072-3300504

אם אין אני לי, מי לי?

אין באמת ימין ושמאל, כולם חזקים מול החמאס, נלחמים ומנצחים את העוני, כולם נקיי כפיים. עכשיו צריך לבחור את מי שיפעל לטובתנו

גל דאי | 19-03-2006 11:51:00

מערכת הבחירות המתקרבת מביאה אלינו כעת את שלב ההבטחות. אם לרגע נדמיין איך תראה המדינה אילו מומשו רק מחצית מאותן הבטחות המושמעות מפי המפלגות השונות בכל נפיחת מדיה ממוצעת, נמצא עצמנו במקום שיהיה כדוגמא לעמי ומדינות העולם.
אבל, הציבור הישראלי כבר נוכח לדעת כי "הכול דיבורים", וזהו רק עוד שלב במשחק הדמוקרטיה שבסופו הפרס הגדול – השלטון והכסא. לא פרס שלנו חלילה, אל תחשבו לרגע כי אתם הם הזוכים. אנחנו רק הקהל, אם תרצו הלקוחות. מערכת הבחירות מזכירה את התחרות בין חברות הסלולארי המקומיות, זה שיציג את ה"דיל" הטוב יותר, שיעמיד מסע פרסום גדול ומושקע יותר, מי שלרשותו עומדים הקופירייטרים והספין-מייקרים המוכשרים ביותר, יזכה למינויים, סליחה, לבוחרים.

הרי אין באמת ימין ושמאל, כולם חזקים מול החמאס, נלחמים ומנצחים את העוני, כולם נקיי כפיים ובעלי תוכניות פעולה מפוארות, הכול זהה בשינויים סמנטיים מביכים, המזלזלים באינטליגנציה של הציבור.

אם כך, הרי כל שנותר הוא להיות אופורטוניסט מקצוען, בדיוק כפי שמנהיגינו לימדו אותנו ואף הוכיחו כי זה משתלם, אין ערכים יש טובה אישית, אין מדיניות יש רצון עז לקידום, מי שייתן יותר- אנחנו איתו. שואל את עצמי, מי אנו הסטודנטים שלא נשחק על פי הכללים? למה לעמוד בצד ולא לאכול מהפירות?

משנים את כללי המשחק
הגיע הזמן לשנות במעט את כללי המשחק ולהתחיל לדרוש התחייבויות, עקרונות ומעשים ברורים, כלל ראשון: יתנו-יקבלו, לא יתנו- לא יקבלו.
ציבור הסטודנטים מונה כרבע מליון בוחרים, כמעט 10 מנדטים. ציבור שהוא בבואה של החברה הישראלית ובתוכו בין היתר, נכים, חד הוריות, עשירונים תחתונים ואפילו גמלאים, על כן, טובת ציבור הסטודנטים משמעה טובת המדינה כולה.

הפעם בבחירות , אנו הסטודנטים, נבחר במי שיענה לדרישותינו ויתחייב להם.
"אמנת הסטודנטים" שיוצאת לדרך בימים אלו, הינה יוזמה היסטורית המעמידה עקרונות ברורים מההנהגה הפוליטית, החל מעמידה בהסכמי העבר להורדת שכר הלימוד ב 50%, דרך מערך מימון בחסות המדינה לכלל הסטודנטים, שיפתח את שערי ההשכלה הגבוהה לכל ויאפשר ללמוד במקום לשרוד, ועד הקמת ועדה מאוזנת, שתבחן את כל מערך ההשכלה הגבוהה בישראל, תגבש המלצות להצעת חוק שיגדיר לראשונה, את זכויות הסטודנט ותכין רפורמה כוללת ומתוקצבת למערכת ההשכלה בישראל. שלושת אלו, הם אינם דברים גדולים ומסובכים מידי.

אך לצערנו הניסיון מלמד כי ממשלה בלי חזון על, ועם בליל פוליטיקאים מבוזר,לא תצליח לעשות צעד אחד אמיץ ביחד, מלחמות הקרדיטים והאגו מנצחות כל חוק, חשוב ככל שיהיה. לכן עלינו להגיע לקונצנזוס, עוד לפני הבחירות, בין כלל המפלגות בנוגע לנושא עליו אין ויכוח- הסטודנטים וההשכלה הגבוהה, וכך יעשה.

השכלה גבווהה, האמנם?
הסטודנט הישראלי לעיתים עומד בהשוואה פושעת אל מול הסטודנט האירופאי. מצפים ממנו שיצא לרחובות, שיעלה את המצב החברתי על סדר היום, שיוביל, יבקר וישנה. אנו שוכחים לעיתים שבמדינתנו הקטנה, הסטודנט מתחיל ללמוד מאוחר, ואת מרב מרצו לשינוי העולם, סחט ממנו השירות הצבאי. הסטודנט בישראל, משלם מיסים ושכר לימוד גבוה, עובד בזמנו הפנוי, מתנדב בקהילה ובין היתר, לומד. הרי זוהי לא השכלה גבוהה, זו זילות האקדמיה שהולכת והופכת את ההשכלה לנמוכה. כתוצאה מכך התפתחה באקדמיה הישראלית "תרבות לימודים שערורייתית" , כדברי פרופסור יוסף ויילר, אוניברסיטת הרווארד, שבדק את אורחות הלימודים בפקולטות למשפטים בארץ. הסטודנט הישראלי ממעט לקרוא ואינו בונה לעצמו ספרייה ראויה במהלך הלימודים. בפקולטות פורחת למידה מתרגומים וסיכומים קלוקלים, ולא רק, כי ההעתקות בעבודות בית ובבחינות הן דבר נפוץ. מת?רבות הלימודים הזו של היום, צומחים המרצים הישראלים של מחר.

לכן, אם הנהגת המדינה לא לקחה עד היום את העתיד ההשכלה לידיים, אין מנוס מלעשות זאת בעצמנו. הפתרון, נמצא בעקרונות "אמנת הסטודנטים" שיוצאת בימים אלו לסבב החתמה ארצי בכוונה לגייס את רבע מליון הסטודנטים בישראל שיחליטו ביחד, שהפעם, מתלכדים סביב אלו שיכריזו על חובתם ומחויבותם לסטודנטים. מנגד, לא נשקוט ולא נמתין לניסים, נמשיך ונתאגד כציבור בעל השפעה עצומה ונעמיד את דרישותינו כטאבו, נדרוש ונאבק עד שנשיג את מטרתנו - מטרה של מדינה שלמה, מערכת השכלה גבוהה ראויה ואיכותית.

אם אין אני לי, מי לי? אמרו את זה קודם, הרבה לפני.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד