072-3300504

גבר גבר

גברים חסונים וחזקים עומדים בדרך כלל בראש הצבא ואם הם גם נראים טוב אז זכינו. מזהים את הרמטכ"ל שבתמונה?

צילום ,במחנה | 07-11-2005 11:02:00


אחרי כמה שבועות שהצגנו במדור חיילי שוקולד המככבים בערוצי הילדים החלטנו שהגיע הזמן להחזיר עטרה לישנה ולהביא לכאן איזה גבר גבר. אז אמנם זה לא הרמטכ"ל לשעבר שאול מופז שהוא הכי גבר גבר אך גם הנמען השבוע היה רמטכ"ל בעל ערך מוסף על מופז. הוא גם גבר נאה שהולך ומשתבח אם השנים ואין ספק ואפשר לראות את זה על פי התמונה, שהזמן משבח אותו.

אם לא זיהיתם עדיין מדובר ברב אלוף לשעבר אמנון ליפקין שחק. ורק מההסטוריה הצבאית שלו אפשר להתעלף.

לאחר סיום לימודיו בפנימייה הצבאית שליד בית הספר ה"ריאלי" בחיפה בשנת 1962 התגייס לחטיבת הצנחנים.
בשנת 1965, התמנה למפקד פלוגה בגדוד הצנחנים 202 שאך זה הוקם. כמ"פ השתתף בפעולות התגמול שקדמו למלחמת ששת הימים בג'נין, קלקיליה וסמוע. במלחמת ששת הימים שירת כממלא מקום סגן מפקד גדוד ולאחר המלחמה קיבל פיקוד על יחידת "דוכיפת" של חטיבת הצנחנים, איתה גם השתתף במבצע "כראמה", שלאחריו עוטר בעיטור העוז על גילוי מנהיגות ואומץ לב תחת אש.

לאחר סיום לימודיו בבית הספר לפיקוד ומטה מונה בשנת 1971 למג"ד הנח"ל המוצנח, בתקופה זו לקח הגדוד חלק בפעולות רבות בעיקר בגזרת לבנון. באפריל 1973 באחד המבצעים שנקרא "אביב נעורים" כנגד מפקדות מחבלים בעיר ביירות עוטר בשנית בעיטור העוז על מנהיגותו בפעולה.
במלחמת יום הכיפורים שימש כסגן מפקד חטיבת הצנחנים שלחמה בחווה הסינית ובגזרת איסמיעליה בקרבות הבלימה והצליחה בסיני.
לאחר מלחמת יום הכיפורים התמנה לתפקיד קצין האג"ם של פיקוד המרכז, נשלח לקורס פיקוד ומטה בחיל המארינס בארה"ב.

בשנת 1976 הועלה לדרגת אל"ם כראש תורת חיל הצנחנים וכמפקד חטיבת צנחנים מילואים. בשנת 1977 התמנה למפקד חטיבת הצנחנים הסדירה. בתקופה זו ביצעה החטיבה פעילות מבצעית רבה בכל הגזרות וסדרה של מבצעים מעבר לגבול בלבנון ולקחה חלק במבצע "ליטני" ובפעולות מעבר לקו הגבול. לאחר סיום תפקידו כמפקד חטיבת הצנחנים התמנה לתפקיד אוגדה משוריינת, במילואים, ובשנת 1982 למפקד אוגדת "הפלדה" הסדירה, איתה שהה בלבנון כמפקד אזור ביירות והשוף בתקופה שלאחר מלחמת שלום הגליל.

בשנת 1983 התמנה לתפקיד אלוף פיקוד המרכז במסגרתו היה אחראי ללחימה בטרור באיו"ש ולחסימת גבול הירדן.
ב- 1986 עד 1991 שירת כראש אגף המודיעין, באותן שנים התמודד המודיעין על חיזוק ההתרעה מפני מלחמה, לחימה בטרור ולקראת סוף התקופה ההתפתחות שהובילה למלחמת המפרץ והפעולות העיקריות כנגד מדינת ישראל.

בשנת 1991 התמנה לסגן הרמטכ"ל, ובתפקידו זה היה מפקד מבצע "שלמה", שבמסגרתו הועלו לארץ כ- 15 אלף יהודי אתיופיה.

ב- 1 בינואר 1995 מונה לרמטכ"ל. בתקופתו כרמטכ"ל הושם הדגש על המשך בניית הכוח למלחמה, היערכות מערכתית ושיפור הלחימה בבט"ש, מתן דגש לטיפוח הלוחם והחייל כאדם, הגברת המוטיבציה לשירות במילואים ובסדיר, שמירה על הפרדת הצבא מהפוליטיקה ועל חיזוק הקשרים בין צה"ל לחברה.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד