072-3300504

ניקוי במקור

אין עבודה? המצב הכלכלי קשה? תנו לנו להפתיע אתכם, או ליתר דיוק לאתר חדש ברשת שמוצא במיוחד עבור הסטודנטים עבודות לא ממש שיגרתיות

מערכת "יורם" | 08-11-2004 13:54:00

לקראת פתיחת שנת הלימודים פנו בשבועות האחרונים עשרות סטודנטים לאתר האינטרנט לשידוך עוזרות בית Ozeret4u.co.il לממן את תקופת הלימודים. השכר בעבודת ניקיון נע בין 30-35 שקל לשעה בשעות גמישות, וגבוה בהרבה משכר סטודנט רגיל. בחודשים האחרונים פקדו את האתר 50 אלף משפחות המחפשות עזרה במשק הבית. באתר צופים גידול 20% במספר העובדים הפעילים באתר בחודש הקרוב לאור מודעות רבה יותר של מובטלים לעבודה בתחום ונכונות רבה יותר של סטודנטים לעבוד בתחום.

חלק מהסטודנטים מדווחים על שכר חודשי שנע בין 3000-5000 שקל לחודש בשעות הנוחות להם. הסטודנטים מגיעים ממגוון תחומי הלימוד- הנדסה, מדעי הרוח, החברה ואפילו מסגרות לימודים ארוכות כמו וטרינריה ורפואה. חלקם מדווחים כי בעלי הבתים מעדיפים סטודנטים כי הם רוצים "אנשים אינטליגנטים" שיעבדו בבית או ישגיחו במקביל על הילדים. אחת הסיבות למעבר לניקיון, מסבירים סטודנטים גברים- היא הירידה בצרכי האבטחה בשנה האחרונה והשכר הנמוך שמקבלים ומשאיר מלצרות וניקיון כאלטרנטיבות העיקריות לעבודה גמישה ומתגמלת.

בין מאות המנקים שרשומים באתר, ישנם בוגרים טריים רבים של תארים שסיימו את הלימודים עתה ולא מוצאים עבודה בשוק בגלל המיתון בתחומים כמו כלכלה ומדעי הרוח. אתר האינטרנט Ozeret4u מתמחה בשידוך ישיר ללא תיווך בין עובדים ישראלים למעסיקים במשק הבית. במהלך חודשי הקיץ מצאו דרך האתר עבודה 300 איש- רובם מובטלים או מחפשי הכנסה נוספת וכן עוזרות מקצועיות. כ35% מהעובדים הם עולים חדשים. האתר החדש, שהושק בהשקעה של יותר מ- 50 אלף שקל, משמש גם כפורטל למשק בית, המציע לגולשים מידע על התחום, טיפים ועצות, חידושים בתחום בכלל ולוחות לפרסום מודעות דרושים בתחומים השונים של משק הבית. בנוסף מציג האתר את כרטיסי העובדים שנרשמים בו (בחינם) ומאפשר צפייה במאגר (הוירטואלי) הגדול במדינה של עוזרות בית ומטפלים (כולל "דוג ווקרס", בייביסיטר ומטפלים בקשישים).

מאיר אסף, מבעלי האתר שעבד בעצמו במשק הבית בתקופת לימודיו באוניברסיטה אומר כי : "כשהקמנו את האתר, הצפי שלנו היה שהסטודנטים מפונקים. אבל מהר מאוד גילינו שזה קהל יעד שמוכן להפשיל שרוולים ולנקות. אין לו ברירה. אנו צופים כי גירוש העובדים הזרים שנמצא בעיצומו והגידול במספר המובטלים יביא לעלייה של כ-20% בביקוש לעבודה בתחום משק הבית, הן בשל הגידול שחל בשנה האחרונה בתחום החיפוש במאגרי מידע באינטרנט והן בשל הגידול במספר המעסיקים בישראל שעמד בשנה שעברה על כ-370,000 משקי בית".

על פי נתונים עליהם דיווח לאחרונה מכון ברנדמן למחקר וייעוץ בשיווק, 31% ממשקי הבית בישראל מעסיקים עוזרת בית בתדירות ממוצעת של 17 שעות לחודש. שכר העבודה הממוצע מגיע ל30 שקלים והעלות הממוצעת לעובד מגיעה ל521 שקלים. המחזור של תעשיית העוזרות הבית מגיע לכ2.3 מיליארד שקל בשנה. אגב, האתר הוקם כתוצאה מצורך אישי של היזמים שעוזרי הבית הזרים שלהם נלקחו, אכן מצוקה אמיתית!

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד