072-3300504

תקשורת בין תחומית

בשנים האחרונות מוסדות אקדמיה רבים התווספו, דבר שיצר תחרות וחייב השגת בולטות ובידול מול שאר המוסדות על ידי נתינת מידע רב לכמות גדולה של אנשים, שם המשחק הפך ליחסי ציבור.

אורן בסון | 27-02-2005 12:53:00

יחסי הציבור, נתפסים על ידי הקהל כאמינים ומתאפשרים באמצעות ידיעה או כתבה בעיתון. כדי להצליח ביחסי הציבור יש להכיר מהם הנושאים אשר מעניינים את העיתונאים והעורכים. היכרות טובה עימם ועם הנושאים המעניינים אותם תסייע להגדיל את הסיכוי לקבל חשיפה גדולה. כדאי אף להצליח "לשכנע" את העיתונאי ואת העורך כי הנושא לכתבה מעניינים את קהל הקוראים, המאזינים או הצופים.

נראה שחלק מן המכללות בישראל למדו את חוקי המשחק החדשים והן מפנות את מאמציהן וגם את תקציביהן לייזום פעילות שתעניין את התקשורת ואשר תניב כיסוי עיתונאי. בין המוסדות הללו ניתן למנות את המכללה למנהל, המרכז הבינתחומי בהרצליה, מכללת ספיר, המכללה האקדמית נתניה, הקריה האקדמית קרית אונו, אוניברסיטת דרבי ועוד רבים אחרים.

בולט במיוחד מבין המוסדות הללו הוא המרכז הבינתחומי הרצליה, אשר משלב בפעילותו כמה מרכיבים שמחדדים את מעמדו כ"מושך כותרות".

הבינתחומי ידע למשוך כותרות..
הכנסים והמפגשים שנערכים בפקולטות השונות במרכז הבינתחומי במהלך השנה זוכים לחשיפה רחבה של התקשורת. פוליטיקאים, משפטנים ואנשי עסקים ידועים מתארחים לעיתים קרובות בפורומים ומפגשים של הפקולטות במכללה. רק בחודשים האחרונים ביקרו שם דמויות כמו: יעקב פרי, שמעון פרס, דן קרצר - שגריר ארה"ב בישראל, איזי בורוביץ, יוסף (טומי) לפיד, צבי זיו, מנכ"ל בנק הפועלים,ד"ר יוסי בכר; מנכ"ל משרד האוצר ואחרים. אך כמובן שמעל כל אלו - האירוע שמושך את מלוא תשומת הלב הוא כנס הרצליה השנתי, אשר בו משתתפים מובילי המשק; שרים, חברי כנסת, אנשי עסקים ואנשי קהילת הביטחון ואף משודר בשידור חי לכל מהדורות החדשות בטלויזיה.

כמו כן, השתלבותם של מרצים בתקשורת, כפרשנים בענייני היום; מרצים ומומחים מן המרכז הבינתחומי זוכים לשילוב רחב בתקשורת כמומחים ופרשנים. כך לדוגמא המזרחן ד"ר גיא בכור הפך למוביל דעה בזכות ההצלחות הרבות לשלבו באמצעי התקשורת כפרשן לנעשה במזרח התיכון. אף נשיא המרכז הבינתחומי, פרופ' רייכמן, צפוי לזכות לרייטינג מכובד עם שילובו ב"פורום המנהיגות" של התכנית "דרוש מנהיג" שמשדרת טלעד.

המרכז מושך אליו אנשים בעלי שם להשתלב כנושאי תפקידים. בראש הדמויות המוכרות עומד נשיא המרכז, הפרופ' אוריאל רייכמן. אליו נוספים דמויות כמו: פרופ' אמנון רובינשטיין המשמש כדיקן ביה"ס למשפטים וכן דמויות מפורסמות המשולבות בדירקטוריון, כמו: פרופ' ישראל בורוביץ', צדיק בינו, פרופ' אלי לנדאו, שלמה נחמה, שלמה פיוטרקובסקי, מייקל רקנאטי, זלמן שובל, יצחק שרם ואחרים.

העיתונות אוהבת מחקרים, נתונים ומדדים. מוסדות אקדמאים בהם נערכים מחקרים וסקרים יכולים להציג לתקשורת תוצאות של עבודות מחקר המניבות נתונים המעניינים את התקשורת. כך לדוגמא זוכה "מדד מלניק" שפותח ע"י פרופ' רפי מלניק מבי"ס אריסון למינהל עסקים במרכז הבינתחומי, לכותרות בעיתונות העסקית מדי חודש. "מדד מלניק" מאבחן בזמן אמת את רמת הפעילות ואת התפניות בפעילות המשקית בישראל.

מעורבות המכללה בחיים הקהילתיים יוצרת עניין רב. סגל המרכז הבינתחומי ובראשו הפרופ' אוריאל רייכמן מושך כותרות ועניין על ידי הובלת מסעות לשינוי חברתי, מדיני וכלכלי בישראל. פרופ' רייכמן מוביל בימים אלו קמפיין למען שינוי המשטר במדינת ישראל למשטר נשיאותי וכן את הדרישה להפוך כמה מן המכללות בישראל לאוניברסיטאות.

נראה שהמרכז הבינתחומי בהרצליה מבין את חוקי המשחק של התקשורת ופועל היטב על מנת להיות חלק אינטגרלי מן הנעשה בקהילה העסקית והמדינית בישראל. המסר שמקבל סטודנט העומד בפני בחירת מוסד אקדמאי הוא אחד: במרכז הבינתחומי לא לומדים על האג'נדה הישראלית, אלא: במוסד הזה מובילים, קובעים ומשתלבים באג'נדה הישראלית.

אורן בסון
הינו מנכ"ל משרד יחסי הציבור "אולמדיה-יעוץ תקשורתי-שיווקי".

אין תמונה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד