072-3300504

משפחה של טכניון

חברי הסטודנט המתחיל שלום!, בדר"כ כשסטודנט ותיק פוגש סטודנט חדש, הוא נוהג לפתוח בתיאור הומוריסטי על מסע ההישרדות הצפוי לו בארבע-חמש השנים הקרובות..

ניב כהן | 30-10-2005 18:01:00

הסטודנט הותיק, מונה בפניו את סיפורי גבורה על איך שורדים את הלילות הלבנים בתקופת הבחינות. על האומץ לעמוד מול רופא העיניים, המבשר בדרמטיות שמספר המשקפיים שלך שוב עלה, ועל הבהייה הממושכת במסך המחשב בציפייה שהנה אוטוטו בכל רגע ממש תגיע סופ-סוף הבשורה.

שמי ניב ומעבר לתפקידי הרשמי כסגן יושב ראש אגודת הסטודנטים אני גם סטודנט כבר שנה שישית בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים. אני רוצה לחלוק איתך מס' טיפים שרכשתי במהלך לימודיי:

1.בקמפוס הטכניון יש חנות כלי כתיבה וספרים, בנק, סניף דואר, קופ"ח, מרפאת שיניים, סופר, מספרה והכול.. הכול נמצא פה! אל תבזבז זמן בנסיעות למקומות אחרים לצורך סידורים!

2.ערוך לעצמך דף הכולל מספרי טלפון של מזכירות הפקולטה, מח' חשבונות סטודנטים, משרד המעונות שלכם, אגודת הסטודנטים וכל דבר שימושי. אל תתבייש להתקשר ולשאול- זה יחסוך לך זמן יקר. אתה יכול לשאול כל דבר: האם התבטל התרגול? מתי הבוחן, איפה ועוד.

3.אל תתבייש לשאול כל דבר גם בהרצאות ובתרגולים. הרם את היד ותוודא שאתה מבין.

4.הכר את קטלוג לימודי ההסמכה שלך, את המסלול וקורסי החובה. התאם את המערכת בהתאם ליכולתך. המערכת המומלצת היא רק המלצה! אם אתה מתקשה, פזר את לימודיך על סמסטר נוסף. זאת לא בושה .

5.ביחידה לקידום סטודנטים באולמן 400 (בניין שאני מבטיח לך שתכיר במהרה), יש יועצות שישמחו לעזור לך בכל בעיה שצצה – כל בעייה !!! – תיגש, תגיד ותקבל סיוע .

6.תרגולים זה חשוב ביותר – אל תוותר על הנוכחות בהם!

7.השיעורים בהתחלה לך אולי קלים - חומר מהתיכון או השכלה כללית. אל תזלזל בשום מקצוע! זה קופץ מהר מאוד לרמה חדשה וקשה.

8.אגודת הסטודנטים מפעילה עשרות חונכים בחוות המחשבים לסיוע למתקשים בשפת C . אל תהסס להיעזר בנו. חפש את המדריכים עם החולצות שעליהם כתוב " שפת C שפת אם".

9.הימנע משיחות בסגנון "למה אני צריך ללמוד את המקצוע הזה?", "למה אני צריך לדעת לתכנת?", או קיטורים של "כל התואר שלי זה מתמטיקה זה לא מה שרציתי ללמוד"- חבל לך על הזמן וזה רק ידכא אותך יותר.

10.הכר את האנשים סביבך, נצל את האפשרות ללמוד יחד, להשוות פתרונות ובכלל לסייע האחד לשני. קח מספרי טלפון של הסטודנטים הלומדים איתך, כך תקל על עצמך את הלימודים .

11.אל תדחה למחר מה שאפשר לעשות היום. אי אפשר לדעת מתי "ייפול" עליך הפרויקט הבא או כמה קשים יהיו שיעורי הבית הבאים בחדו"א. תכנן נכון את הזמן.

12.מועד ב' זה לא כשלון אישי או סוף העולם. זה סיכון מחושב. שמור לך את האופציה.

13.יש לך מילואים הסמסטר? דבר עם המרצה לפני. הסבר לו ותקבל מענה. המענה לא מספק? בוא אלינו שתף אותנו ואנו נדאג לסייע לך כמה שאפשר. כן ישנה ספרייה אור-קולית, האחת פתוחה בשעות היום בבניין אולמן, והשנייה פועלת בשעות הערב והלילה בלב מעונות ריפקין. זהו כלי שימושי ביותר נצל אותו.

14.כל יום רביעי בין 12:30 ל- 14:30 ישנה הפסקת לימודים יזומה-"צהרי יום ד'". אל תלמד בזמן הזה. צא ל"התאוורר", לשבת בשמש ולצבור כוחות מחודשים . בכלל אני ממליץ לך לשבץ במערכת שלך גם פעילויות ספורט, חברה ותרבות – אין לכך מושג כמה שעת שחייה בבריכה, יוגה במק"ק או כדורסל באולם הספורט – יכולה לרענן ולהמריץ. בכלל בזמן לחץ קח צעד אחד אחורה, הכנס הכול לפרופורציה ואפילו השתדל לתת מעצמך לאחרים ולהיות גם פעיל חברתית וקהילתית – האמן לי זה ייתן לך הרבה יותר ממה שתעניק.

אלו העצות שנראות לי חשובות. הן לא תורה מסיני, אך אני מאחל לך למצוא את דרכך שלך ולהצטיין בה.
אני מברך אותך, אותי ואת שאר הסטודנטים בשנת לימודים מוצלחת, פורייה ומהנה.

הכותב הינו: ניב כהן - סיו"ר אס"ט, אגודת הסטודנטים בטכניון.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד