072-3300504

שכר לימוד

מהו שכר הלימוד באוניברסיטאות ובמכללות? כמה עולה כל התואר האקדמי כולל הכל? איך מקבלים מלגות? תשובות לכל השאלות

19-03-2006 12:47:00

מהו שכר הלימוד השנתי?

שכר הלימוד משתנה כל שנה בעקבות החלטות ממשלה . השנה שכר הלימוד באוניברסיטאות הוא כ-9,000 ¤; במכללות האקדמיות שכר הלימוד הוא אוניברסיטאי ובמכללות הפרטיות שכר הלימוד הוא כ-25,000 – 30,000 שקל לשנה.

על כמה חוגים משלמים?
במידה ונרשמים למסלול דו חוגי או לשני חוגים נפרדים במסגרת לימודי התואר הראשון אין צורך לשלם על שניהם. שכר הלימוד הוא גלובלי והמקובל במוסד האקדמי.

מהם הקריטריונים לקבלת מלגה?
לכל מלגה קריטריונים משלה. אך, רוב המלגות מוענקות על בסיס מצב כלכלי של הסטודנט ומשפחתו, יחסית לשאר המבקשים. כן מובאים בחשבון תוכנית הלימודים, הישגים, שרות לאומי ושרות צבאי. סטודנט שעובד אינו פוגע בזכותו למלגה. מאמצי סטודנט לפרנס את עצמו בעבודות חלקיות ולממן לימודים עשויות להעניק לו נקודות זכות.

כסף

האם לימודים לא לתואר זכאים למלגה?
מי שלומד לימודים שאינם מקנים תואר אקדמי, יכול לקבל מלגה מבית הספר בו הוא לומד. ההתנייה היא שהמוסד מעניק מלגות, או ממשרד העבודה, במידה והתעודה מוכרת ע"י המשרד או ע"י אגודות שונות האחראיות לקורסים.

איך מקבלים מלגה?
בשוק האקדמי, קיימות מאות מלגות, והן מתחלקות למספר תחומים. מלגות של מוסדות הלימוד; מלגות של משרד החינוך; מלגות של התאחדות הסטודנטים; מלגות של העיריות ומועצות מקומיות; מלגות עדתיות; קרנות שונים.על הסטודנט לפנות לגופים הללו ולמלא טפסים להגשת מלגה.

מי מעניק הלוואות לסטודנטים ?
הגופים שמעניקים הלוואות לסטודנטים הם: המועצה להשכלה גבוהה, משרד החינוך, מוסדות הלימוד עצמם, בנקים, חברות פרטיות למימון השכלה גבוהה . חלק מההלוואות יש להחזיר לאחר שנה מקבלת ההלוואה ב-24 תשלומים, חלקן לאחר שנתיים מקבלת ההלוואה ב-36 תשלומים. התשלומים צמודים למדד ללא ריבית.

כמה עולה ללמוד לתואר אקדמי ?
תואר ראשון באוניברסיטה או במכללה שאינה פרטית, כולל כל ההוצאות כגון, דמי רישום, צילומים, הדפסות, נסיעות, שכר דירה, אוכל, שכר לימוד וכד' מגיע לכ-180,000 בשלוש שנים.

האם ניתן להשתמש בפיקדון ללימודים לא אקדמיים?
כספי הפיקדון אינם מיועדים רק ללימודים לקראת תואר אקדמי. כספי הפיקדון כוללים גם השלמת בגרויות, פסיכומטרי, הכשרות מקצועיות, לימודי תעודה. יש לשים לב לכך שבית הספר מוכר לצורכי הפיקדון.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד