072-3300504

המדריך לבוחר במדים- חלק ב'

איזו מפלגה תיתן שטח אדמה לכל חייל ומה יעלה בגורל הנשק הארוך? לקראת הבחירות לכנסת ה-17 מציג "במחנה" את ההבטחות ללובשי המדים ולמשוחרר

| 16-03-2006 11:40:00

עלה ירוק

יו"ר המפלגה, בועז וכטל: "במידה שניבחר אנו נציע להאריך משמעותית את הזיכוי במס לחיילים משוחררים משנה לשלוש שנים. בנוסף, אנו רוצים שהמדינה תעמיד לרשות החיילים הלוואות ארוכות טווח עם ריבית נמוכה ללקיחת משכנתה לכל תקופת הלימודים. 'עלה ירוק' מציעה גם לסבסד את הדיור לחיילים משוחררים, ולסייע להם בדיור בבניינים רבי-קומות. בנוסף, תבקש המפלגה לסגור תיקים פליליים שנפתחו לחיילים בזמן הצבא.

עתיד אחד - עתיד טוב לישראל
יו"ר המפלגה, אברהם נגוסה: "חיילים אתיופים, כמו הציבור האתיופי בכלל, הם ציבור מוזנח ולכן הם צריכים לקבל 100 אחוזי הנחה בתשלום ללימודים אקדמיים. המפלגה שלנו תדאג לכך שהחייל האתיופי יהיה כמו כל חייל אחר. אנחנו רוצים שהחיילים הללו יגיעו לאוניברסיטאות, ולא לקפיטריה כשומרים.

צדק לכל
יו"ר המפלגה, יצחק מליק: "קודם כל היינו מקצרים באופן מידי את השירות לכלל החיילים לתקופה של שנתיים, גם ללוחמים וגם לג'ובניקים, ומי שמעוניין להמשיך יקבל משכורת מוגדלת. כל חייל משוחרר צריך לקבל לתקופה של שנתיים סיוע בשכר דירה בסכום של 1,500 שקל לחודש, וכל חייל שישתחרר יקבל שטח אדמה של חצי דונם בנגב".

צומת - התנועה לציונות מתחדשת
יו"ר המפלגה, משה גרין: אנו נחלק לכל חייל שישתחרר - ג'ובניקים ולוחמים - 250 מ"ר של אדמה על קו התפר, בגליל ובנגב. ליד היישובים של החיילים המשוחררים נקים אזורי תעשייה עם מפעלי היי-טק, וכך המדינה תצמח מבחינה כלכלית וחברתית". צומת מציעה גם חינוך חינם באוניברסיטאות.

הציונות החדשה
יחזקאל אחישחר, מספר 2 ברשימת המפלגה: " צריך לייעל את המערכת הצבאית שתפעל ללא שירותים מבחוץ. החיילים צריכים לגדל לעצמם את המזון, והצבא צריך לפתח לעצמו את אמצעי הלחימה, מבלי לקנות שום שירות מבחוץ, ובכך לצמצם את העלויות. ציונות חדשה גם תומכת בגיוס מיעוטים לשירות לאומי, שיוקם לצד הצבא. כמו כן מציעה המפלגה להגדיל את אחוזי הזכאות למשכנתה לחיילים משוחררים, תומכת בחלוקת קרקעות לחיילים משוחררים בנגב ובגליל, ומתנגדת להעלאת משכורות החיילים.

קלפי 3

חד"ש
דובר המפלגה, ברהום זרייסי: "כל נושא ההטבות לחיילים ולחיילים משוחררים הוא דלת אחורית לאפליה נגד המגזר הערבי. אנחנו מבחינה עקרונית נגד חוק גיוס חובה, ומאמינים שהוא נועד ליישם את מדיניות הכיבוש.

חזית יהודית לאומית
יו"ר המפלגה, ברוך מרזל: "לדעתנו יש לשנות בצבא שלושה דברים עיקריים: הראשון, לבטל את הגיוס של בנות לצבא כך שבצבא היהודי ישרתו בנים בלבד. השני, יש להוציא את הצבא מסוגיות שנויות במחלוקת. כמו שהצבא לא משתתף בסגירת חנויות בשבת, כך הוא לא צריך להשתתף בפינוי יהודים. השלישי, לתת לחיילים גיבוי במקרים של פתיחה באש.

חץ - תנועה חילונית ציונית
יו"ר המפלגה, ח"כ אברהם פורז: "בראש ובראשונה, אנו בעד ביטול כל הפטורים משירות צבאי לתלמידי ישיבות. כולם צריכים לעשות שירות מלא בצבא, ואנו בעד שהוא יקוצר לשנתיים בזמן המוקדם ביותר. חייל שיבקש להמשיך ולשרת ייכנס אוטומטית לקבע. בנוסף, אנו נדרוש העלאה ניכרת בשכר חיילי החובה, כך שחיילים קרביים יקבלו משכורת של 75 אחוז משכר המינימום, ותומכי לחימה יקבלו קצת מעל 50 אחוז. אנו נקרא שלא לפגוע בחוק שנותן מענקים לחיילים משוחררים, ונציע עדיפות עליונה לחיילים במתן הטבות בדיור.

חרות - התנועה הלאומית
יו"ר המפלגה, מיכאל קליינר: אנו נדרוש את החזרת הקצבאות ליוצאי צבא, כך שרק מי שמשרת את המדינה יזכה להטבות כספיות מטעם המדינה על כל ילד במשפחה, וכך גם נעודד את הגיוס. אנו גם נחלק מלגות לימודים מיוחדות לחיילים, בדגש על הקרביים. בנוסף, ניתן הטבות מיוחדות כמו הקלות בדיור, הטבה בקבלת משכנתה ובמלגות לימודים לחיילים קרביים שאינם יהודיים.

יהדות התורה והשבת
יו"ר המפלגה, ח"כ יעקב ליצמן: "במהלך שיחה שהייתה לי עם האדמו"ר מגור בשנות ה-80, הוא אמר לי מפורשות לדאוג לחיילים משוחררים, ומאז אנו פועלים בעניין, בעיקר בנושא הדיור.

קדימה
השר זאב בוים: "אני יכול לומר במפורש שמאז שאנחנו מנהלים את המדינה, אנו עושים את מירב המאמצים עבור החיילים. אנחנו לא מדברים ברמה של הצעות, אלא מבצעים בפועל. במהלך כהונתנו הובלנו שלושה מהלכים משמעותיים עבור החיילים. קודם כל, שר הביטחון, שאול מופז, מוביל את בחינת תפיסת השירות הצבאי - טיבו, על מי הוא חל, וכמובן נושא קיצור השירות. השני, ועדת עברי, בראשות האלוף (מיל') דוד עברי, כבר החלה לדון בפיתוח נושא השירות האזרחי שיקביל לצבא. הורדת גיל סיום המילואים, הפחתת ימי השירות וייעוד חיילי המילואים לשעת חירום בלבד הם מהלך מבורך".

רע"ם-תע"ל-מד"ע
המועמד מספר 2 ברשימה, ח"כ אחמד טיבי, סירב להתראיין לכתבה.

שינוי
ח"כ אילן לייבוביץ', מספר 2 ברשימת שינוי: "הדבר הראשון שנעשה בכנסת הבאה יהיה לפעול לביטול חוק טל ולמען גיוס שווה לכולם. אני רואה את החיילים שלנו היום, ולצערי כולם נסמכים על שולחן ההורים ולכן יש להעביר לחיילים סכום הגון של משכורת מינימום. שינוי מציעה להוזיל את מחירם של קורסי ההכנה לפסיכומטרי. בעניין חיילי המילואים, אומר ח"כ לייבוביץ' כי יש להשוות את שכר המילואימניקים לשכר הממוצע במשק, ומבטיח כי יפעלו למען בנות הזוג של המילואימניקים.

ש"ס
ח"כ יצחק כהן, מועמד מספר 2 ברשימת ש"ס לכנסת: "אנו נפתח מסלולי הכשרה לכלל החיילים המשוחררים, כך שמי שירצה לעבור קורסים מקצועיים יקבל זאת בחינם מהמדינה. "אנו גם נמצא את המקורות לפתרונות דיור לחיילים בדיור ציבורי ונפעל להעלאת משכורות החיילים בחובה.

תפנית
יו"ר המפלגה, עוזי דיין: העברת חוק המילואים שיזמתי, לפיו לא יבצעו המילואימניקים תעסוקה מבצעית אלא אימונים בלבד, והורדת הנטל מהציבור הזה. במקביל יש להעלות באופן משמעותי את שכר החיילים".
דיין תומך בפתיחת השירות הלאומי בפני אלו שלא מתגייסים מסיבות שונות, וכן מציעה מפלגת תפנית מתן פתרונות דיור לחיילים משוחררים והפחתת שכר הלימוד לחיילים, עם עדיפות לקרביים.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד