072-3300504

10 עובדות שכדאי לדעת על לימודי עיצוב ואדריכלות בארץ

סטודיו 6B-המכינה לעיצוב ואדריכלות פורשת לפניכם עובדות חשובות שכל מי ששואף להתקבל ללימודים גבוהים במסלולי עיצוב ואדריכלות בארץ כדאי שיהיה ער להן.להלן מקבץ........

| 21-06-2005 16:58:00

1.משקל הפסיכומטרי והבגרות- כמעט ואינו מוכנס לשקלול ציון הסכם של המועמד במקצועות העיצוב . מה שכן מוכנס אלה תוצאות הערכת תיק העבודות , בחינות הכניסה בעיצוב וראיון הקבלה.

2.הביקוש ללימודי עיצוב בארץ עלה בצורה משמעותית ב- 10 השנים האחרונות. מבחינה מספרית בכל מקצוע שתבחרו בכל מוסד המעניק תואר ראשון בעיצוב על כל 10 אנשים שניגשים מתקבל 1.

3.כדי להתקבל ללימודי עיצוב אין הכרח ברקע אומנותי כלשהו , הרעיונות שלכם חשובים יותר מהיכולת שלכם לצייר , לרשום או לפסל.

4.בארץ יש מספר גדול של מוסדות המלמדים את תחומי העיצוב . יש לשים לב לסוג התואר ומשמעותו בשוק העבודה בכל מוסד שאתם מבררים לגביו . התואר הנחשב בתחום העיצוב הוא B.design , ובאדריכלות B.arch , עם זאת גם תואר בהוראה B.E.D יכול להעניק יתרון בתחום.

5.כדי לבחור מוסד מתאים , אל תסתפקו בידע כללי או בהמלצת חבר . בקרו במקום, שוחחו עם התלמידים והתרשמו מהאווירה , כמו כן , מומלץ להתייעץ עם מעצב או אדריכל בכיר המכיר את שוק העבודה.

6.לימודי עיצוב ואדריכלות במוסדות המובחרים בארץ נחלקים למקצועות סטודיו ( יצירה, בנייה של פרויקטים) ומקצועות עיוניים- הרצאות מול כיתה .
אופי הלימודים הינו תובעני למדיי ומקשה על סטודנט שמעוניין להצטיין בלימודיו לעבוד במקביל. למי שמעוניין לעבוד , מומלץ לבחור בעבודה המאפשרת גמישות מקסימלית בשעות העבודה, במיוחד לקראת הגשת סוף סמסטר , בסוף ינואר ותחילת יוני.

7.למרות שרוב האנשים חושבים שאיכות תיק עבודות היא מה שיקבע אם המועמד ילמד בשנה הבאה או לא – בפועל קיימים גורמים מסננים נוספים פחות מוכרים, כמו בחינה פסיכוטכנית בחלק מהמוסדות, מבחנים מעשיים בעיצוב, ראיונות אישיים , ואף מטלות ותרגילי בית הנמסרים למועמדים מספר שבועות לפני הבחינות.

8.תהליך הקבלה ללימודי עיצוב ואדריכלות הינו ארוך ומורכב ממספר רב של שלבי קבלה, עליכם להיערך מספיק זמן מראש, לדוגמא מועמד שרוצה ללמוד באוקטובר 2006 צריך להתחיל את ההכנה כשנה מראש.

9.הרישום למוסדות הלימודים בעיצוב ואדריכלות בארץ מתקיים בין ינואר למרץ. תהליכי הסינון השונים כגון בחינות , הגשת תיק עבודות וראיונות מתקיימים בדרך כלל בין מרץ ליוני.

10.קיימות בארץ מספר מכינות מקצועיות ללימודי עיצוב העוזרות לך להתנסות ולהבין למה אתם מתאימים יותר, לגבש תיק עבודות ולהתכונן בצורה מקצועית למבחני הקבלה וראיונות הקבלה בעיצוב ואדריכלות.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד