072-3300504

האדם הראשון במאה ה-21

ושוב שלום לכולם. התכנסנו כאן היום על מנת ללבן סוגיה היסטורית ראשונה במעלה מבחינת חשיבותה למין האנושי בכלל, ולנו בפרט. מאחר ומדובר בתהליך שעשוי להיות בומבסטי למי מאיתנו, נתחיל מאפס ולאט לאט נבנה את הרעיון.

אליוסף בוכניק | 14-09-2005 17:39:00

על מנת לעשות זאת נתחלק לשתי קבוצות רנדומאליות לחלוטין.. בנות-קבוצה א', בנים-קבוצה ב'. בינינו- זה האינסטינקט הראשוני של כולנו, לכסח למין השני ת'צורה. Shall we ?

נתחיל בשאלת טריוויה מגן שולה. השאלה מיועדת לקבוצה א': בנות- כמה פעמים שמעתן את החבר, אבא, אח, דוד,שכן, אומר משפט בסגנון: "לא צריך לשאול אף אחד איך מגיעים, אני אמצא לבד", למרות שכבר שעה אתם מסתובבים, וברור שהעצבים של כולם מרוטים- וחובה לשאול מישהו! הא, כמה?

במקביל, שאלה לקבוצה ב': בנים- כמה פעמים שמעתם את החברה, אמא, אחות, דודה, שכנה אומרת משפט בסגנון של:"אני לא יודעת- תחליט אתה" או- "אנחנו צריכים לדבר על היחסים שלנו, לאן זה הולך,ואיך ממשיכים הלאה"? למרות שהמצב תקין כרגע, מזמן לא רבתם והכול התנהל (עד עכשיו) על מי מנוחות!

בזמן שהקבוצות יושבות ומסכמות את תשובותיהן, אני אנסה, למען הצופים בבית, למקד את השאלה: איך קרה, שהבנים יצאו כאלה דעתניים ובעלי אגו מפותח, והנשים לעומתם כל הזמן (גם כשהכול תקין) מנסות לחשוב על מה ואיך אפשר לשפר בעתיד, ועם כל זה לא מסוגלות לקבל החלטות מיידיות??

רבות דובר ונכתב על ההבדלים הפיזיולוגיים- מנטאליים בין שני המינים,ואין צורך להכביר במילים. אך אני רוצה לעסוק בנושא מנקודת מבט מרעננת יותר (ועם זאת עתיקת-יומין).

שמעתי ממישהו הסבר מעניין- שכשאלוהים ברא את האדם ואשתו, הוא יצר אותם מחוברים, כלומר- לא היה לאדם גב ועורף, אלא היו שני חלקים קדמיים. הפנים של האישה היו מאחורי הפנים של הגבר וכך שאר חלקי הגוף, כך- שהאדם היה יצור מושלם. גם מבחינת החוכמה לא היו בו פגמים, מאחר וכל רכיבי החוכמה היו ברואים באותו יצור מושלם.

אז, ביקש האדם מאלוהים שיעשה לו "עזר כנגדו"-למה אם הוא כזה מושלם? כי הוא תכל'ס לבדו, ואין לו עם מי להיות. או בשפת העם: מ-ש-ע-מ-ם לו! לכל החיות יש זכר ונקבה, ורק הוא תקוע עם..עצמו!

אלוהים הסכית ושמע, ולאחר "התלבטות" קבע:"לא טוב היות האדם לבדו- אעשה לו עזר כנגדו". בקיצור- אלוהים פיצל את אדם וחוה (כך היא נקראה לאחר "ההתנתקות"), וכך גם את החוכמה השלמה שהייתה לשניהם כאחד. וזוהי צורת חלוקת החוכמה לשניהם: האדם קיבל את הדעת, והאישה את הבינה. כלומר- האדם הוא דעתן, הוא יודע מה הוא רוצה כאן ועכשיו, ומקבל את ההחלטות בצורה מיידית על פי הנתונים שהוא מקבל ברגע נתון. האישה לעומתו היא נבונה (מלשון בינה), יש בה את היכולת לראות צעד אחד קדימה, היא אמנם מתקשה לבצע החלטות של "כאן ועכשיו", אך מסוגלת להבין גם בשביל הגבר את ההשלכות של מהלך או החלטה כלפיי העתיד, ולכן חשובה לה הדרך אל העתיד גם כשלכאורה הכול נראה תקין.

כולנו מכירים את המשפט:"גברים נותנים אהבה כדי להשיג סקס- ונשים נותנות סקס כדי להשיג אהבה". אם נסתכל בצורה פחות שטחית, על פי מה שראינו במהלך האחרון שלנו. ניתן להבין זאת כך: הגבר-מכורח דעתנותו, יודע שכרגע הוא רוצה לספק את צרכיו, ואילו האישה מכורח תבונתה, יודעת שצריך בראייה לעתיד לבסס את הקשר הפיזי על משהו שיהווה בסיס ויגרום לגבר להישאר (ולרצות עוד סקס) לאורך זמן.

אז איך מאזנים את הבלגן? חוזרים (כמעט) 5766 שנים אחורה לסיפור של אדם. ושם- אלוהים מתערב אחרי הפיצול ואומר:"והיו לבשר אחד"! כלומר, נכון חבר'ה, קיבלתם מה שרציתם, אבל מכורח הפיצול, אתם לא שלמים. אתם צריכים לשאוף לחזור להיות בשר אחד, להשלים אחד את השני ובכך להחזיר את החוכמה לצורתה המושלמת...

אין מנצחים או מפסידים במשחק הזה. אם הוא עקשן לפעמים, והיא נודניקית לא מעט- קבלו את זה באהבה, ובהבנה שבשביל זה אתם שם- כדי להשלים אחד את השני. אין לי ספק שאם נבוא כולנו בגישה הזו-העולם ייראה יפה יותר עבור כולנו. ואתם מה אומרים?

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד