד. למשל, אם הולכים על פרחים צהובים על הקרמיקה, הקיר יכול להיות בתכלת בהיר. כדאי לחזור על הצבעים האלה בכל הפרטים, בווילון המקלחת, במסגרת הראי, אפילו במגבות ובכוס של מברשת השיניים.

חודש אחרי שנפגשנו כבר קנינו ביחד את הטפט, הווילון והצבע. צבענו את החדר וגילינו כמה כיף אפשר לעשות בחדר האמבטיה. את הפריטים האחרונים אסנת אמרה שהיא תקנה לבד.

אחרי שלושה ימים הייתי אצלה שוב וראיתי את כל מה שהיא קנתה. במבט ראשון החדר נראה טוב מאד. 'אולי קצת יותר מדי "מכבי תל אביב" בשילוב הצבעים... הפרחים יפים... הוילון וגוף התאורה הולכים ממש טוב ביחד... והיא החליפה את המתקן ל... רגע, יש כאן שתי מברשות שיניים!'

'מה עושה פה מברשת שיניים שנייה? היא קנתה מברשת אחת בשבילי? מה קרה להסכם שלנו? מה קרה ל"קשר לא משמעותי"?' הסתכלתי לה בעיניים וראיתי שעברנו מ"מכחול בשפופרת" ל"מברשת בכוס". הבנתי שהעברתי לה מסר מטעה כשצבענו ביחד את הבית שלה. ידעתי שאם אני נשאר רק כי הסקס מדהים, אני אפגע בה עוד יותר. מראש הייתה בינינו הרמוניה של חוסר התאמה.

כמו שכבר אמרו לפני, אלוהים נמצא בפרטים הקטנים. צריך לדעת מתי להפסיק את העיצוב. תוספת אחת קטנה יכולה לקלקל את הכל. לפני שבועיים נפרדנו ולאתר ההיכרויות אני עוד לא מסוגל לחזור.

הכותב: יובל כרמי, מעצב פנים, מרצה בקווים - המכון לעיצוב ואדריכלות.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד