072-3300504

הרפיה על ספסל הלימודים

יגאל אדר המרכז ללימודי רפואה משלימה במכללת הגליל המערבי, מרכז מגמת השיאצו ומרצה וותיק ליוגה וטווינה מעניק לכם הסטודנטים טיפים אלטרנטיביים , כיצד להרפות מתח ולחץ בעזרת טכניקות מהרפואה המשלימה לקראת שנת הלימודים החדשה

| 27-10-2005 09:30:00

כמו כל תחילת שנה מוצפים הסטודנטים החדשים והישנים בכתבות על טיפים מתחום הפסיכולוגיה כיצד להתמודד עם הפחדים והלחץ על ספסל הלימודים בעיקר בהתחלה. יגאל אדר, ראש המרכז ללימודי רפואה משלימה מכללת גליל מערבי מביא שורת עצות קצת אחרות השייכות לתחום הרפואה המשלימה.עכשיו נשאר לכם רק לקורא וליישם.

תחילת שנת לימודים מביאה איתה שאלות, הנוגעות לעתיד ולייעוד האישי שלנו. המילים נשימה ונשמה בעלות אותו שורש. על פי התפיסה ההוליסטית קיים קשר הדוק בין גוף, נפש ורוח, המבטא את תובנות הנשמה מגלגולי החיים עד כה. מתוך תובנות גורל אלו נבחרים הייעוד ומסלולי החיים והלימודים, שעלינו לבחור בגלגול הנוכחי.

מדיטציית נשימה הינה טכניקה המסייעת לחיבור בין גוף נפש ורוח. המדיטציה הופכת לכלי יעיל בתקופת הלימודים, המביאה איתה לחצים, חששות, מתח ובמקרים מסוימים גם לחרדות ופחדים. תרגול המדיטציה פשוט ומתאפשר גם בחלל הכיתות בין השיעורים. כל שעליכם לעשות הוא לשבת בתנוחה נוחה ובפישוק רגליים ברוחב האגן, כך ששתי כפות הרגליים מונחות על הרצפה במגע מלא. הניחו את כפות ידיכם על הירכיים כך שהכתפיים רפויות. שמרו על גו זקוף והחלו בנשימה סרעפתית (מאיזור הבטן), תוך התבוננות על שני פרמטרים: האם הנשימה ארוכה או קצרה, התבוננו בכך מספר דקות. אח"כ התבוננו האם הנשימה מחוספסת, מקוטעת או חלקה. גם להתבוננות זו הקדישו מספר דקות. בשלב זה התבוננו בתנועת האוויר במעברי האף (הנחיריים) ונסו לחוש את תנועת האוויר היוצא והנכנס. שימו לב שהאוויר הנכנס הינו קר, בעוד היוצא חם. בשלב האחרון במדיטציה התבוננו האם הנשימה נעשית במאמץ או תענוג. בתום התרגול התבוננו בתחושות הגופניות מקודקוד הראש ועד קצות בהונות הרגליים ואצבעות הידיים. הסמינריון הכי קשה ייראה לכם קצת אחרת.




במהלך הלימודים תעברו שעות וימים של ישיבה ממושכת היוצרת מתח בגב ובכל חלקי הגוף. בתום שיעור ארוך מומלץ להניח את כפות הידיים על הירכיים תוך ישיבה זקופה על הכסא ולהחליק את הידיים מטה במורד הירכיים הברכיים השוקיים ומי שמגיע גם עד כפות הרגליים. יש לשהות עם הראש למטה מספר שניות ואז לחזור לישיבה הזקופה.

לשחרור מפרקי החוליות הצוואריות והשרירים באזור הצוואר והכתפיים ממליץ אדר על סיבובים וניעות איטיות מצד אחד לשני של הראש, בזמן ישיבה כשהידיים מונחות על הירכיים.

למי שהמתח של ההתחלה החדשה מקשה על הריכוז, עמידה על רגל אחת בתנוחת העץ של היוגה תורמת לשיפור הריכוז. התנוחה מאלצת את ההכרה להתמקד בנקודה אחת כדי לא ליפול ובכך מחנכת את המוח להתרכז ומונעת מהמחשבות להתפזר.

לסטודנטים המודאגים מהצלחתם בלימודים ומגיעים לשנת הלימודים חושש ואולי אפילו פסימי, ממליץ אדר לשבת בתנוחת הלוטוס, המאפשרת נשימה נינוחה יותר. יש להתרכז בנשימות ולדמיין איך השנה הופכת לשנה הטובה בחייך. חשיבה חיובית הנעשית תוך מדיטציה בדגש על נשימה, מרגיעה את גלי המוח הגוף והמחשבות.
אז תתפסו פיסת דשא באחת ההפסקות ויישמו את ההמלצות.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד