072-3300504

על נשים ועישונים

לפני כמה ימים נחגג יום האישה הבין-לאומי. כל נשות העולם התגאו במשך 24 שעות שלמות. וואו. כשהעלו את זה באחד השיעורים, לא יכולתי שלא לזרוק באוויר את התגובה הצינית הבאה: "יום אחד בשנה יש לנשים והן מתלהבות. לנו יש 364 כאלו, אז ראיתם אותנו כל יום קופצים מאושר?".

איש הפח | 15-03-2005 10:11:00

אוטומטית נתפסתי כשוביניסט, מבלי שהתכוונתי לכך כלל. בכלל, אשמת ה"שוביניזם" רודפת אותי בכל מקום. אחת התגובות שקיבלתי על הספר שלי, מצד בנות שקראו אותו, הייתה ה"יחס שלי לבחורות" שם. מכיוון שכתבתי את כל מה שעבר עלי בפתיחות מקסימאלית, ייתכן והן אכן צודקות. כשכתבתי על ה"בלונדיניזם" קיבלתי מקלחת צוננת כמעט מכל הבחורות, או לפחות מאלו ש"שוות" מבינהן ( ושוב, השוביניזם המרשע נותן בי אותותיו!).ואז, כשאני כבר הופך ל"אויב הנשים מס' 1", אני מקבל תגובה על הכתבה הקודמת שלי.

בכלל, כל הקטע הזה של התגובות הופך את הכתיבה באינטרט להרבה יותר כיפית מכתיבה עיתונאית (כמובן שאני יכול להוסיף שזה תוצר של "דטרמיניזם טכנולוגי" ששם את ה"משוב" במרכזו של תהליך התקשורת. אבל למה להתפלצן?, גם שוביניסט וגם פלצן?...). זה נחמד לקבל תגובה בסגנון "אתה מלך", אבל הכי כיף זה לקבל את הקטילות. קטילות כמו "משעמם" ו"יא הומו", זה אחלה, אבל קטילות מנומקות הן כל כך יותר חשובות, ובעיקר מלמדות.
שבוע שעבר קיבלתי קטילה שכזאת, מאחד שממש משתדל לקטול אותי כמה שיותר יפה, וכמה שיותר ב"אלגנט", עלה והצלח! באותה הקטילה אחד הסעיפים האשים אותי, לא להאמין – בשוביניזם. מסתבר שהיוונים, שבהם השתמשתי כדוגמא לתרבות מתרוממים, בעצם היללו את הזכרים רק משום שתפסו את האישה כיצור נחות.הייתכן שהשוביניזם הזה הוא כל כך מושרש, כל כך עמוק וכבר כמעט תת-מודע?
ישבתי ועשיתי חושבים ( לפני "חושבים" עשיתי שני באנגים...) ואז קפצה לי המנורה מעל הראש. הרי בעבר הואשמתי ב"הומופוביה" והוכחתי שזה בעצם "קונספירציה" של ההומואים, ייתכן שהשוביניזם גם הוא כזה? אני חושב שכן, אבל אני חייב הסבר, אחרת זאת הצהרה באמת שוביניסטית.
אני טוען שאני לא שוביניסט, ההפך הוא הנכון. כשהערתי בציניות את הערה בשיעור התכוונתי להרגיז את הנשים שם, בשביל לגרום להם להתאחד בעניין. לרגע הייתי להם אויב משותף, בשנייה אחת הן גילו שביחד הן יותר חזקות מגבר אחד. הצלחתי לגרום להם לחשוב ויותר חשוב – גרמתי להן לפעול. גם עצם התגובה לכתבות הן פעולות לגיטימיות, מי כמונו יודעים שמהפכות לא עושים על דף נייר, אבל אולי על דף אלקטרוני זה אפשרי?

בכל זאת אנצל את היום הזה, סתם יום, לא "האישה" ולא ה"נעליים", בכדי להצדיע למשהו אחד לפחות שנשים עושות טוב יותר מגברים. למען האמת, ולא מתוך שוביניזם, את רוב הדברים גברים עושים יותר טוב מנשים – וזה מסטטיסטיקה נטו. ההיתרונות הפיזיים שלנו נותנים לנו עדיפות "כוחנית" גדולה. מכיוון שבתחילת קיומו של המין האנושי "החזק היה שורד", קיבל המין הגברי "פור" רציני על הנשים. יותר מאוחר הדבר התבטא בשלילת זכויות בסיסיות ובקיצור – האפליה השתרשה.

כיום, הצורך בפיזיות הולך ופוחת, היום החכם שורד (פסימים יגידו "העשיר שורד"), ומבחינה שכלית – לא צריך להיות הבדל, ואם יש ( אין לי מושג בביולוגיה) אז הרי הוא בטוח קטן לאין שיעור מהפער הפיזי. ייתכן אם כך שיש תחומי עניין מסוימים כיום, שבהם נשים עולות על גברים – בעיקר דברים שאי אפשר למדוד סטטיסטית. אני הגדלתי לעשות, מצאתי תחום שבו נשים עולות על גברים בו – דווקא בתחום הסטטיסטי!
מכיוון שכמו המון אנשים התחלתי לעשן בעקבות בריחה משברון לב, נוצר מצב שהסטלנים הראשונים שבהם נתקלתי היו ממין נקבה. זה ברור גם למה. אני בעיקר זוכר איך הייתי נחנק מראש של רבע מבחנה והן היו מורידות "גלידות" רציניות. במשך הזמן גם נתקלתי גם בגברים ה"כבדים", אבל בגדול הבנות היו לוקחות בהליכה.
נכון שאני מכיר יותר גברים מעשנים מאשר נשים, אבל מצד שני רב הנשים שאני מכיר שמעשנות הן חזירות קססה רציניות. בוא נגיד שסטטיסטית אם כבר בחורה מעשנת – אז היא עושה את זה מכל הלב וכאן הן חזקות מאיתנו.

מדברים על כוח פיזי, אחר כך על כוחה של החוכמה, אף אחד לא מייחס כוח מספיק לרגש. בנות הן רגשניות יותר – מה שנתפס בעבר כחולשה, בעיני הוא היום כוח שאין לזלזל בו. הכל היום פונה לרגש, הרבה פחות לאינטליגנציה ובטח שלא לכוח הפיזי. יש יגידו חבל, אתן לדעתי יכולות לראות בכך ניצחון.
וזה הסטלן ה"שוביניסט" וה"הומופוב" (ועפ"י התגובות שיבואו –"ההומו") אומר – הכוח הוא ברגש.
הסטלניות הן הסנונית הראשונה, הן מוכיחות שבעישונים הן יותר חזקות.לכבודכן אני מוכן לעשות כך : היום, ה-14.3 יהיה "יום הסטלן הבין-לאומי", כל שאר הימים בשנה אתן תשלטו בתחום!
"אי אפשר לחיות איתן ואי אפשר לחיות בלעדיהן".

במצב רוח רומנטי זה אני רוצה להקדיש את הטור לאישה שלי, שעוזבת אותי לכמה חודשים, מה שבטוח זה שמי שכתב את המשפט למעלה לא הכיר אותה כי אז היה נכתב: "אי אפשר בלעדיהן".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד