072-3300504

"הרעות מסמלת את הקשר שלי עם המשפחות השכולות"

סא"ל הרב זאב לוין עד לאחרונה הרב הצבאי של מז"י. בן 60, מתגורר בשדה יעקב, נשוי ואב לשישה

| 01-12-2005 10:59:00


איזה רגע מהשירות הצבאי לא תשכח לעולם?
"כשהייתי בשירות החובה, הייתה לי זכות מיוחדת להיות בירושלים במלחמת ששת הימים. בתרמיל הגב שלי היה סידור תפילה. כדור של צלף ירדני חדר לסידור, נעצר ועשה תפנית, וכך בעצם הסידור הציל את החיים שלי. כל הזמן מלמלתי 'אם אשכחך ירושלים', והרגשתי תחושת התעלות. תמיד ראיתי את ירושלים ממרחק, ולאחר שחרור העיר, יכולנו לנוע בכל מקום. אין תחושה טובה מזו".

מה היה האירוע שהכי השפיע עליך?
"אירוע שהשפיע עליי מאוד במהלך השירות הצבאי שלי הוא אסון המסוקים בו הייתי מעורב. היקף האסון הזה היה מאוד קשה לעיכול. תמיד ראיתי את ההיפגעות מהאויב כדבר בלתי נמנע, אבל זה זעזוע קשה מאוד כשדבר כזה קורה כתאונה. בעקבות האירוע הבנתי שצריך להחדיר יותר את נושא שלמות האדם, כדי שאנשים יפנימו עד כמה תקלות כאלו יכולות לפגוע בחיים בגלל חוסר תשומת לב".

איזו דמות השפיעה עליך במיוחד במהלך השירות?
"את הרב שלמה גורן זצ"ל אני זוכר עוד כחייל בשירות חובה. השתתפתי בליל סדר מרכזי שהוא ערך, ופשוט למדתי ממנו איך עורכים ליל סדר. מדי שנה הוא היה עורך מסע התעוררות לקראת החגים. בנוסף להיותו רב, הוא היה איש צבא בכל רמ"ח איבריו, בעל עוצמה גדולה. כשהייתי צריך לעשות דברים במהלך השירות, הייתי חושב איך הרב גורן היה עושה אותם".

איזו תכונה הכי חשובה בעיניך למפקד?
"סובלנות. לא תמיד מקבלים מידית את עמדתו של המפקד, והרבה פעמים לוקח זמן לשכנע אנשים בסדר עדיפויות מסוים. עם הרבה סובלנות מגיעים להישגים ולעמק השווה. במהלך השירות שלי, הסובלנות הנחתה אותי בכל מה שעשיתי, במיוחד במקרים של אי-הבנות בין חיילים דתיים למפקדיהם".

איזה שיר ליווה אותך בתקופת שירותך?
"שיר הרעות. הוא הזכיר לי הרבה חברים ומפקדים שאיבדתי במהלך השירות. כרב צבאי יצא לי להיפגש עם משפחות הנופלים הרבה מאוד פעמים. מבחינתי, הרעות מסמלת את הקשר שלי עם המשפחות השכולות, גם אם הן חושבות בצורה שונה ממני".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד