072-3300504

דעת קהל/מרץ 2005

במדור זה נרכז מדי חודש את תוצאות הסקרים שנעשו על ידי חטיבת המחקר של "יורם ערוץ הלימודים".

חנית נווה, מערכת יורם פלוס | 01-03-2005 08:58:00

תוצאות הסקרים נועדו לתת לכם אנשי האקדמיה, ניתוח של העדפותיהם ורצונותיהם של צרכני האקדמיה, הסטודנטים.

כיצד תקבל/י את ההחלטה באיזה מוסד לימודי תלמדי?
ממחקר שנערך ביורם לימודים נמצא כי 47% מהסטודנטים התייעצו עם אנשים שכבר סיימו את המסלול המבוקש על ידם לקבל רושם "צעיר" 32% העדיפו לקבל את המידע באמצעות הימים פתוחים שעורכות בעיקר על מנת להתרשם מהמוסד עצמו ומדרך התנהלותו. כ 21% העדיפו את מפגשי הייעוץ האישיים בהם יוכלו לקבל יחס אישי וקבלת מענה לשאלותיהם ולהתלבטותיהם

האם את/ה מרוצה מהתחום בו בחרת ללמוד?
ממחקר שנערך ביורם לימודים נמצא כי 51% מהסטודנטים מרוצים מתחום הלימודים אותו בחרו ומגלים בו עניין רב. ואילו ל 49% מהסטודנטים יש ספקות לגבי המסלול. מבדיקה פנימית עולה כי 17% מתוכם אינן מרוצים מהלימודים, בשל חוסר תיאום ציפיות למקצוע אותו בחרו. כ 26% לא בטוחים עדיין אם בחירת לגבי תחום הלימוד עונה על ציפיותיהם ואילו כ 7% מעוניינים לשנות מסלול במהלך שנת הלימודים.

היכן תתגורר/י במהלך הלימודים?
ממחקר שנערך ביורם לימודים נמצא כי 53% מתוך הסטודנטים יתגוררו בדירת הוריהם הן בשל סיבות כלכליות והן בשל נוחות של עזרה מבית (כביסה, אוכל). כ 32% יתגוררו במהלך הלימודים בדירה שכורה, רובם בשל מעבר לעיר אחרת. ואילו, כ 15% יתגוררו במעונות הן בשל סיבות כלכליות והן בשל לספוג את האווירה הסטודנטיאלית.

כיצד תממנ/י את הלימודים
ממחקר שנערך ביורם לימודים נמצא כי 38% מהסטודנטים לא יוכלו לעמוד בהוצאות הלימודים ויבקשו את עזרת הוריהם למימון. 31% מהסטודנטים יממנו את לימודיהם באופן עצמאי, על ידי עבודה. 13% מהסטודנטים יאלצו לשבור תוכניות חסכון על מנת לממן את לימודיהם. ואילו 8% מהסטודנטים ייקחו הלוואת המיועדות לסטודנטים.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד