072-3300504

נשים גדולות

64% ממקבלי תואר הדוקטור מאוני' בר-אילן לשנת הלימודים הנוכחית הם נשים ● השנה הגיע מספר הבוגרים לשיא של 213 והיווה גידול של כ-15% במספר מקבלי התואר, לעומת השנה שעברה ● הפקולטה למדעי החברה היא המבוקשת ביותר ללימודי התואר השלישי

| 22-06-2005 13:41:00

בטקס חלוקת תארי הדוקטור לשנת הלימודים הנוכחית, שיערך ביום ב' הקרוב, יקראו לבמה באוניברסיטת בר-אילן 136 (64%) נשים ו-77גברים בלבד. תופעת הרוב הנשי בקרב מקבלי תואר הדוקטור מוכרת באוניברסיטת בר-אילן כבר למעלה מ-5 שנים. פרופ' מרים פאוסט, יועצת רקטור אוני' בר-אילן לקידום האישה, אמרה לקראת חלוקת התארים כי "הנתונים אינם מפתיעים. מגמת הרוב הנשי בקרב הדוקטורנטים והסגל האקדמי הזוטר מוכרת לנו כבר מספר שנים. אנו עושים כל מאמץ לאפשר לכל אדם המעוניין ללמוד באוני' בר-אילן, גבר או אישה, להתרכז בלימודיו ולהתעמק במחקרו, ואני מקווה כי בעתיד מקומן המכובד של הנשים בתחילת הסולם האקדמי, יישמר גם בראשו."

מספר מקבלי תואר הדוקטור הרב (213) הוא מן הגבוהים ביותר בהשוואה לאוניברסיטאות האחרות, בהתחשב בעובדה כי בבר-אילן עדיין לא נערכות עבודות דוקטורט בהנדסה, רפואה וחקלאות.
19 מבין הדוקטורים הטריים, סיימו בציון מעולה. חלקם עשו זאת הודות למלגת הנשיא לדוקטורנטים מצטיינים, מפעל שהוקם לפני חמש שנים על ידי פרופ' משה קוה, נשיא האוניברסיטה. במסגרת מפעל זה, מוענקות מדי שנה כ-150 מלגות לדוקטורנטים מצטיינים, במטרה להגדיל את מספר הדוקטורנטים באוניברסיטה ולהעשיר את הישגיה המדעיים. 739 הסטודנטים שקבלו את המלגה עד היום, זכו לסכום של 40 אלף ₪ בשנה, כל אחד, ופטור מלא משכר לימוד.


הפקולטה שייצרה השנה את מספר מקבלי תואר הדוקטור הרב ביותר הייתה הפקולטה למדעי החברה (76 בוגרים), והיא גם הפקולטה המבוקשת ביותר ללמודי תואר שלישי במסגרתה.
אחריה, בסדר יורד, הפקולטה למדעי היהדות (48 דוקטורים), הפקולטה למדעים מדויקים (32), הפקולטה למדעי החיים (24), מדעי הרוח (20), משפטים (7), ולימודים בין-תחומיים (6).

במחלקות השונות של אוני' בר-אילן לומדים כיום 1582 דוקטורנטים. חבר הנאמנים של האוניברסיטה אישר בישיבתו האחרונה, במהלך אירועי היובל להקמתה, את תוכנית החומש שהציג בפניה נשיא האוניברסיטה, פרופ' קוה. במסגרתה, תקצה בר-אילן כ-20 מיליון דולר להגדלת מספר הדוקטורנטים באוניברסיטה ל-1750 בחמש השנים הקרובות.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד