072-3300504

אריק מלך ישראל

עם שיער שחור, פוזה של ספורטאי, שמחת חיים והמון כשרון, התחיל בצה"ל את הקריירה המפוארת שלו. מזהים?

| 02-02-2006 12:17:00

הוא כבר לא מופיע לצערם של רבים אבל מצעירותו הוא כוכב. הזמר שרק לאחרונה הוציא דיסק חדש, תמיד היה במרכז העניינים. השירות הצבאי המפואר בלהקת הנח"ל היה למעשה תחילה של קריירה מופלאה. כבר אז היה לו look של שובר לבבות גם עם הפה פתוח...........הוא רצה לשנות את העולם והיום הוא יוצר רחוק מהתקשורת. כמה "רגעים" מחייו של אריק איינשטיין.

הוא נולד בתל אביב שבה חי עד היום. אביו, יעקב, היה שחקן בתיאטרון ה"אהל" ואילו הוא היה אלוף הארץ לנוער בקפיצה לגובה.
בבחינות ללהקת הנח"ל מול הבוחנים חיים טופול ואורי זוהר הוא שר את "שיבולת בשדה". אתו בלהקה שירתו בין היתר יהורם גאון וגברי בנאי. איינשטיין היה שותף בתוכניות "צריך לחיות" ו"לא לצאת מהכלים", בהן שר לראשונה סולו.

ב1960 הוציא איינשטיין תקליט שכלל ארבעה שירים אבל תקליט הסולו הרשמי הראשון שלו יצא ב1966, מאז הוא הספיק להוציא 34 אלבומים ובהם מעל ל500 שירים, ביניהם קלאסיקות כגון: "אני ואתה", "אני רואה אותה בדרך לגימנסיה", "אבשלום", "למה לי לקחת ללב" ועוד רבים וטובים.
ב1965 זכה בפרס הראשון (אך לא האחרון) בפסטיבל הזמר עם השיר "איילת החן".
במהלך הקריירה שלו איינשטיין שיתף פעולה עם אמנים רבים, בני אמדורסקי, יהורם גאון וישראל גוריון ב"שלישיית גשר הירקון", שלום חנוך, מיקי גבריאלוב, להקת הצ'רצ'ילים, יוני רכטר, שאת חלקם הוא אפילו גילה.

במהלך השנים השתתף איינשטיין בסרטים רבים, "ניני", "סאלח שבתי", "מציצים" ורבים נוספים. בשנות ה70 שמו של איינשטיין התקשר בעיקר לחבורת הגר שאחר כך הפכה לחבורת לול וכללה את אורי זוהר, צבי שיסל, בועז דווידזון ועוד.

ב1990 אחרי שנים שהוציא אלבומים לילדים הוציא איינשטיין את קלטת הוידיאו הראשונה לילדים, "כמו גדולים", בקלטת זו הוא שיתף פעולה בין היתר עם שיסל ומוני מושונוב.

כיום נשוי איינשטיין לסימה אליהו והם גרים באותה דירה ישנה כבר שנים. אישתו לשעבר אלונה חזרה בתשובה ובנותיהן נשואות לבניו של אורי זוהר שחזר אף הוא בשאלה.
הוא אוהד כורסא של קבוצת הכדורגל האהובה עליו "הפועל תל אביב" ומבלה מרבית מזמנו בצפייה בענפי הספורט השונים.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד