072-3300504

בדרך לתואר, בדרך לאוכל

תחילתה של שנת לימודים, בדר"כ מבשרת גם את תחילתה של תזונה לא נכונה. תוך חצי שעה של הפסקה, יש לעבור מקצה של קמפוס לקצהו האחר, לדאוג לא ללכת לאיבוד, להגיע לשיעור בזמן ולהספיק לחטוף משהו בדרך.

| 23-10-2005 14:33:00

זה אולי נשמע על פניו בלתי אפשרי, על אף שבמהלך הזמן ניתן יהיה ללמוד שניתן גם אחרת; לא להגיע לכל השעורים, לאחר וכדומה, אבל זו כבר מציאות עתידית.. אז על אף המירוץ המטורף, יש לשמור על תזונה נכונה, או שמא פיגורה מ-ה-מ-מ-ת. כפי שאמר המרצה המהולל שלי לתואר ראשון, שנה ראשונה, מי שלא ימצא לו בן/בת זוג באוניברסיטה, חבל לו על הזמן, כי סיכוייו/סיכוייה למצוא בן/בת זוג, תואמים את הסיכוי שברק יכה באותו מקום פעמיים, אז לא חבל לבזבז כזו הזדמנות רק בשל המיונז?

אז מה בעצם כדאי לאכול? אופציה אחת היא .. סלט ירקות, רגע לפני ההתנפלות שרק כוסיות/דוגמניות ושאר חיות אחרות אוכלות סלט, ושזה אפילו לא סותם רעב, ניתן להוסיף אלמנטים שונים ומשונים למשל: טונה ללא השמן, ביצה קשה, או חזה עוף, בתוספת פרוסת לחם ו..זהו, קיבתכם אמורה להיסתם למספר שעות.

ואם אתם אוהבים לאכול את האוכל שלכם כסנדוויץ', גם כאן יש סדרי עדיפויות; אם בסנדוויץ טונה חפצה נפשכם יש לוודא שזו טונה ולא סלט טונה, בסלט טונה יש כמות גדולה של שומן בשל המיונז, ולכן כמות גדולה של קלוריות. או אם רצונכם לתקוע שיניכם בבשר, יש לבחור בפסטרמה על פני הנקניקים, שהיא נתח בשר גולמי, דל בשומן בדר"כ, ולא לשכוח גם מהלחמניה, עדיף לבחור בלחמניה מקמח מלא.

ארוחה של אטריות מוקפצות, הינה טובה כל עוד שיש איזון בין האטריות לירקות וכמות השמן היא סבירה. אך בארוחה זו טמונה סכנה אחרת, רצון עמוק לשינה טובה, בשל כמות הפחמימות הרבה שהיא מכילה, לכן תכננו טוב טוב, לפני או אחרי איזה שיעור לאכול..

והנה מספר מאכלי הוטו..מה לעשות שכמעט כל המאכלים הטעימים ביותר, הם גם השמנים ביותר והפחות בריאים. וכמה באמת אנו יכולים לעבוד על עצמנו עם משפט סתום כמו "זה טוב לנשמה" (הלו!! נפש בריאה בגוף בריא), או שהפעם ננסה לאכול באופן בריא ומסודר ולהתמיד בזה... על כן כדאי לדעת שבאופן די מפתיע, לא כדאי לאכול בורקס גדול בשל כמות המרגרינה, ובשל העובדה שעומס הפחמימות גורם לנו לתחושת רעב!

ואיזה עוד מאכלים אנו אוכלים לרוב ומדחיקים? סנדוויץ' הגבנ"צ הידוע לשמצה. הגבינה השמנה, בנוסף לכמות המרגרינה שמוסיפים, הופכת את הסנדוויץ' הטעים לפצצת קלוריות מטורפת.

וכמובן הפיתה עם החומוס, שניצל, צ'יפס, סלט – בואו בשביל הכיף נפרק את המאכל הלאומי לגורמים. הפיתה כאמור שווה לערך קלורי של 3 פרוסות לחם, החומוס=שומן=עתיר קלוריות, הצ'יפס והשניצל מטוגנים בשמן עמוק (ובכלל עוד לא דיברנו על תדירות החלפת השמן). התוצאה אוכל משביע אך לא בריא, מש"ל - לא טוב.

אז אין מה לעשות עלינו ללמוד לא להיכנע לפיתויים, אבל כן כמובן מדי פעם לפרגן ולא להתנזר..ולצפות בקוצר רוח לתקופת המבחנים כי היא היא התקופה האימתנית..



באדיבות ענבל קרקו, דיאטנית ראשית של "שומרי משקל".







אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד