072-3300504

משפחות חד הוריות לאקדמיה

משרד האוצר יאפשר בשנה הקרובה למאות הורים חד הוריים ללמוד לימודים אקדמיים בעזרת מלגת קיום. התקווה כי המיזם החשוב הזה יחזיר הורים חד הוריים למעגל העבודה

| 20-09-2005 10:17:00

משרד האוצר הסכים בצעד יוצא דופן ,לאפשר להורים ממשפחות חד הוריות המקבלים הבטחת הכנסה במשך שנתיים ויותר לרכוש השכלה אקדמית. הפרוייקט יימשך שנה ובתום המועד יחליט משרד האוצר האם להמשיך ביוזמה המבורכת.

החוק כיום אינו מאפשר למקבלי הבטחת הכנסה ללמוד לימודים אקדמיים ובכך מנע מהם לשבור את מעגל המצוקה בו הם נמצאים על מנת להתקדם. תוכנית זו תעלה למדינה 5 מיליון שקלים בשנה והמלגה שתכונה "מלגת קיום" תשולם בדצמבר, במאי ובספטמבר . הורה לילד אחד יקבל 8,960 שקל והורה לשני ילדים ויותר יקבל 10,428 שקל השווים להבטחת הכנסה. בשונה ממקבלי הבטחת הכנסה, מקבלי המלגה יהיו פטורים מהתייצבות בשירות התעסוקה.

גלית, אם חד הורית לילד בן 11, התחילה ללמוד לפני שבע שנים באוניברסיטת תל אביב בחוד למדעי הרוח אך פרשה אחרי שנה וחצי משום שלא הייתה יכולה לעמוד בתשלומי שכר הלימוד. "בהתחלה הצלחתי לממן איכשהו את הלימודים בעזרת הלוואות.אחרי שנה התחילו להגיע השוברים של שכר הלימוד ומכיוון שלא עבדתי בגלל הלימודים ובגלל שהייתי מטופלת בילד קטן, דחיתי את התשלום שבינתיים צבר ריבית וחובות".

"שלחתי בקשות למלגות, מספרת גלית וקיבלתי תשובה חיובית על מספר מאד קטן של מלגות בסכומים מאד זעומים שלא הצליחו לכסות לי רבע מהמינוס. האוניברסיטה לא באה לקראתי ואיימה עלי שאם אני לא אשלם את שכר הלימוד במלואו הם יפסיקו לי את התואר. הדבר היחיד שהם היו מוכנים לעשות זה לבטל את ההצמדה של הריבית. מכיוון שזה גם לא עזר לי החלטתי להקפיא את הלימודים, למצוא עבודה במשרה מלאה , להתבסס קצת ואז לחזור ללמוד. בינתיים השנים עברו ,לספסל הלימודים לא חזרתי בגלל פחד ששוב לא אוכל לממנו".

"אני מרגישה החמצה גדולה, מסכמת גלית, משום שיש בידי את היכולות לסיים תואר ראשון ואפילו בהצטיינות אך אין בידי את היכולות הכספיות לממן את זה וחבל. אני מקווה שהיוזמה החדשה של משרד האוצר תעזור לי ולהורים חד הוריים רבים להגשים חלום ולהתקדם קצת בחיים."

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד