072-3300504

טלוויזיה- מאניה/ TV-Frik

מכורי טלוויזיה, כמוני, נאלצו מאז ומתמיד לחיות את חייהם בשונה מכלל האוכלוסייה. עבורנו, זמן שידור תוכנית אהובה הוא זמן קדוש ואין לדבר איתנו. אלו הם ערבים של התבודדות בהם חל איסור מוחלט על יציאה מהבית ומפגש עם חברים.

קרן הנטמן | 09-06-2005 13:26:00

המורשים להיכנס הם אנשים הניחנים ברגישות גבוהה במיוחד. הם אינם שואלים שאלות ויודעים להעיר הערות רק במקומות הנכונים, מבלי להפריע בצפייה. האויב הגדול ביותר שלנו הם ה"אורחים המתפרצים". אנשים אלו חסרים כל מודעות טלוויזיונית וצופים, בדרך כלל, רק באקטואליה וספורט. הם שואלים יותר מידי שאלות וגם דורשים הסברים.

המהפך
אך החיים, כפי שהכרנו אותם לא יחזרו עוד לקדמותם. בשנתיים האחרונות ה-DVD ואתרי ההורדות באינטרנט יצרו עידן חדש. עכשיו ניתן לצפות בפרקי עונה שלמה של כל סדרה ללא תלות בלוח השידורים של הטלוויזיה. תחילה המפתח לאינסוף היה בידיהן של ספריות הDVD, אך כיום כל אדם בעל צורב ומחשב סבלני, יכול לגלוש באינטרנט ולהוריד סדרות ששודרו רק לפני שעתיים על מסך הטלוויזיה בארה"ב.

עולם חדש ומופלא נפתח בפנינו, המכורים. לא רק שניתן לראות פרקים שעוד לא שודרו בארץ, גם ניתן לצפות בהם ברצף. גמרנו עם השיטה הישנה של צפייה בפרק אחד בשבוע, לאורך חצי שנה ויותר (זמן זה כולל חגים ומיתות מפתיעות של אנשים מפורסמים). עכשיו אנחנו יכולים לעמעם את האורות, להתרווח על הספה ולצפות בעונה שלמה של הסדרה האהובה עלינו מתי שרק נרצה. כמו סרט ארוך במיוחד.

הדמויות שפעם היו מתארחות אצלנו בסלון רק פעם בשבוע פתאום הופכות לשותפות לדירה. הן עוברות לגור איתנו. נשמע מבהיל עד מבעית, אבל, קליר פישר הג'ינג'ית המוזרה, גיל גריסום החוקר המסתורי וסט' כהן היהודי השווה ביותר בשוק, יכולים להיות אחלה שותפים לדירה. במיוחד כי הם לא מלכלכים...
הצפייה החדשה מאופיינת בשתי גישות שונות, שתיהן מהנות באותה מידה:

השיטה האינטנסיבית: עונה שלמה בסוף שבוע אחד!
שיטה זו מתאימה לאלו היכולים לפנות את סוף השבוע שלהם מכל מחויבות חברתית ולהתמסר למסך הטלוויזיה. יש לשבת בנוחיות, מצוידים בבמבה, עוגיות ומבט מרוכז ולהתמסר לצפייה, כמובן עם הפסקות פיפי. כשהסדרה טובה מובטחת חוויה מרגשת ומעשירה, דומה לנסיעה ארוכה ברכבת הרים עם הפסקות התרעננות.

השיטה הרגועה: פרק ביום!
זו שיטה המותאמת לעסוקים ועייפים מבינינו. בשיטה זו ניתן לפרוס את הצפייה בפרקים לאורך תקופה שלמה (מומלץ לא לעבור את החודש וחצי). שיטה זו מומלצת כי היא מותחת את חווית הצפייה וכל לחיצה על מקש ה-PLAY מלווה בהתרגשות והגברת פעימות הלב. גם פה אין לשכוח לארגן את אוסף המתוקים/מלוחים לפני כל פרק.

הסכנות...
בכל דבר טוב יש תמיד גם משהו לא כל כך טוב וכאן יש להיזהר מאובססיביות. ציטוטים עלומים שאף אחד לא מבין, פרצי צחוק לא ברורים ואמרות כמו- "פעולות חסימת הכבישים של המתנחלים מזכירה לי את הפרק בו ג'ק באוור יצר פקק כדי להתגבר על הטרוריסט שחטף את אמא שלו.", הם רק חלק מסימני האזהרה. מצב זה נגרם כיוון שהדמויות האלו לא רק עוברות לגור אתנו, אלא גם אנחנו עוברים לגור איתם. פתאום דירת השני חדרים (וחצי) הופכת להיות שכונת עשירים בפרברי ארצות הברית או משרד עורכי דין חריפים. העולמות שלנו מתערבבים. במקרים כאלו יש להימנע מנהיגה וגיהוץ. מאוד לא מומלץ לבעלי נטיות סכיזופרניות.

הסוף הטוב
אבל לכל המאוזנים מבינינו, אין סיבה לפחוד. להפך. החיים יכולים להיות הרבה יותר מעניינים. עם מעט מאמץ והשקעה כלכלית מועטה, החיים יכולים להיות הרבה יותר מעניינים...

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד