072-3300504

ביולוגיה וכימיה במכינה של האוניברסיטה העברית

בשנת הלימודים הקרובה ייפתחו שני מסלולים חדשים במכינה הקדם אקדמית של האוניברסיטה העברית בירושלים

| 01-06-2005 14:47:00



העניין הגובר שקיים כיום בקרב סטודנטים פוטנציאליים ללימוד מקצועות הקשורים בתחום
הביו-טכנולוגיה היה אחד הגורמים לפתיחת המסלול המשולב בכימיה ובביולוגיה, המהווה הכנה מצוינת ללימודי המדעים השונים. כיום המהפכה המרכזית במדעים היא בתחום הביולוגיה והביקוש לאנשי מדעי הטבע בעלי ידע נרחב יעלה בשנים הקרובות. מסלול לימודים זה מיועד לתלמידים המבקשים ללמוד בפקולטה למתמטיקה ולמדעי הטבע ובעיקר בתכנית המשולבת בכימיה ובביולוגיה וכן בפקולטות הניסוייות הנוספות (מדעי החקלאות, רפואה ורפואת שיניים).

מסלול מדעי ההתנהגות נפתח כתוצאה מביקוש גובר ללימודים בתחומים השונים של מדעי החברה. הלומדים במסלול זה יוכלו להתקבל לכל הפקולטות ובתי הספר במדעים העיוניים (משפטים, מ?נהל עסקים, עבודה סוציאלית, מדעי החברה והרוח).

לדברי ראש המכינה הקדם אקדמית פרופ' רות שפרלינג, "המכינה היא הכלי האפקטיבי ביותר להגדלת הנגישות להשכלה הגבוהה - 90% ממסיימי המכינה מצליחים להתקבל למוסדות להשכלה גבוהה. כ-70% מהסטודנטים מתקבלים לאוניברסיטה העברית וכ-20% מתקבלים למוסדות אחרים להשכלה גבוהה. יש לציין כי מבין הסטודנטים המתקבלים לאוניברסיטה העברית, יותר מ- 20% מצליחים להתקבל לחוגים המבוקשים.

ליאת מייברג, מנהלת המכינה הקדם אקדמית מציינת כי "המכינה מיועדת לתלמידים המעוניינים לשפר את סיכוייהם להתקבל לאוניברסיטה, גם לתחומים סלקטיביים, ולתלמידים שצריכים להשלים או מעוניינים לשפר עד שלוש בחינות בתעודת הבגרות שלהם".

פרופ' שפרלינג מציינת כי "המכינה מהווה הזדמנות מצוינת לתלמידים בעלי כישרון ומוטיבציה להגיע ללימודים אקדמיים. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה יותר מ-50% מהתלמידים בכל שנתון אינם זכאים לתעודת בגרות (לא השלימו את כל חובותיהם הלימודיים) ומתוכם
כ-25% מסיימים תיכון בלא בגרות כלל.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד