072-3300504

"התחרות עם לשכת עו"ד רק תועיל"

הוצאת "מחשבות" לא מתרגשת מהודעת לשכת עוה"ד על כוונתה להיכנס לשוק ההכנה לבחינות ההסמכה, ומזכירה כי ניסיון דומה של הלשכה נכשל בעבר

מרב שובל, מערכת יורם | 07-03-2006 14:46:00

"התחרות תפעל רק לטובת הציבור", טוענת חברת "מחשבות", בעקבות הפרסום ב"הארץ" על כוונת לשכת עורכי-הדין להתחרות בה בשוק ההכנה לבחינות ההסמכה של הלשכה באמצעות חברה-בת.

שוק ההכנה לבחינות הסמכת עורכי הדין מגלגל מיליוני דולרים בשנה. מדי שנה נבחנים בבחינות ההסמכה של לשכת עורכי הדין יותר מ-3,000 מתמחים. לפי ההערכות, רוב הנבחנים רוכשים לצורך הלימוד לבחינה ערכות הכוללות ספרי הכנה ולימוד חדשים, במחירים המגיעים לעיתים לאלפי שקלים. כיום שולטת בענף חברת "מחשבות", הפועלת בתחום ההוצאה לאור המשפטית כבר 16 שנה.

הערכה החדשה של לשכת עו"ד
הבוקר (7.3.06) פורסם ב"הארץ" כי לשכת עורכי-הדין פיתחה במהלך שלוש השנים האחרונות ערכת לימוד משלה, שלטענתה, תענה באופן אופטימלי על צרכי הנבחנים. הערכה מיועדת לשיווק לקראת בחינות הלשכה שיתקיימו באוקטובר 2006.

הערכה של לשכת עו"ד כוללת ארבעה ספרי לימוד הסוקרים את נושאי הלימוד לבחינה, שני ספרי תרגול וכן ערכת פדאו"ר (תקליטור וסיסמת גלישה לאינטרנט). במקביל לשיווק ערכת ההכנה, עומדת ההוצאה לאור של לשכת עורכי הדין להציע קורס הכנה לבחינה המבוסס עליה. מחיר הערכה יהיה ככל הנראה נמוך ממה שהיה מקובל עד כה בשוק.

מחשבות: נסיונות קודמים של הלשכה כשלו
בתגובה לפניית מערכת יורם, חברת מחשבות לא נשמעת כמי שנרתעת מהתחרות: "מחשבות היא בעלת ניסיון של למעלה מ-16 שנה בהכנה לבחינות לשכת עורכי הדין, במתכונתן החדשה, והיא מעמידה לרשות המתמחים את הכלים הטובים ביותר. אנו מברכים את לשכת עורכי הדין על יוזמתה, וסבורים כי התחרות פועלת בהכרח לטובת הציבור. מאידך, אנו מזכירים כי קורס שערכה לשכת עורכי הדין לפני מספר שנים נסגר בשל העדר משתתפים. ציבור המתמחים הדיר את רגליו מקורס הלשכה לאור הסתירה הברורה בין עריכת קורס הכנה לבחינת הלשכה לבין מגמת הלשכה להקשות את הבחינה ולסגור את שערי המקצוע."

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד