072-3300504

מנש מתדלק בחסכון

העלייה הדרמטית בדלק הביאה אותי להוצאות שיא. מ-500 שקל בחודש הכפלתי את ההוצאה לדלק ל-1000. וסליחה, אבא שלי עדיין לא מנכ"ל דלק או פז

| 29-11-2005 11:44:00

האוטוביאנקי שלי היא מודל 85, יד ראשונה במצב קטטוני אבל עדיין נוסעת. קיבלתי אותה בירושה מאחותי עופרה שקיבלה אותה מדודה שלי שושנה שקיבלה את האוטו מבעלה מתנה לעשרים שנות נישואין נוראיות. וכמו שגיסתי גליה אומרת: האוטו הוא מראה לחיי נישואין ותסלח לי עכשיו דודה שושנה .

בקיצור, האוטוביאנקי המתוקה שלי מסתובבת כבר יותר מעשרים שנה בירושה במשפחה ובגלל מצבה הנוכחי כנראה שהיא תנפח את נשמתה בזרועותיי. בהתחלה קצת התבאסתי להגיע למכללה עם המצ'וקמקת ולהעמיד אותה בחניה ליד המכוניות הפתוחות והמנצנצות של הסטודנטים הכבדים. אחרי כמה חודשים שהחניתי אותה בחולות ליד הרכבת והייתי הולך כל יום 6 ק"מ עד המכללה החלטתי שזהו. עם כל הכבוד שיש לי ל- ב.מ.וו ולמרצדס הרגליים שלי שוות את כל מבטי הרחמים והתחלתי להחנות את הקטנה בחניון המרכזי ושכולם יקפצו. מי אמר שאני לא נאמן לערכים שלי.............

לפני כחודש קרה המקרה ולמרות שהייתי מוכן לבשורה עד שזה לא תופס אותך אתה לא מעכל. האוטוביאנקי המתוקה שלי ששרתה את המשפחה בנאמנות שנים רבות נפחה את נשמתה והפכה לז"ל. לאחר התאבלות של כחודש החלטתי שהגיע הזמן להכיר מכונית חדשה ושאת הקטנה שלי אני אזכור לנצח. לקחתי הלוואה מהבנק וקניתי מיצובישי שנת 2000 . ממנוע בנפח 900 עברתי למנוע 1,600. זה כמו בחורה. ככל שהיא יותר גדולה מהחיים ככה הדרישות שלה יותר גדולות. הקטנה שלי הייתה צנועה וביקשה ממני דלק אחת לשבועיים , במיצובישי הדברים נראים לגמרי אחרת. פעמיים בשבוע אני מבלה בתחנת דלק וזה לא בגלל המתדלקת החתיכה .

העלייה הדרמטית בדלק הביאה אותי להוצאות שיא. מ-500 שקל בחודש הכפלתי את ההוצאה לדלק ל-1000. וסליחה, אבא שלי עדיין לא מנכ"ל דלק או פז .החלטתי לנצל את קשרי עם המתדלקת ולהזמין אותה למשקה במכונות בתחנה. המשימה הייתה לתפוס שתי ציפורים במכה אחת. מצד אחד ליהנות מחברתה ולהסניף את ריח הדלק המשכר על גופה ומצד שני להוציא ממנה קצת טיפים על איך לחסוך בדלק. את הציפור השלישית שזה לקבל הנחות על תדלוק לא הצלחתי לתפוס.

צאו מהעצלנות ותדלקו לבד
קודם כל אמרה לי המתדלקת וזה לא לציטוט: תדלק בתחנות של החברות הקטנות כי הן הכי זולות. בפריפריות הדלק הוא הכי זול לעומת התחנות בכבישים הבין עירוניים שם הדלק יקר כי החברות מנצלות את המונופול שיש להן בכביש ואת חוסר האונים של הנהג הישראלי שמחכה תמיד עד שתדלק הנורית האדומה של הדלק במקום למלא ביציאה של הנסיעה.

דבר שני שכדאי לשים לב אליו זה תדלוק בשירות עצמי. בחו"ל לתדלק לבד זה דבר מאד נפוץ וישראלים שמגיעים לחו"ל ומחכים שיבואו לתדלק להם זוכים למפח נפש גדול. רק כאן בארץ הנהג הוא עצלן וחושב שהוא נמצא באיזה סיאסטה. אז צאו מהעצלנות ומהאוטו,תפשילו שרוולים תתפסו את הדלקן ותתחילו להזרים דלק למנע שלכם וככה לא תפנטזו כל הזמן שדופקים אתכם ומכניסים לכם חול למנוע.

בערבים החל משעה 20:00 עד 6:00 בבוקר ובשישי שבת גובות תחנות הדלק תוספת שירות ולכן כדאי לכם לא להיתקע שוב בלי דלק בימים האלה ולתדלק עד הערב ובאמצע השבוע. נכון שזה מעצבן לוסת את התדלוק לפי הימים אבל מה לא עושים כדי לחסוך כמה שקלים שאח"כ ילכו לקופה שחסכתם בשביל לקנות את הג'ינס המשופשפים.

למרות שאני לא מאמין כל כך במבצעים כי הם מאלצים אותך להוציא יותר ממה שהתכוונת באמת להוציא ,הרבה חברות דלק מעניקות הנחות לצרכנים בעזרת מבצעים שונים. חצי מהתחנות נותנות למתדלקים עיתון חינם ושווה לנצל את זה למרות שבשביל לקבל את העיתון אתה צריך לקום בשש בבוקר אחרת יישאר לך רק המוסף "לבית ולגן" ולי בכלל אין גן ואפילו לא עציץ בבית.
בחלק מהתחנות יש מבצעי שטיפת רכב או מבצעי קפה ומאפה או אופניים ב-200 שקל שאם אחרי יום הן מתפרקות אל תאשימו אותי אבל מבצע זה מבצע .
וכמו שמנש אומר תמיד תדלוק נכון חוסך המון.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד