072-3300504

המתחן

לא, זו לא תמונה של מחבל מהחמאס והוא לא משתייך לקטגוריית העבריין הנמלט, אבל הוא מותח אותנו כל יום במרמה.מי הבדרן בתמונה?

| 05-03-2006 12:10:00

. עם מבט ערמומי בעיניים וגבה אחת הוא התגייס לצבא, אתם מכירים אותו כלימור לבנת, אריק שרון, עמיר פרץ ועוד רבים וטובים, מזהים?

אלי יצפאן נולד ב- 06.06.1965. בנם החמישי בין שמונה של אונג'ל, מטפלת וחייט יוצאי עיראק, יצפאן גדל בשכונת נווה-שרת בתל-אביב וכבר בילדותו החל במעלליו, הוא אהב להתחפש ולהשכיב מצחוק את בית הספר מצחוק בבדיחותיו. בבגרותו הופיע בחבורת הזמר והבידור גליל תחתון, שם הכינוי שלו בתקופה ההיא היה "ג'וחה".

יצפאן התגייס לצה"ל ובתחילה הוצב בקורס אפסנאות וזאת בטענה כי אינו יודע לשיר. לאחר זמן מה הועבר והוצב בלהקת המפח"ש שבין כוכביה היו אופירה יוספי ואורנה כהן, המוכרת כיום כאורנה דץ. לאחר שחרורו מהלהקה הצבאית המשיך יצפאן בעבודה עם הבמאי שלו מהלהקה, חנן גולדבלט, והצטרף למסע הפסטיבל החסידי לארצות הברית.

ב-1987 השתתף בלהקת שחקנים בתיאטרון הבימה שעבדה עם נסים אלוני על הצגת "שפריץ", שלא יצאה לבסוף אל הפועל. ב1988 החלה קריירת הקולנוע כשהופיע בסרט "נישואים פיקטיביים", לאחר מכן הופיע גם בסרטים שונים "הלם קרב" (1988), "אחד משלנו" (1989), "עונת הדובדבנים" (1991) "מקס ומוריץ" (1994). ב1988 אף הופיע בסדרת "הצצקנים" בטלוויזיה ושנה לאחר מכן שיחק בהבימה בהצגה "אדם", מאת יהושע סובול, שעסקה בשואה.

יצפאן השתתף בתוכנית הרדיו של אבי אתגר אתגר ברשת ג', הוא הופיע במס' דמויות שונות שאותן העלה גם בתוכנית הטלוויזיה "מוצ"ש". באותם ימים נתקל יצפאן ביגאל שילון ב"אולפני הרצליה", השניים החלו לשתף פעולה והוציאו את התוכניות "מועדים לשמחה" ו"פספוסים", שבעקבותן זכה יצפאן בתואר המתחן הלאומי.

בשנות ה90' הופיע יצפאן עם ספי ריבלין בהצגה "אשתי, ברירת קנס", העלה מופע בידור עם מאיר סוויסה "סוויסה ויצפאן תחילה" ולאחר מכן את "סוויסה ויצפאן, פעימה שנייה".

לאחר כשלון תוכנית ליל השבת של צביקה הדר ב-1996 בערוץ 2, השתלט יצפאן על אותה משבצת שידור, והעלה למשך תקופה תוכנית בידור ואירוח משלו. יצפאן אף הנחה את התוכנית "חריף באוזן" המוקדשת למוסיקה מזרחית, בערוץ "בריזה" של הלוויין. במהלך השנים הופיע גם בהצגות ילדים "מלך סיאם", "אלאדין" ועוד.

בקיץ 2001 העלה יצפאן בערוץ 3 תוכנית בידור יומית ראשונה מסוגה בארץ שכוללת רעיונות ומערכונים והיא מופיעה בפריים טיים עד היום. יצפאן נשוי לגלית שאותה הכיר דרך אישתו לשעבר של סוויסה. לשניים 2 ילדים: עידו ונועה.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד