072-3300504

מאבקים על התקציב באונ' ת"א

בשעות הערב, יום ד', כאשר וועדת הסנאט, התכנסה בישיבה ממושכת, לתת את החלטתה, הסטודנטים הפגינו על מנת לשנות את המשך יישום ה"גזירה"

מערכת יורם, צילום מח' תרבות אוניברסיטה | 16-03-2005 14:59:00

"תעודת פטירה לאוניברסיטה"- זוהי סיסמת מאבקם של הסטודנטים לאחר שוועדת הסנאט אישרה אתמול את הרפורמה ובכך אישרה את סגירתם ומיזוגם של עשרה חוגים באוניברסיטה.
יפתח עצמון, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה, אמר בתגובה להחלטת הסנאט כי "החלטת הסנאט מוכיחה שהנהלת האוניברסיטה אכן לא מעוניינת להיאבק בממשלה, ובכך חותמת ההנהלה על תעודת הפטירה של האוניברסיטה ושל ההשכלה הגבוהה בכלל".

פרופ' איתמר רבינוביץ', נשיא אוניברסיטת תל אביב, אמר כי בתחילת השבוע הבא תפתח ההנהלה במו"מ עם אגודת הסטודנטים. הנושאים שיועלו יהיו מצוקות דיור, צפיפות בכיתות ומחסור בספרי לימוד. פרופ' רבינוביץ' דחה את טענת הסטודנטים כי עליו לסגור את האוניברסיטה ולהצטרף למאבקם.

מעצרים בקמפוס
בשעה 4 לפנות בוקר כ 100 סטודנטים יצאו להפגין, כנגד הרפורמה העתידית של קיצוצים בתקציב. על פי דברי הסטודנטים כוחות של משטרה ושל יס"מ הגיעו לאחר שעתיים, נכנסו לרחבי הקמפוס ונקטו באלימות לא סבירה.

עו"ד גבי לסקי, המייצגת את הסטודנטים יחד עם עו"ד יורם עוזרי, אמרה כי הסטודנטים נעצרו בשל התקהלות בלתי חוקית ובשל הפרעה לשוטר במילוי תפקידו. אך למעשה, הסטודנטים הפגינו בתחומי הקמפוס, ועל כן, אין למשטרה סמכות להיכנס לאוניברסיטה. עצם הכניסה מהווה פגיעה בחופש ביטוי ההפגנה, בחופש האקדמי. תפקידה של המשטרה היא לשמור על זכויות האזרחים וחופש הביטוי וחופש אקדמי, הם חצו את הקו והשתמשו בכוח.

אורלי פרומר, דוברת האוניברסיטה מסרה, כי האוניברסיטה תומכת במאבק הסטודנטים נגד הקיצוץ וכי האוניברסיטה עזרה בשחרור השלושה. לסטודנטים, למרצים ולהנהלה אותה מטרה, ללא מחקר וידע אין עתיד למדינת ישראל.

יו"ר התאחדות הסטודנטים, אסף שגב "אנו מגנים בחריפות כל ניסיון להשתיק את ציבור הסטודנטים בעזרת אלימות שמפעילה האוניברסיטה".

תגובת המשטרה להתנהלותה בארוע היום, שוטרי מרחב ירקון התחילו לטפל בפקקי התנועה מחוץ לשערי הכניסה לאוניברסיטת ת"א. רק לאחר שהמפגינים חסמו את שערי המוסד ושגרמו לשיבושי התנועה. התערבות המשטרה במקום היתה על פי בקשת הנהלת האוניברסיטה. השוטרים פעלו מחוץ לשערים ולא נכנסו לתחומי המוסד בשום שלב של הטיפול בארוע. במהלך הטיפול בארוע נעצרו תוך הפעלת כוח סביר 3 מפגינים שסרבו להישמע להוראת השוטרים. בסיום חקירתם שוחררו השלושה.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד