072-3300504

דיסלקציה בהנחה

במכללה האקדמית גליל מערבי נפתח מרכז אבחון וטיפול בלקויות למידה המספק שירותים בעלות נמוכה בכ-20% מהמקובל בתחום

| 16-11-2005 12:14:00

במכללה האקדמית גליל מערבי נפתח לאחרונה מרכז לאבחון, סיוע ותמיכה בלקויות למידה, המשרת כרגע את הסטודנטים במכללה וצפוי בהמשך להציע את שירותיו לציבור הרחב.
כמו בכל מוסד אקדמי אחר, מגלה אחוז מסוים מאוכלוסיית הסטודנטים תוך כדי לימודיו קושי להתמודד עם הלימודים האקדמיים ממגוון סיבות, ביניהן גם לקויות למידה.

לדברי ד"ר יהודה בן סימון, דיקאן הסטודנטים במכללה האקדמית גליל מערבי: "מחקרים בארץ ובעולם מראים כי בין 7% ל- 10% מהסטודנטים ומהאוכלוסיה בכלל הינם בעלי לקות למידה זו או אחרת. חלק מהמחקרים מצביעים על שיעור גבוה אף יותר". בשנים האחרונות גברה המודעות ללקות למידה הן בקרב הסטודנטים, והן בקרב סגל המוסדות להשכלה גבוהה, שהעלתה את הצורך בהסדרת האבחונים על ידי גורמים מוסמכים, מוכרים ומאושרים. כיום זוכים סטודנטים המאובחנים באופן מקצועי כבעלי לקות למידה, להטבות והקלות המשתנות בהתאם למדיניות מוסדות ההשכלה הגבוהה השונים בין היתר תוספת זמן, התעלמות משגיאות כתיב, בחינה בע"פ ועוד.

סטודנטים במכללה האקדמית גליל מערבי, שנתקלו בקשיים או שזוהו כמתקשים, הופנו עד כה לשירותי אבחון מחוץ למכללה. בהתאם להמלצות האבחון החיצוני לוו הסטודנטים בטיפול וסיוע מתאים של מחלקת הדיקאנט במכללה, שכלל סיוע פרטני של חונך מלווה ללא תשלום וכן סדנאות בעלות סמלית להקניית מיומנויות למידה, הכנה למבחנים וכתיבת עבודות. בעקבות הניסיון הרב שנצבר במכללה בטיפול בלקויות הלמידה הוחלט להקים מרכז שייקח על עצמו לצד הליווי והתמיכה האישית גם את האבחון ואת פיתוח והתאמת מערכות ושירותים במכללה לצרכי הסטודנטים המתקשים. האופי הטכנולוגי המתקדם המאפיין בשנים האחרונות את הלימודים במכללה מקל על התהליך. המרכז הוקם בסיוע קרן רש"י ובראשו נבחרה לעמוד לאורה קוקיאר, בעלת תואר שני בתחום לקויי למידה.

לדברי לאורה קוקיאר, מנהלת המרכז לאבחון, סיוע ותמיכה בלקויות למידה במכללה, הרצון לסייע לסטודנטים להצליח בלימודיהם הביאה להקמה ופיתוח שירות מקצועי ונגיש, בעלויות אבחון נמוכות בכ 20% מהמחירים המקובלים בתחום. "השליחות שלנו כמרכז היא לספק הזדמנות הוגנת לבעלי לקויות למידה להתמודד עם הדרישות האקדמיות באופן התואם את קשייהם ולאבחן כל סטודנט הזקוק לכך ללא קשר למצבו הכלכלי. חשוב לעזור לסטודנטים שלעיתים אינם יודעים למי לפנות ואין להם כוחות להילחם על הזכאויות שלהם".

לדברי קוקיאר מאובחנים כיום, בתחילת שנת הלימודים במכללה כ-80 סטודנטים בעלי לקויות למידה, מספר נמוך משמעותית מהממוצע הרווח. "הפער נובע מחוסר מודעות. המספר צפוי לגדול במהלך השנה בכ 150 סטודנטים נוספים, שיגלו במהלך הלימודים כי למרות שהשקיעו באופן דומה לחבריהם לכיתה לא הגיעו להישגים דומים. לעיתים הלקות יכולה להתבטא במקצוע אחד בלבד שימנע את השלמת הלימודים בהצלחה". קוקיאר מציינת כי עם התבססותו של השירות ניתן יהיה להתאימו לסיוע לכלל מערכות החינוך באזור, מגילאי גן ועד סיום בית הספר התיכון וכן לימי עיון והשתלמויות בתחום.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד